Sjefen mener 100% sykemeldt, men jeg ønsker å prøve meg i jobb igjen

Hoe86

Forelsket i forumet
Hei.

Er gravid i uke 14, og har vært sykemeldt fra jobb i 6 uker nå pga svangerskapskvalme. Sliter fortsatt med kvalme, og blir veldig sliten når jeg gjør daglige gjøremål som å lage mat, rydde og gå på butikken. Men jeg har allikevel lyst til å prøve meg litt i jobb igjen fra neste uke, da dagene føles veldig lange for tiden.

Jobber som pedagogisk leder i barnehage, og har vært i samtale med styrer ang jobb. Hun sier det blir vanskelig å tilrettelegge når jeg ikke vet hvordan formen er til en hver tid. Jeg fortalte henne at jeg har lyst til å prøve, gå noen timer om dagen den første uka for å se hvordan det går, men det gjør det vanskelig med vikar, sikkerhet ol. Hun mener jeg fortsatt bør ha 100 prosent sykemelding, men samtidig prøve å komme på jobb for å se hva jeg klarer å yte.

Noen som vet om dette eneste måte for meg å prøve meg i jobb igjen ,eller er det feil å ha 100 prosent sykemelding når jeg kanskje kommer til å jobbe 30-40 prosent denne uka?

Jeg var halvt sykemeldt en stund. Gikk halve vakter. Og i en type jobb hvor man må leie inn om noen har halv dag. Så jeg gikk på topp. Puslet litt med kontorarbeid, telefoner og sånne småtterier for å lette kollegaene mine sin jobb. Da var det alltid noen der i min plass uansett. Men husk at du ikke kan ta egenmelding når du er sykemeldt, uansett prosent. Da må du ha full sykemelding for de dagene i tillegg. Var veldig fint å være noen timer på jobb. Jeg hadde mye kynnere, derfor jeg var sykemeldt. :)

Edit: du kan jo gå på jobb, men da melder du inn de timene du har jobbet på sykemeldingen (om du er 100% smldt).

Jeg ble 90 % sykmeldt! Dette er det nærmeste man kommer "aktiv sykmld" som i ditt tilfelle hadde vært perfekt. Med 90 % sykmld vil arbeidsgiver få penger til vikar i tillegg til deg, og du vil kunne gå oppå og vurdere hvor mye du klarer å yte!