Sjekke modning/strippe/evt. igangsetting før termin?

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Noen som har erfaringer med dette? Sist ville ikke jordmor sjekke modning før termin.

Jeg har slitt med bekkenløsning hele svangerskapet, nå er ryggen mye vond i tillegg. Mase vonde kynnere, det stikker og presser, jeg har mye vondt og føler meg totalt ubrukelig. Føler meg som verdens verste mamma for snart toåringen min, for jeg tåler ingenting lenger og orker lite. Humøret er på bunn og jeg bir fort sint fordi jeg har så mye vondt. Må ta meg samme flere ganger om dagen og så plutselig knekker jeg helt sammen og bare gråter. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal orke dette mer... Bikker snart 36 uker og er vel 36+ noe når jeg skal til jordmor til uken. Sist gikk jeg litt over en uke over termindatoen, og regner vel med det samme nå. Skulle ønske jeg fikk jm til å sjekke meg, se om alle vondtene har noe for seg, om det skjer noe der nede.. Evt. strippe/tøye hvertfall LITT før termin. Om jeg må gå sånn her i over 5 uker til tror jeg at jeg kommer til å klikke fullstendig :-/

Føler med deg :/
Du kan jo kanskje begynne med modningsakupunktur, i håp om å ikke gå over termin?

Uff, kjedelig med sånne smerter, men vil ikke tro de gjør noe særlig når det enda er 4 uker igjen til termin? Jeg tok akupunktur hos jordmor sist, begynte rundt uke 38, og da sjekket hun meg før hun begynte med det. Jeg var veeeldig myk og moden, og hadde allerede 2cm åpning, så da jeg kom gangen etter tøyde hun litt ekstra!

Nei, tenkte ikke å prøve å få igang noen fødsel helt enda, men om ikke sånn veldig lenge, hvertfall FØR termin! Fikk modningsakupunktur sist, uten noen effekt, men om jm vil gi meg det så¨takker jeg ikke nei! Har ikke råd til å ta det privat.

Back
Topp