Sjekk på føden, litt skuffet..

matheaa

Blir kjent med forumet
Våknet i natt og da jeg kom på badet rant det vann nedover bena og trusa ble klissvåt. Det var helt blankt. Urinen etterpå var mørk gul som vanlig..

Fødselsen startet med vannavgang med første, samme mengde som nå. Med første fortsatte det å lekke litt, denne gangen har det sluttet.
Tok ctg måling og vanntest med sånn bomullspinne i dag, men testen slo ikke ut. Jordmor mente det sikkert var en stor mengde slimete utflod, men det var ikke noe slimete med det i det hele tatt!! Og har hatt murringer i rygg og mage i ettertid.

Litt frustrert da jeg mener det verken var urin eller utflod, men testen slo jo ikke ut.

Så kjedelig at det ikke var noe utslag da. Den eneste forklaringen de hadde var at det måtte være utflod da altså? Tok de ul og sjekket fostervannsmengden også eller? Det er jo litt rart at det sluttet også, men man kjenner jo sin egen kropp best. Håper det er et tegn på at det skjer noe snart da (slik jeg forstår innlegget ditt)?

Kjedelig det ikke skjedde noe mer. Men lure og på som Theamor, tok de ikke UL for å skjekka om det var nok fostervann?? Eller skjekka modning og åpning?? Hmm merkelig..

Håpe det tar seg opp igjen, for det virke som du er lei!!

Lykke til :)

Ja jeg er ganske lei, stort sett vært gravid siden februar 2012 med to ma, så nå er det litt nok.

De tok kun ctg og den bomullspinnetesten. Føler det skal litt vann til før den slår ut. Fødsel startet med vannavgang i 2009 også og da slo testen så vidt ut og da rant det jo litt vann hele tiden.

Enig at det er rart det har stoppet opp, det skulle visst komme noe hvis vannet var gått.. Synes det bare er rart og er skuffa over at det ikke ble fødsel..

Da skjønne eg GODT du e lei!! Og eg klage på at eg e lei, eg har gått gravid siden aug. Så DEN følelsen kjenne eg.. Føler med deg, håpe ting ordne seg, viss ikke syns eg du skal dra inn igjen og få ein bedre undersøkelse evt ringe Jm di og spør om ikke hu kan se litt på det...

De må jo ta deg seriøst!! Kjenner jeg blir sinna når folk ikke følger opp jobben sin!
Kan du ikke ringe innigjen, forklare at du er ganske sikker på at ikke det var utflod? Utflod skal ikke renne på den måten der..
Jeg har fått beskjed fra legen min at vist jeg bekymrer meg er det langt i fra bra for både meg og barnet så jeg skal ringe om det er noe, uansett..
De burde ha ekstra forståelse enn så lenge du har kavet så lenge som har har også.
Kanskje det har kommet andre på vakt. De fleste bruker jo å være hyggelig på fødeavd..
Tenkt det er lille mirakelet ditt du kjemper for.. Ultralyd var det minste de kunne gitt deg.

De må jo ta deg seriøst!! Kjenner jeg blir sinna når folk ikke følger opp jobben sin!
Kan du ikke ringe innigjen, forklare at du er ganske sikker på at ikke det var utflod? Utflod skal ikke renne på den måten der..
Jeg har fått beskjed fra legen min at vist jeg bekymrer meg er det langt i fra bra for både meg og barnet så jeg skal ringe om det er noe, uansett..
De burde ha ekstra forståelse enn så lenge du har kavet så lenge som har har også.
Kanskje det har kommet andre på vakt. De fleste bruker jo å være hyggelig på fødeavd..
Tenkt det er lille mirakelet ditt du kjemper for.. Ultralyd var det minste de kunne gitt deg.
Er så forferdelig enig ;) stå på ditt!!

* Lillesøster ventes 19 august *
* Sladrer med Lillemirakel *

Våknet i natt og da jeg kom på badet rant det vann nedover bena og trusa ble klissvåt. Det var helt blankt. Urinen etterpå var mørk gul som vanlig..

Fødselsen startet med vannavgang med første, samme mengde som nå. Med første fortsatte det å lekke litt, denne gangen har det sluttet.
Tok ctg måling og vanntest med sånn bomullspinne i dag, men testen slo ikke ut. Jordmor mente det sikkert var en stor mengde slimete utflod, men det var ikke noe slimete med det i det hele tatt!! Og har hatt murringer i rygg og mage i ettertid.

Litt frustrert da jeg mener det verken var urin eller utflod, men testen slo jo ikke ut.

Da vannet gikk med nr to, fikk jeg beskjed av ei jordmor at jeg hadde tissa på meg og ble sendt hjem uten noe form for videre sjekk. Jeg er lite flink til å "forsvare" meg i slike tilfeller så jeg gjorde som hun sa. Knappe halvtime etter startet tegningsblødning og sammentrekningene tok seg betydelig opp.

Så det er ikke alltid disse jordmødrene har rett inne på føden. Jeg hadde muligens prøvd å tatt kontakt med egen jm eller lege om ting ikke har tatt seg opp siden eventuell vanngang. Er ikke bra å gå rundt å være bekymret.. Lykke til!

Hun mente foressten at jeg hadde tisset på meg fordi det ikke var noe særlig bløtt på bindet jeg hadde i trusen, den skulle ifølge henne være veeeldig bløt om vannet hadde gått. Det var ikke tilfellet med meg.

Da jeg var inne på føden igår sjekket de lekkasje av fostervann ved innvendig ul samtidig som hun ene jordmora presset hardt på mage for å se om noe kom ut. Det gjorde det ikke. Skulle visstnok være en "ny" teknikk, jm hadde ikke vært borti den før. Hadde ei utenlandsk kvinnelig lege fra øst Europa en plass.

Det kan ikke ha vært den ytre hinnen som gikk? Men syntes det var rart at de ikke tok ul. Møtte på en jm sist som fortalte at vannet kunne gå flere ganger å at det var viktig å stole på magefølelsen sin å ikke gi seg. Så jeg ville krevd en ultralyd for å sjekke. Ta på deg et bind også så ser du om det pipler litt. Hvis hodet er festet vil jo det fungere som en slags propp.

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Føler jeg ikke vil mase på føden, kanskje var det bare tynn utflod.. Men er veldig usikker. Kjenner godt med liv og nedpress. Noe mer kynnere, men synes murringene er borte. Får se det litt an, det kommer ikke mer nå hvertfall, ikke den vanlige mengden utflod en gang!
Var på Riksen jeg var i dag, og de bør jo sjekke det som er nødvendig. Men hadde likt en ul. Spesielt fordi jeg sluttet med blodfortynnende for en uke siden.

Var på modningsakupunktur i går så håper det tar seg opp i kveld/natt:)
Det passer perfekt å bli kvitt magen og hilst på lillebror nå!! Håper!!!

Føler jeg ikke vil mase på føden, kanskje var det bare tynn utflod.. Men er veldig usikker. Kjenner godt med liv og nedpress. Noe mer kynnere, men synes murringene er borte. Får se det litt an, det kommer ikke mer nå hvertfall, ikke den vanlige mengden utflod en gang!
Var på Riksen jeg var i dag, og de bør jo sjekke det som er nødvendig. Men hadde likt en ul. Spesielt fordi jeg sluttet med blodfortynnende for en uke siden.

Var på modningsakupunktur i går så håper det tar seg opp i kveld/natt:)
Det passer perfekt å bli kvitt magen og hilst på lillebror nå!! Håper!!!

Krysser fingrene for deg!! :)

Back
Topp