Sjefen

Trultemor2016

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Har alle fortalt det til sjefen nå? Hvordan gikk det?
Jeg har enda ikke fortalt da jeg får ny kontrakt i morgen. :s

Ja jeg sa det da jeg ble sykemeldt i uke 11. Gikk overraskende bra, h*n gratulerte og syns det var koselig. :-)

Sjefen fikk vite det i uke 7, hun ble sjokket og sa at den så ikke hun komme :angelic:. Ellers har hun tatt det greit :)

Har heller ikke fortalt det. (1 god mnd siden jeg kom tilbake fra permisjon)
Gruer meg så til å fortelle, må snart bare men redd hun kommer til å bli sur/sint. Egentlig ei veldig koselig dame, men har endel ansvar så å miste meg snart igjen for ca 1 år tror jeg blir meget lite populært.

Nettopp sagt det. Og gruer meg en del. Usikker på om reaksjonen var ok eller ikke. Men aldri noe gøy å si slikt når man vet at det ikke blir godt mottatt. Men de har ikke lov å bli sur for slike ting. Bare synd mange har vanskelig med å sjule sin reaksjon.

Jeg fortalte det i uke 11. Valgte å gjøre det da jeg viste det var endringer på gang i bemanning innen for temaene våre og jeg ikke ønsket å ødelegge evt planer de skulle legge.

"Sjefen" ble glad på våre vegne og har ikke opplevd noe negativt med å fortelle dette. Ba om at det ikke ble sagt noe til noen flere om svangerskapet før etter uke 12 og det hadde han forståelse for.

Hadde før dette pratet med 2 andre i firmaet jeg jobber hos som har med bemanning og lønn å gjøre så disse viste det (også positive) og de holdt også tett da de viste at jeg kun var i uke 9.

Ingen negativ erfaring fra sist svangerskap heller, med andre ledere enn nå.

Ikke ta sorgen på forskudd ;) Men vær forberedt på hva som helst av reaksjon <3

Jeg har et lite håp om at det bare gjeng bra. Begynte å jobbe her for 10dager før jeg fant ut at jeg var gravid. Får nå ny kontrakt i morgen så da er jeg jo "sikra" litt i allefall. Skal egentlig ta fult over for ei som skal ut i perm i april. Vi er bare 5 stykker på jobben så er jo ganske få. Satser på at sjefa tar det greit. :) ho har jo ei lita datter selv så det myker kanskje litt opp? :)

Fortalte det tidlig. Og ting har vært pyton etter det. Hvis jeg skal ha barn nr 3 en dag så skal jeg ikke si noe før jeg må. De får bare undre hvorfor magen vokser. Men nå har jeg en sjef som ingen liker. Så det er nok ikke sånn for de fleste :)

Jeg fortalte det rundt uke 11. Kjente samvittigheten og i forhold til planlegging videre i den jobben jeg har.

Hun var faktisk den første som fikk vite det da jeg tok testen på do på jobb :P hun var like happy som meg til tross for at jeg er ganske ny på arbeidsplassen :P

Fortalte det da jeg var i uke 16. Sinnsykt nervøs,har bare hatt jobben siden august... Men har fast jobb da,så den biten var jo grei. Men ble heldigvis godt mottatt hos begge sjefene på jobb.

Fortalte det til sjefen i uke 14. Hun sa gratulerer og sånn, men var ikke så utrolig glad. Jeg hadde nettopp startet på opplæring, og de har maange damer ute i perm/ sykemelding allerede :P Men heldigvis kan jeg trøste dem med at jeg bare skal ta perm de første mnd, og så pappaen resten + at jeg MÅ jobbe frem til fødselen.

Skjønner at dere som ganske nylig hat startet i jobb kvier dere. Mulig de er så greie på jobben min i og med at jeg har jobbet der i 16 år (vært i perm siden 2013 og kom tilbake på jobb høsten 2015) ;) *følte meg plutselig litt gammel her* :P

Da har jeg fortalt det til sjefen. Ho hadde hatt det på følelsen ei beite og ble ikke sur. Ho kunne ønske jeg hadde sagt det før, men ho skjønte meg. Har fortsatt litt dårlig følelse, men tror kanskje det er dårlig samvittighet. Er ikke helt sikker.. :/

Jeg fortalte det i uke 11, da jeg ble sykemeldt for kvalme. De ble kjempeglade og jeg fikk klemmer og gratulasjoner. De har kun vært støttende gjennom det hele. Er kjempeglad og takknemlig for arbeidsplassen min. :-) :-)

Back
Topp