Sjansen for at det går bra

Anniemo

Glad i forumet
Aprillykke 2017
Man hører så ofte triste historier, at en til tider overbeviser seg selv om at det må gå galt. Kan ikke garantere for kilden til denne statistikken, men det er i alle fall helt sikkert at det oftest går bra! Jeg fant i alle fall litt "trøst" i disse tallene ved forrige svangerskap:

5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra
9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra*
13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra
17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra
21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra
25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra

*dersom hjerteaktivitet er påvist, er faren for abort enda mindre.

Jeg har funnet følgende statistikk og synes også disse er betryggende (prosentvis sjanse for abort):
  • 25 – 30 % risiko fra unnfangelse
  • 15 % sjanse fra ca. uke 3.
  • 8 % sjanse fra uke 6.
  • 5 % sjanse fra uke 8
  • 2 % sjanse fra uke 9
  • mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.
Tror dette kun gjelder SA, riktignok, men greit å ta med seg

Dette synea jeg og var veldig fint å lese! Er litt redd for å gå innom her noen ganger, blir helt stressa av alle de grusomme erfaringene.. Og lei meg på deres vegne! :(

Alt positivt er bra! Det er nok og blir nok av tråder der folk deler at de har mistet... Sånn er det jo i slike grupper, dessverre er det den negative siden ved å følge med på andres svangerskap :confused:

Jeg har alt mistet i uke 5 en gang, så da satser jeg på at jeg har tatt min del :yuck:

Takk <3 for de aller fleste går det jo bra med. Det er de gangene det ikke går bra en får høre om det.

Bumper opp denne for alle bekymrede gravide :-)

Min gyn sa at nåt jeg nå så hjerteslag tislig i uke 7 sp var det 97% sjanse for at dette skal gå bra :love7

Min gyn sa at nåt jeg nå så hjerteslag tislig i uke 7 sp var det 97% sjanse for at dette skal gå bra :love7

Åh er det sant?? Så hjerteslag på lørdag, da var jeg egentlig 6+4, men hun dyttet meg til 7+0! :woot: Tok TUL pga småblødninger og at jeg mistet symptomene

Men gjelder denne MA også mon tro..? :confused: Står jo embryo survival så det vil vel inkludere MA også? Hva tenker dere andre?

Back
Topp