Sjansen for å få tvillinger

M-40458930

Andre møte med forumet
Ok, jeg fikk nettopp akutt panikk og har nå fått for meg at det er en sjanse for å få tvillinger! Hvor stor er sjansen?? Det hadde blitt alt for mye å takle, hva gjør jeg om det er tilfellet! Jeg vet ikke om noen tvillinger i min familie men hvor langt tilbake kan det på en måte være arvelig? Hvor mange generasjoner kan tvillinger hoppe? Hjelp, jeg fikk skikkelig skrekken sånn plutselig nå hva skjer:nailbiting:

Ifølge NHI er sjansen ca. 1,3%. Så ganske liten :) Om det skulle være tilfelle får man ganske mye lengre permisjon, og da kan jo far ta ut en del permisjon i starten så man er to om det i begynnelsen. Men sannsynligheten er veldig lav altså, og man klarer jo stort sett det man «må» :)

Bestemor har 2 par tvillinger i søskenflokken, bestefar har 1 par tvillinger i søskenflokken, mine søstre er tvillinger og BEGGE mine søskenbarn som er søsken fikk tvillinger. Nå er jeg på mitt tredje barn og har sluppet unna tvillinger med alle 3 heldigvis :joyful: Kryr av tvillinger fra alle kanter i min familie :hilarious:

Jeg og han har ikke tvillinger i familien, fikk tvillinger for 3 uker siden :smiley-ashamed005
Vi har tre fra før, og det er ikke så mye verre. Samkjøre dem, så tar det 5 min ekstra med skift, påkledning osv. Lage flasker samtidig og gi dem samtidig.
Men sjansen er jo svært liten uansett. Men er dobbel kos da:love017

Husk at eneggede tvillinger ikke er genetisk betinget, men heller en celledeling

Back
Topp