Sjekke leie på kontroll uke 36

Piksi

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Jeg ble litt frustrert på kontroll mandag (uke 37) over at legen min ikke brydde seg om å sjekke leie. Leser av jm på bv at leie skal sjekkes på kontroll i uke 36 og at man skal henvises til poliklinikken om barnet ikke har snudd seg......
Hva har blitt gjort på deres kontroll uke 36???

Her har leie blitt skjekket på alle kontroller siden uke 24 mener jeg. Går kun til jordmor, og hun skjekker og noterer på det papiret. Rart han ikke skjekket på deg da. Går du kun til lege, eller tenkte han kanskje at jordmor skulle skjekke det?

Min har sjekket leier hver gang fra uke 24 eller noe. Nå ligger babyen med hodet nede, men har ikke festet seg.

Har selv en som "sitter" og sitter godt... Men blir sjekket av både jm og lege. Skal på leiekontroll uke 36. Be om det om du er usikker.

Jeg hadde kontroll i uke 35, og skal igjen i uke 37, men JM har sjekket leie siden uke 28-30 ca. Hun tar det samtidig som SF målet, når jeg ligger på benken. Hun fører det opp i helsekortet, og kommenterer på det. Så det virker veldig rart at legen din ikke har sjekket. Jeg ville nok absolutt bedt om det på neste kontroll, evnt fått en time nå snart for å få det sjekket. Det har jo faktisk en god del å si for tryggheten rundt fødsel, ihvertfall for min del. Var helt fantastisk å få høre at småen ligger rett vei, og jeg kan komme opp på den jordmorstyrte fødeavdelingen når fødselen går igang.

Har også sjekket leie i lang tid nå, men ikke hos fastlegen. Jeg går jo til kontroll to ganger i uka, så litt til jordmor, litt til lege og litt til riksen. Jordmor og riksen sjekker alltid leie. Disse fastlegene er derimot ikke så nøye tror jeg... Vet ikke om min helt vet hvordan man verken måler sf eller sjekker leie....

Rart at han ikke sjekket det. Jeg går til kontroller hos både lege og jordmor, og de begge har sjekket leie hver gang jeg har vært der.

Fått beskjed om dersom barnet ikke har snudd seg til uke 36/37 så skal du henvises til vending og ultralyd for å planlegge videre...

Spurte du?
Her blir det sjekket neste gang jeg skal på kontroll. Da er jeg 36+3.

Her er det kun jm som sjekker leie og tar sf-mål. Legen min gjorde ikke det..

Her har leie blitt skjekket på alle kontroller siden uke 24 mener jeg. Går kun til jordmor, og hun skjekker og noterer på det papiret. Rart han ikke skjekket på deg da. Går du kun til lege, eller tenkte han kanskje at jordmor skulle skjekke det?
Nei han vet at jeg bare går der, for jeg har sukkersyken og det får ikke jm fulgt opp.

Spurte du?
Her blir det sjekket neste gang jeg skal på kontroll. Da er jeg 36+3.
Ja. Jeg ba han sjekke og fikk til svar at han NOK ikke hadde snudd seg og at han så at hodet ikke var festet for livmora mi var så høy og jeg var så bred over magen.....
Mens magen min har jo falt masse OG magen er IKKE bred, bakfra kan man ikke engang se jeg er gravid for jeg har smalnet sånn.
Grrrrerr altså!

Ja. Jeg ba han sjekke og fikk til svar at han NOK ikke hadde snudd seg og at han så at hodet ikke var festet for livmora mi var så høy og jeg var så bred over magen.....
Mens magen min har jo falt masse OG magen er IKKE bred, bakfra kan man ikke engang se jeg er gravid for jeg har smalnet sånn.
Grrrrerr altså!
Herregud.... Det er det dummeste!
Du skulle bare spurt om han ikke kunne det :D for det kan virke sånn. Tar han 30 sek å sjekke da!

Min har sjekket mange ganger..Fortige gang var hode ned, men ikke festet..I går ble han usikker for han fann ikke hodet der mer så nå skal jeg på ul..Ta d opp m legen igjen eller evnt kontakt jordmor så hu kan sjekke..Dette bør dem sjekket opp nå så du vet hvordan d ligger an

Her har leiet blitt sjekket de to siste gangene hos jordmor. Å det noteres i papiret at han ligger med hode ned men det er bevegelig. Merkelig at legen ikke sjekket det når du er kommet så langt også.

Merkelig at han ikke sjekket det nærmere ja... var hos jordmor i dag og hun sjekket, er 36+4 i dag. Hun sjekket også når jeg var der for 1 mnd siden.

Her vil ikke jordmor sjekke leie før i uke 36, fordi barnet før det allikevel har god plass til å snu seg mange ganger ennå, og leie derfor ikke er noe å bruke unødig bekymring på. Syns det er helt greit, sjøl om jeg ikke er typen til å bekymre meg så veldig. Skal til jordmor 26.11, og regner meg hun vil sjekke leie da.

Jeg går bare til jordmor nå på slutten så jeg går sjekket babyen :)

Back
Topp