Sjekke hjertelyd

mrs.g

Glad i forumet
Føler veldig for å sjekke hjertelyden til lille spira. Er redd ting har stoppet opp siden jeg ikke har noen symptomer i det hele tatt. Men jeg er på bilferie i Nord-Norge nå i 1,5 uke framover. Kan man dra innom en helsestasjon og spørre om de kan sjekke med stetoskop? Eller hva ville dere gjort?

Jeg er 10+3.

Tingen er den at det er ikke alle helsestasjoner og leger som kan sjekke så tidlig.. Men mest sannsynlig er alt fint :) legene fraråder også kjøp av doppler. Jeg var så bekymra at jeg gikk til legevakten. De hadde noe å høre med. Men han sa det, var lite sannsynlig at han fant hjertelyd så tidlig.. Heldigvis fant han hos meg. Jeg har egentlig ingen symptomer nå. Følte meg ikke gravid lengre. Men jeg ble bekymret etter noen magesmerter jeg hadde..

Jeg har heller ingen symptom, bortsett fra litt ømme pupper og at jeg blir fort skiten/trøtt. Men den lille er der inne, det så jeg på ul på mandag!

Er du bekymret ville jeg stukket innom en jm ja. Men kan de høre lyd så tidlig, må du ikke på ul? Svipp innom en helsestasjon eller en privat jm, det hadde iallefall jeg gjort. Ikke fordi jeg tror det er noe galt, men fordi at bekymringer oftest ikke går bort av seg selv..

Lykke til, og fortsatt god ferie!!

Føler veldig for å sjekke hjertelyden til lille spira. Er redd ting har stoppet opp siden jeg ikke har noen symptomer i det hele tatt. Men jeg er på bilferie i Nord-Norge nå i 1,5 uke framover. Kan man dra innom en helsestasjon og spørre om de kan sjekke med stetoskop? Eller hva ville dere gjort?

Jeg er 10+3.
Det var noen dager senere enn det du er nå, symptomene begynte å gi seg :) jeg var stort sett kvalm hele tiden fra uke 1 til uke 11..
Du kan bli mer urolig om de tar deg inn på en helsestasjon og ikke finner hjertelyden. (De ville ikke sjekke på meg da jeg var på kontroll rett før uke 11)
Men det kan selvfølgelig hende de finner den og du får mer ro av det.
Men jeg vil anbefale deg å slappe av og nyte ferien :)
Nå er det en nydelig helg i vente her i nord :)

Hvis du er så bekymret at det går utover hverdagen, evt legevakt eller ring en privat gynekolog. Så får du sjekket iallefall.

Tusen takk, alle sammen! Jeg skal bare prøve å slappe av, tror jeg. Og nyte at jeg faktisk er i så god form at jeg kan leve helt normalt :-) Og det er jo 30 grader og sol her jeg er :-)

Back
Topp