Sjekke modning/åpning selv??

Oceania

Elsker forumet
Lurer på om det er noen som gjør det? Eller om det er mulig å sjekke dette selv?
Jeg har ikke prøvd, men kom til å tenke på det så ble nyskjerrig..[8|].. [:D] 

vet det er mange som gjør det, men jeg syns det er helt bak mål, og kommer aldri til å begynne fikle oppi der selv.. uansett hvor lei og mange dager på overtid jeg måtte være.

For guds skyld IKKE begynne å sjekk det selv [;)]
JA,det går ann,men det er ikke noe jeg vil anbefalle.[:)]

Vil ikke anbafale å gjøre det selv nei.... Tror uansett ikke man klarer å kjenne eller se hvor modent det er om man prøver, så er nok like greit å vente til man får andre tegn på at ting er i gang! [;)]

Nei herregud!! Ikke putt noe greier oppi der nå a!

Tror ikke jeg tørr å fikle oppi der... var bare nyskjerrig på om noen gjorde det[:-] husker det var snakk om tappetafsing før jeg ble gravid også..
Sikkert ikke bra med tanke på infeksjon heller, men samtidig kan det jo ikke være noe værre enn å ha sex...
Lurer på om jm gjør det på seg selv[:D]

ORIGINAL: SistemannIMagen

vet det er mange som gjør det, men jeg syns det er helt bak mål, og kommer aldri til å begynne fikle oppi der selv.. uansett hvor lei og mange dager på overtid jeg måtte være.

sign!

Var det ikke ei her som hadde gjort dette, og kjent at tappen var myk osv. så hadde hun lagt det ut på generelt. og fått SKIKKELIG pryl for det..

... så dro hun til jordmor, og jordmor sa det ikke var farlig å kjenne. Er ikke noe værre enn å ha sex liksom. men at man Helst skal la de som kan dette ha noe med det å gjøre!

.. jeg ville ikke begynt å kjenne etter selv.. men skjønner nyskjerrigheten din.

ELLER er jeg på bærtur nå, kanskje det var et annet forum, desember kanskje..

ORIGINAL: Frøken Lillan

Var det ikke ei her som hadde gjort dette, og kjent at tappen var myk osv. så hadde hun lagt det ut på generelt. og fått SKIKKELIG pryl for det..

... så dro hun til jordmor, og jordmor sa det ikke var farlig å kjenne. Er ikke noe værre enn å ha sex liksom. men at man Helst skal la de som kan dette ha noe med det å gjøre!

.. jeg ville ikke begynt å kjenne etter selv.. men skjønner nyskjerrigheten din.

ELLER er jeg på bærtur nå, kanskje det var et annet forum, desember kanskje..
Det var sikkert her ja,høres ut som bv,hehe.
Men,ja jm til personen HAR rett,det lar seg gjøres,men er IKKE til å anbefalle [:)]

Om du bruker hansker så er det ikke noe værre enn at jordmor sjekker oppi der. Men så vet man jo ikke helt hva man skal kjenne etter også er det vanskelig å kjenne på seg selv [8D] Jeg prøvde meg på sånn tappe-tafsing før jeg ble gravid da alle sa at man kunne kjenne om man hadde eggeløsning, men jeg kjente ingen forskjell gjennom syklusen[:)] Har ikke turt å kjenne etter jeg ble gravid i fall jeg skulle gjøre noe galt [8|]

Spør jordmor om hun kan kjenne på neste kontroll[;)]

Hadde ikke gjort det ettersom sånne ting freaker meg litt ut[8|] og for det andre har jeg ikke peiling på hva jeg skal kjenne etter og hvordan det føles når jeg er moden...

Off syns det bare hørtes guffent og litt ubehagelig ut jeg da[X(]

Går sikkert an å sjekke selv, men vi er jo ikke leger eller jordmødre så vi vet jo ikke hva vi skal kjenne etter heller da...

Og så kan det være infeksjonsfare! Så jeg ville ikke gjort det!!
Ta heller en ekstra tur på føden og få det sjekket opp [:)]

Ville jeg aldri begitt meg ut på å prøve selv i allefall, skjønner godt at mange er kritiske til det for det er jo helt sikkert en risiko å gjøre det selv om man ikke vet nok om det også er det jo faktisk ikke vår jobb.

Er lov til å være nygjerrig da! [:)]

JEG lurer på HVORDAN man skal klare å få hånda såpass langt opp at man faktisk kjenner det selv jeg, med den magen i veien?! [:D]
(ikke fordet at jeg har tenkt til å prøve)

Haha! Jeg har faktisk prøvd! Men jeg skjønner ikke logikken i hvordan de gjør det, de måler jo med fingrene, men de kan jo umulig få 10 fingre opp i der når det er 10 cm for eksempel?[&:] Hehe!

Men jeg har bare sjekket etter at jeg har hatt veldig mangen kynnere en dag om hullet virket større enn normalt, men ingen store avik hittil![8D] Men er ikke snakk om å bevege seg langt oppi "hålo" altså!!! Kun rett innenfor kanten liksom...[8|]

MEN jeg lurer på da!!!

Slimproppen må vel ha gått FØR man skal kunne kjenne at det er blitt noe åpning??? For det er vel på tuppen av livmorhalsen det er åpning og der man sjekker cm åssånn?? Og der sitter jo slimproppen, så hvis den IKKE har gått enda, er det vel ingen åpning eller modning?

Eller er jeg heelt på vidda nå?[:)][:)]

jeg trudde egentlig at en bare kunne sjekke det hos jordmor eller lege, vet en bare skal "strippes" hos de iallefall for det er IKKE bra og gjøre selv.
men må si at jeg trur ikke jeg hadde giddi og sjekket uannsett for vi vet ikke akuratt hva vi skal kjenne etter.

Back
Topp