Sjekke modning hos lege?

Mai-frø<3

Blir kjent med forumet
Er det andre som vurderer sjekk av modning/evt åpning hos lege eller jm?
Er det kansje noen med erfaring fra dette?
Det er vel ikke rutine, men hadde vert kjekt å vist om fødselen nærmer seg :p
Har bare 8 dager igjen å skal til legen imorgen pg vurderer om jeg skal spør om han kan sjekke :p

Jeg skal til JM på fredag, er da 39+5. Hun sa på forrige time at hun kunne sjekke åpning/modning kommende time hvis jeg ønsker.

Ikke rart at du lurer nå på slutten :)

Jeg var hos JM for 2 uker siden, men da ville hun ikke sjekke meg nedentil pga usikkert leie på baby. De sjekket på sykehuset samme dag etter UL (baby ligger i hodeleie), og ingen modning da.
Skal til JM i morgen og da tenkte jeg hun skulle få sjekke. :-)
Vil gjerne vite siden jeg har hatt mye kynnere/maserier og murringer i korsryggen... :-)

Jeg går kun til fastlegen pga dårlig kjemi med jm, men tenker jeg spør han uansett :) Er fryktelig nysjerrig :p
Så skal jeg på modningsakupunktur på onsdag så hadde vært greit å vite til da :)

Heh. Legen min hadde ikke fått sjekka noe som helst hos meg hvertfall. Men jeg har en teit turnuslege som ikke kan noenting som er vikar for min fastlege. Jeg har fått beskjed av jordmor om at det går fint an å bestille seks ukers kontrollen etter fødsel hos gynekolog i stedet for, bare man betaler selv. Jeg gruer meg nemlig mer til den kontrollen enn til prosessen "få baby ut". Teite legen. "Bruker jag målband for at måle symfys fundus?"

Back
Topp