Sjekk smokkene til barna!

• Trådstarter Trådstarter mammagutt
  • Opprettet Opprettet
M

mammagutt

Guest
I dag oppdaget jeg at på den ene smokken til Daniel var silikondelen løsnet helt på den ene siden mot plasten, sånn at han kunne fått hele silikondelen av smokken i halsen [&:] Jeg har aldri opplevd dette før, men de advarer jo om at dette kan skje. Så sjekk smokkene til barna jenter, så ingen blir skadet.

Dette var en av de nyeste smokkene hans, så var jo ikke mye brukt heller.. ganske ekkelt. [&:] Men heldigvis gikk det bra. 

ORIGINAL: Lilletrampepus

Er det samme som flaskesmokkene, de må også sjekkes jevnlig!
Kan være veldig skummelt sånn faktisk [&:] Godt du oppdaga det før noe kunne skje!

Jeg oppdaget det da jeg tok smokken ut av munnen hans [&:]
Vet at de skal sjekkes jevnlig, men gjør det ikke hver dag... men det tror jeg at jeg gjør fremover!

På de nye jeg kjøpte i dag står det at man helst skal bytte smokk hver måned.

Ingen tenner enda på daniel.
Matias drev å tygde på smokkene sine før han sluttet. Da gikk det hull i tuppen liksom, sånne små hull. Her hadde hele silikondelen løsnet i enden fra plasten.

Otilie bruker ikke smokk, men jeg husker det samme skjedde med eldstemann sin smokk! Helt grusomt at de ikke kommer frem til en måte å lage smokker på så dette ikke skjer [&:]

Eg har akkuratt bytta fra 0-4 mnd'er smokker til 4-6 mnd'er så eg satser på de er trygge ei lita stund..Uff utrolig skummelt at de skal løsne da,burde ikke gå an [8|]Hva slags merke var det?

Ja, det kan dessverre skje. De smokkene som blir fortest ødelagt er silikonsmokkene, vet ikke hvorfor. Men nevøen til sambo brukte MAM silikonsmokk, og de måtte byttes ut etter bare en uke, da var de enten ødelagte eller revna. Og noen smokker ble ødelagt første gang man dro i den - det er dårlig!! Har hørt det samme om andre silikonsmokker f.eks NUK [&:]

Det var MAM ulti silikonsmokk fra 0-4 mnd. Har brukt denne typen på begge barna uten problemer tidligere, så det var nok bare den smokken.
I dag kjøpte jeg de samme bare med latex smokk på. Men det sies jo at barna kan utvikle latex-allergi av de latex smokkene så ikke vet jeg hva som er best.

ORIGINAL: Bolla85

ORIGINAL: mammagutt

Det var MAM ulti silikonsmokk fra 0-4 mnd. Har brukt denne typen på begge barna uten problemer tidligere, så det var nok bare den smokken.
I dag kjøpte jeg de samme bare med latex smokk på. Men det sies jo at barna kan utvikle latex-allergi av de latex smokkene så ikke vet jeg hva som er best.

Trym vil ikke ha latex han. Men er de tryggere? Løsner de sjeldnere?

Ikke som jeg vet...
De er vel litt mykere enn de med silikon.

Jeg har ikke hatt noen problemer foreløpig med silikonsmokkene fra MAM... ingen av de har blitt ødelagt enda (siden han ble født).. men fikk meg en vekker nå, må nok sjekke de litt oftere.

ORIGINAL: mammagutt

SAmme som eg har brukt nå det...Et eller annet silk heter de utenom?Thea hater latex,kjøpte 2 stk men måtte bare kaste de,så her går det kun i Silikon [;)]

Så bra du oppdaget det! Jeg har ikke vært så flink til å sjekke de, men det må det bli en forandring på. Tror kanskje vi må bytte ut noen smokker også nå.

Så bra at du oppdaget det i tide! Her sjekkes smukkene daglig. Bytter også alle smukkene hver andre mnd.

Når jeg kjøpte sutter på apoteket fikk jeg beskjed om at de hadde fått en slik sutt i retur, så jeg måtte sjekke den før bruk!
Jeg ville gått tilbake til butikken, evt kontaktet produsenten.

ORIGINAL: Lolodi

Så skummelt! [&:] Heldigvis bruker ikke mini smokk [:)]

Back
Topp