Sjarmen med nyfødte

endelig_vår_tur

Forumet er livet
Maiblomstene 2017
Alt er jo så rosenrødt med nyfødte.. Så tenkte å dele dagens sjarmerende hendelse.

Jeg skulle skifte bleie. Har akkurat fjernet gammel bleie og vasket litt. Så blir Hannah Sofie redd/overstimulert og flakser til med armene og begynner å gråte. Så jeg bøyer meg over henne for å samle armene hennes og roe henne ned. Noe som går veldig fint.
Så noen sekunder etter kjenner jeg en varme over brystene mine. Da har lille snuppa tisset så hardt at strålen traff meg og toppen min.

Sykepleier på avdelingen fikk seg en real latter.

Har også fått urin over hender mens jeg har vasket henne.

Haha, takk for at du deler:) alt er nok ikke rosenrødt da, nei;) Det er godt for meg (og kanskje andre førstegangs) å være forberedt på begge sider av barseltiden:)

Ha ha, ja fordelen med jente der da. En gutt kunne fint treffet deg aningen høyere opp. Håper det går fint med dere. Det er en tøff start å måtte starte tiden med nyfødt på sykehuset. Jeg opplevde det absolutt ikke som rosenrødt. Å få komme hjem var fantastisk. Håper hjemreisedagen plutselig er der. Praktiserer sykehuset deres hjemmesykehus?

Ha ha, ja fordelen med jente der da. En gutt kunne fint treffet deg aningen høyere opp. Håper det går fint med dere. Det er en tøff start å måtte starte tiden med nyfødt på sykehuset. Jeg opplevde det absolutt ikke som rosenrødt. Å få komme hjem var fantastisk. Håper hjemreisedagen plutselig er der. Praktiserer sykehuset deres hjemmesykehus?
Ja, godt det er ei jente. Skjønt var ikke forberedt på trykket bak vannstrålen. :-)
Det er tøft å være på sykehuset første tiden. Alt overvåkes og kontrolleres. Får ikke den roen man får hjemme.
Vet ikke om sykehuset driver med hjemmesykehus, tror ikke det. Er heller ikke interessert i å ha hjemmesykepleie om det er et alternativ. Har jobbet i hjemmesykepleien i kommunen som sykepleier og kan ikke si meg imponert over kunnskapen. Jobber ikke der lenger, men er sykepleier et annet sted i kommunen og har et tett samarbeid med hjemmesykepleien. Og den sonen som har der jeg bor er jeg minst imponert over.

Alt er jo så rosenrødt med nyfødte.. Så tenkte å dele dagens sjarmerende hendelse.

Jeg skulle skifte bleie. Har akkurat fjernet gammel bleie og vasket litt. Så blir Hannah Sofie redd/overstimulert og flakser til med armene og begynner å gråte. Så jeg bøyer meg over henne for å samle armene hennes og roe henne ned. Noe som går veldig fint.
Så noen sekunder etter kjenner jeg en varme over brystene mine. Da har lille snuppa tisset så hardt at strålen traff meg og toppen min.

Sykepleier på avdelingen fikk seg en real latter.

Har også fått urin over hender mens jeg har vasket henne.
Husker første mann tok og bæsjet over brystkassen til pappaen når han var 3-4 mnder gammel.
Den fartsstripen over brystet, var ett komisk syn :-P

Husker en episode med min niese da hun var ganske lita [emoji38] hun hadde vel nylig fått mat og mamma (hennes bestemor) lå og tullet med henne på sofaen, hold henne over seg osv. Plutselig kommer den gulpen midt i fjeset på bestemor, inn i munnen og over alt [emoji38] hun innså vel i samme øyeblikket at det sikkert ikke var veldig lurt å gjøre med en nymatet baby [emoji1] veldig artig for oss andre da!

Back
Topp