Sjansen for å bli gravid etter denne "tabben"??

Sille92

Elsker forumet
Julistrålene 2025 ♡
Junibollene 2023
Julilykke 2023
Jada.. Så skjedde en liten "tabbe". :laughing002 Jeg hadde et opphold på syv dager på p-pillen fordi jeg hadde mellomblødning,og da anbefaler gynekologen min meg et opphold. Jeg begynte altså på pillen igjen torsdag 1 feb, og på fredag 2 feb hadde vi ubeskyttet sex. Tenkte jo ikke på at jeg hadde hatt opphold på pillen en uke!! Det er jo selvsagt ikke noe krise,fordi vi ønsker et tredje barn (kanskje ikke så tidlig da:nailbiting:),men likevel.. Noen som har erfaringer å dele(sine egne eller historier de har hørt)? Sjansen for å bli gravid?

Generelt sett er det ofte lav fertilitet, men strengt tatt vanskelig å svare på. Om du er veldig lett-gravid, så vil fort kroppen LETE etter et smutthull til å ordne seg en eggløsning, virker det som :hilarious:

Generelt sett er det ofte lav fertilitet, men strengt tatt vanskelig å svare på. Om du er veldig lett-gravid, så vil fort kroppen LETE etter et smutthull til å ordne seg en eggløsning, virker det som :hilarious:
Okei! Håper og tror det gikk bra :laughing002 Leste at man er jo så og si beskyttet i 7 dager etter siste pille (men anbefaler kondom for å være SIKKER).

Hvordan pleier du å ta p-pillene da? Tar du de vanligvis kontinuerlig uten pillepause/sukkerpiller? Eller tar du (aktive) piller i tre uker så en uke pause/sukkerpiller?

Hvordan pleier du å ta p-pillene da? Tar du de vanligvis kontinuerlig uten pillepause/sukkerpiller? Eller tar du (aktive) piller i tre uker så en uke pause/sukkerpiller?
Tar kontinuerlig uten pillepause :)Men nå etter 2.fødsel har jeg hatt noen blødninger,og da har gynekolog bedt meg ha et pilleopphold på 4 dager (ble en uke fordi jeg glemte meg litt..)

Last edited:
Tar kontinuerlig uten pillepause :)Men nå etter 2.fødsel har jeg hatt noen blødninger,og da har gynekolog bedt meg ha et pilleopphold på 4 dager (ble en uke fordi jeg glemte meg litt..)
Men da er du trygg! Det blir jo det samme som når du tar en vanlig pillefri uke :) (Det må altså være minst tre uker med piller og maks syv dager uten for å være beskyttet).

Men da er du trygg! Det blir jo det samme som når du tar en vanlig pillefri uke :) (Det må altså være minst tre uker med piller og maks syv dager uten for å være beskyttet).
AHH,så bra! Takk for svar :D

Back
Topp