Sjefen har delt på mail at jeg er gravid!!

Bkno9234472

Blir kjent med forumet
Jeg er så frustrert og lei meg. Jeg jobber turnus og har tilrettelegging grunnet graviditet. Jeg er rundt 9 uker på vei og har ikke fortalt familien at vi venter barn. Har ikke følt meg klar for det, da jeg ønsker å vite at alt er greit med den lille før jeg deler nyheten.

Idag har derimot sjefen sendt en mail til alle ansatte (godt over 100 personer) om at jeg er gravid og har tilrettelegging pga det.

Jeg skjønner ikke hvorfor det er nødvendig å informere alle kollegaene mine om svangerskapet, da det har gått fint med tilrettelegging sålangt. Jeg klarer fint å si ifra selv, hvis det skulle være noe.

Hadde dere reagert på det samme, eller overreagerer jeg?

Måtte bare få ut litt frustrasjon!!!
 
Nei dette syns jeg ikke er greit, jeg hadde blitt kjempelei meg, og vet at det er mange jeg ønsker og si det til selv. Jeg informerte selv sjefen i dag, og sa det er kun min nærmeste kollega som vet noe. Han lovet heldigvis å ikke si noe. Syns det var litt taktløst å sende ut på Mail så tidlig? :facepalm:
 
Whaaat?!?!

det er jo ikke lov å gi ut slik informasjon med mindre du har gitt tillatelse for å dele. Dette hadde jeg tatt opp med tillitsvalgt, for det er ikke greit!
 
Uffda, den var uheldig.. Ikke sikkert vedkommende mente det sånn, mer at det ikke skulle bli spørsmål til deg.. Men det er helt klart ikke greit å røpe sånt uten å ha pratet om det først :/
 
Det kan da virkelig ikke være lov å gjøre av en leder? Makan til dårlig vurderingsevne, det må føles veldig vondt :(
 
Jeg er så frustrert og lei meg. Jeg jobber turnus og har tilrettelegging grunnet graviditet. Jeg er rundt 9 uker på vei og har ikke fortalt familien at vi venter barn. Har ikke følt meg klar for det, da jeg ønsker å vite at alt er greit med den lille før jeg deler nyheten.

Idag har derimot sjefen sendt en mail til alle ansatte (godt over 100 personer) om at jeg er gravid og har tilrettelegging pga det.

Jeg skjønner ikke hvorfor det er nødvendig å informere alle kollegaene mine om svangerskapet, da det har gått fint med tilrettelegging sålangt. Jeg klarer fint å si ifra selv, hvis det skulle være noe.

Hadde dere reagert på det samme, eller overreagerer jeg?

Måtte bare få ut litt frustrasjon!!!
Sniker
Leder har brutt taushetsplikten her! Håper du er organisert, uansett bør du ta det opp med HR.
 
Sniker…
Hadde blitt fly forbanna:mad:
Ikke greit på noen måte dette, er du organisert så tar du kontakt med dem tenker jeg…her har nok sjefen bæsja på leggen:mad::mad::mad:
 
Du overreagerer ikke!
Dette er er tillitsbrudd fra sjefen sin side, og det må da være åpenbart at man ikke slenger ut privat informasjon om andre på fellesmail?!
Gi beskjed til sjefen hvordan du opplever dette og spør hvorfor vedkommende har valg som hen har valgt. Eller, la meg gjette, sjefen er mann, ja? :wacky:
 
Hadde reagert på samme måte!! Her har lederen brutt taushetsplikten ja:eek::mad:
 
Sniker fra Mars. Dette er ett alvorlog brudd på taushetsplikten fra leder og burde få konsekvenser! Håper du tørr å gå videre med det. Dette er noe leder kan miste jobben sin for!
 
Syns ikke du overreagerer, jeg hadde blitt rasende! Min leder har tilrettelagt i smug, som de bør. Makan.
 
Jeg hadde definitivt tatt det opp med verneombud eller HR, dette er som andre har sagt brudd på taushetsplikt. Håper du tørr å ta det opp!
Jeg har heldigvis ikke hatt behov for tilrettelegging på jobb, og har ikke fortalt sjefen fordi jeg tror at han ikke er så god på taushetsplikt... jeg får informasjon som jeg ikke vet om jeg skal ha, og ønsker ikke at noe slikt skal skje med meg. Jeg vil fortelle kollegaene mine når det passer meg
 
Du overreagerer overhodet ikke! Aldri tro det når noe føles feil for deg! Så vondt med sånne situasjoner, for det er jo så ubehagelig å måtte si fra. Dessverre. Snakk med tillitsvalgt e.l. hvis du er komfortabel med det. Kanskje kan det også være en ide å sende en mail til de samme mottakerne med beskjed om at du i ikke ønsket å dele dette ennå, og samtidig be om at de ikke deler det videre. Jeg vet jo ikke hvordan forhold du har til kollegaene dine, så du vet best selv hva som er godt for deg å dele nå som det ikke er noen vei tilbake. Ønsker deg lykke til uansett hva du gjør og heier på deg.
 
Ikke greit. Dette er din nyhet å fortelle og jeg hadde nok tatt opp med sjefen at dette ikke er greit, brudd på taushetsplikten.
 
Back
Topp