Sjekk av modenhet hos jordmor

Januarbaby2017

Glad i forumet
Er dette noe alle gjør hos jordmor siden det er så nær termin?

Var hos jordmor i går da jeg var 39+3 og da var det ikke snakk om noe sånt en gang.

Aldri blitt sjekket.

Var hos jordmor i går. Hun sa vi skulle sjekke modenhet på overtidskontrollen om det blir aktuelt.

Aldri sjekket hos jm, men sjekket i forbindelse med overtidskontroller på sykehuset :)

Sniker fra oktober :) jeg var inn til jordmor 39+2, da var det ikke snakk om modning, men når jeg var inn uken etter, på 40+2, da sjekket hun. Pluss strippet og tøyde litt :)

Jeg skal inn i dag til sjekking og stripping .. straks 38 uker :)

Kun blitt gjort på sykehus med alle mine 3.

Jeg var hos jordmor i går (40+4) og ble tilbudt stripping da, men jeg feiga ut :P Var ikke noe snakk om det da jeg var på kontroll uka før.

Jeg ba om det nå, en uke før termin. Jordmor sa hun ikke pleide å tøye/strippe før termin, men at hun kunne sjekke om jeg var moden hvis jeg ville. Hun skjønte jo at jeg var litt betenkt og ikke så noen grunn til å gå til termin siden jeg har en stor baby og forrige var enda større, men som hun sa, jeg klarte jo å føde forrige baby da. Så da skulle det nok gå bra med denne også. Og det hjelper jo litt på da jeg fikk høre at jeg var veldig moden og hun fikk 2 fingre inn i livmorhalsen, så ca 2 cm åpning da. Dermed var det ikke så mye grunn til å tøye noe foreløpig, hun trodde nok ikke jeg gikk til termin uansett. :)

Hvis jeg husker det, vil jeg spørre om å bli sjekket i morra når jeg skal til jordmoren min på hs.

Back
Topp