#SJEKKDEG

>Spyro<

Jeg er bare meg jeg
#Sjekkdeg

Husker du det?

Skal selv inn om to uker for celleprøve

Jeg var i høst, før jeg ble gravid. Starta på hpv-vaksina også, men fikk bare tatt en av tre doser før jeg ble gravid.

Tok celleprøve i begynnelsen av juni, når jeg satte inn spiral. Fått tilbakemelding på at alt så fint ut.

Sjekker hvert annet år som anbefalt. Null stress.

Jeg trodde det var hvert femte år som var anbefalt? Har sjekket annenhvert år i forbindelse med graviditeter, men trodde egentlig ikke det vanlig? Må i så fall legge opp til en annen plan fremover :)
Trodde det var hvert annet år, men når jeg dobbeltsjekka nå er det vist hvert tredje. https://kreftforeningen.no/sjekk-deg/hva-er-en-celleprove/
Jeg har tatt prøven når jeg har fått brev om det i posten hvertfall. Ikke noe stress (selv om det ikke er direkte digg akkurat).

Yes. Er så viktig. !!Har selv alvorlige celleforandringer og venter på henvisning til HUS for konisering

Jepp, sånn går det når jeg svarer ut fra hukommelsen min heller enn å sjekke fakta :P
Jeg følger egentlig ikke med på det så godt selv, bare stoler på at jeg får beskjed når det skal sjekkes.

Gjorde det i mars, i forbindelse med innsett av hormonspiral :)

Fikk sjekket før jeg ble gravid, altså høst16. Tenkte også ta vaksinen når graviditeten nå snart er over - og sjekke meg.. Innimellom. Annenhvert år hørtes egentlig rimelig greit ut.. Synes tre år høres litt mye ut. I teorien. Men er vel fort at man glemmer det vekk litt.

Back
Topp