Sjarmerende alder?

Agnete

Forumet er livet
De sier jo hver sin alder hver sin sjarm :D Og det stemmer veldig bra. Alikevel er det en alder som jeg kommer til å savne mest når barna er store! Og det er 2 årsalderen, det er den mest sjarmerende alderen synes jeg, der babyen blir et lite menneske som snakker og klarer selv, der kos fortsatt er veldig viktig :)
Har du en alder du blir mest sjarmert av? :D

Nå har ikke jeg egne ennå, men tenker på niesen og nevøen min - da likte jeg spesielt når de var 5. Store nok til å være med på ting, veldig pratsomme og litt morsomme måter å tenke og snakke på :) og i deres tilfelle, fremdeles veldig kosete ^-^

Må si meg enig i at 2 års alderen er mest sjarmerende. :)

8 mnd - 1,5 år synes jeg er den herligste. De er så åpne og tillitsfulle og ubetinget glade og positive.

Gutten vår er 3 år. Syns det er en veldig gøy alder :) Han sier og gjør så mye rart, og viser stadig mer og mer at han er en gutt med sine egne, sterke meninger. Han er omtenksom, nyskjerrig, hjelpsom og blir mer og mer selvstendig og vil helst klare ting selv :) Veldig gøy å ta han med på ting også nå som han skjønner mye mer av det som skjer :)

Nå har jeg bare opplevd fram til 6,5 år, men synes som du at 2-3 års alderen er herlig:D

Fra 1-2,5 års alder liker jeg best :) klarer litt selv og mange morsomme påfunn og fremdeles kosete. Men merker at jeg virkelig trives med 7 års alder også. Eldste har sluttet med alle "teite" ting, tegne på vegger osv. Hun er og så stor at hun begynner å få en større forståelse av verden og at det ikke bare er hun i denne verden som kan og trenger noe. Går an å ha lange meningsfulle samtaler :)

Har en 2-åring og en 3-åring. Digger de alderene. Sier sååå mye morsomt og søtt begge to :-D :-D

Jeg liker 4 årsalderen veldig godt!
Da er de litt selvstendige, vi kan ha gode samtaler og de kan være med på mye (OG huske det etterpå).
Samtidig er de små og søte :)

Helt enig med deg! Min 2,5åring er fantastisk fot tiden, så mye nytt språk hver dag og hun lærer så utrolig mye og imponerer meg stort daglig! Føler st utviklingen er så stor i den alderen at det blir litt spesielt. Men hun på 4,5 er også i en fin slder, syns hun ble så stor over natten plutselig!

Alle aldre har virkelig sin sjarm ...Men fra 1 til 3 skjer det helt utrolig mye! Og det er både morsomt å fabelaktig å følge disse små menneskene ...

Back
Topp