Sjefen!

Musketer

Flørter med forumet
Jeg har vært sykemeldt i lengre tid allerede pga kvalme. Sjefen ønsker å vite hvor lenge jeg skal være sykemeldt og hvor mye jeg kan jobbe. Problemet er bare at jeg har lyst til å jobbe, men vet selvfølgelig ikke når jeg blir bedre. Sist ble jeg mye bedre fra den ene dagen til den neste, så jeg kan ikke bare si at jeg blir feks 50%sykemeldt i mnd til, da jeg ikke kan love noe den ene eller andre veien. Blir så frustrert!

Du kan jo ikke svare på mer enn du selv vet, så da er det bare å si at du ikke vet hvor lenge og hvor mye. Det er jo en vurdering som du og legen gjør, så får arbeidsgiver beskjed om hvor mye du er sykemeldt og hvor lenge av gangen. Kan jo ikke kreve mer enn det.
Men jeg skjønner godt at det er vanskelig:) Jeg er litt i samme situasjon og har ikke fortalt alle på jobb hvorfor jeg er sykemeldt. Det skaper noen ubehagelige øyeblikk hvor jeg så gjerne vil forklare, men ikke kan...

Jeg er 50% pga energien. Vi har vel egentlig blitt enige om at jeg ikke kommer tilbake 100% uansett. Da jobben krever en del og 100% er ikke "bare" 37,5 timer i uken. Så på en 50% jobber jeg uansett nærmere en normal 100% stilling. Jeg har prestasjonsbasert arbeid med prestasjonsbasert lønn.

Dette for deg blir jo vanskelig å forutsi da. Men hvorfor lurer han? Behov for å sette noen inn for deg?

Ja, han lurer fordi jeg går en del kvelds-og nattevakter, og lurer på om han skal sette andre på mine vakter. Jeg har allerede forklart hvorfor jeg er sykemeldt og sagt at det greieste er om noen andre kan få mine vakter, slik at jeg evt kan gå på toppen. Det er forresten ganske mange som jobber 2 og to allerede, uten at det rr pga tilrettelegging, så bør ikke være så vanskelig å få det til når det dreier seg om tilrettelegging.
Tror jeg kunne prøvd meg og gjort en ok jobb mye raskere enn hvis jeg skal vente til jeg er 100% klarert for å kunne klare alt alene.

Og tusen takk for svar, felles skjebne felles trøst;)

Back
Topp