Sjef eller kollegaer?

chs

Andre møte med forumet

Den vanlige diskusjonene om når fortelle hvem går, ser jeg. Det nærmer seg julebordsesong og jeg har ikke lyst til å lyve. Klarer det ikke heller ; )

Dilemmaet er:  Fortelle sjefen først, eller avsløre det blant alle kollegaene under julebordet?

Har egentlig "lyst" å vente med å fortelle til andre enn de aller nærmeste, men som sagt - kan ikke lyve. Dessuten er noen av kollegaene mine nærmeste.... 

Gode/dårlige erfaringer?? 

Jeg fortalte det til sjefene mine + mine nærmeste kollegaer ganske tidlig.
I hovedsak var dette fordi jeg har vært mye kvalm og dårlig på jobb.
Det er også noen ting jeg ikke kan gjøre på jobb nå som jeg er gravid, og da var det greit at folk visste om det. Når jeg ble dårlig, så ga jeg bare beskjed slik at jeg kunne sette meg ned, eller gjøre noe mindre krevende.

Min erfaring var at det var veldig godt å få tilrettelagt slik jeg hadde behov for, og fikk full forståelse fra alle.

Eneste som jeg tenker kan være ubehagelig er hvis det skulle gå galt, så jeg må fortelle til alle igjen.....men har ingen erfaring med verken det ene eller andre....så måtte bare kjenne på magefølelsen....

Hvis du velger å fortelle d, så ville jeg fortalt sjefen først. Det er flere her inne som sliter med julebordene og at d blir vanskelig å holde skjult. Hva med akutt omgangssyke som unnskyldning? Bare la vær å dra, så kan hemmeligheten holdes på litt nærmere 12 uker...
Jeg har fortalt de jeg jobber med, og sjefen siden d er meg..tihi! :)

Dette har jeg og tenkt på! Vi skal ha julebord med jobben den dagen jeg er 11 uker..Tenkte at dersom noen opdager at jeg ikke drikker/spør osv, så kan jeg røpe det da..Men er det frekt å si det til kollegaer før sjefen? arbeidsplassen har jo egentli ikke rett på å vite det så tidlig, så egentlig bør det jo ikke spille noen rolle!

Vist du ønsker å fortelle det til venner, kollegaer å sjefer så gjør det.

Kan være greit å ta det med sjefen først, er jo greit å ha alt klart på forhånd så det slipper å bli mye tull.

Jeg ville nok sagt det til sjefen først, hadde vært kjipt om sjefen hadde hørt det fra noen andre. Ser at det blir en utfordring med julebordsesongen som er rett rundt hjørnet.

Jeg var på fest med kollegaer i helgen. Sjefen min ble 30. Jeg hadde med ei rødvinsflaske med druejuice på, og d gikk jo kjempe fint. Bortsett fra at sjefen reagerte på at jeg var så rolig..
Vi skal på julebord med sambos jobb neste helg på hotellet hvor jeg jobber. Tenkte å bruke samme metode, da. At jeg har en juiceboks stående i baren eller noe som servitøren kan servere KUN til meg.
Men da må jeg fortelle det til servitøren, da.. Menmen :)

Noen på jobben vet d. Men ikke sjefene mine.

Mest fordi det er tidlig, men også fordi jeg er midt i jobbskifte, og jeg har ikke fortalt det på den nye jobben enda.... What a mess!! :D

Er 14 uker på vei, da jeg skal begynne på ordentlig... Det er ikke noe jeg gleder meg til å fortelle akkurat..

Takk for mange bidrag!

Har jo veldig lyst å feire starten på juleferien sammen med gode kollegaer, så jeg får se an hva løsningen blir. Blir sikkert sjefen først i så fall, men er tross alt bare 9 uker den aktuelle datoen, så syns det ikke bare er greit. Skal for så vidt i 30 års lag dagen etter også - da med andre venner og bekjente på gjestelista, så det kan bli mange avsløringer på kort tid.

Det er vel ingen tvang at en må si det til sjefen først?!? Det er vel alt etter hvilket forhold du har til sjefen. Hvis jeg ikke husker feil, må en si det minst 3 mnd før en skal ut i permisjon.

Sliter også litt med julebordet vi skal ha om et par uker. Jeg vil da være knapt 7 uker og har ikke lyst å annonsere det så tidlig. Spesielt ikke ette SA i uke 9 sist. Hvis jeg ikke drikker, er jeg avslørt. Kan igrunnen bare stille meg på bordet og rope det ut:-) Så jeg har vel landet på at jeg blir syk den dagen. Kan jeg ikke gå på jobb, kan jeg heller ikke gå på julebordet :-)

Back
Topp