Sjanse for MA/SA?

Lillefugl

Flørter med forumet
Hadde en ma i vår, og klarer dermed ikke glede meg over graviditeten denne gangen. Noen sa til meg at når jeg har mistet en gang så er det mindre sannsynlighet for å miste andre gangen. Klarer ikke finne noe info om dette på nettet, og for meg høres dette litt rart ut. Disse to svangerskapene er jo ikke relaterte, så hvorfor skal det være mindre sjans denne gangen?

Noen som vet noe om dette?

Jeg skal til UL i morgen, og er sååå sikker på at dette ikke går bra. Gruer meg.

De som sier det tenker kanskje at sannsynlighet for å miste to ganger på rad er veldig liten. Men det er samme sannsynlighet ved hver graviditet. Få opplever å miste to ganger på rad.

Krysser fingrene for deg. Dette skal gå fint!

De som sier det tenker kanskje at sannsynlighet for å miste to ganger på rad er veldig liten. Men det er samme sannsynlighet ved hver graviditet. Få opplever å miste to ganger på rad.

Krysser fingrene for deg. Dette skal gå fint!

Ja, det kan være derfor.
Fant litt om hvor mye sannsynligheten går ned for ikke å miste for hver uke. Fra uke 8 er det 5%.
Ganske liten sannsynlighet, men hva om det er en MA? Det vet jeg jo ikke før jeg har vært på UL.

Tenker det er helt normalt å ha slike tanker når du har opplevd en MA før. Jeg hadde det i mitt første svangerskap, så fikk jeg tre friske barn. Ikke mista mellom dem. Håper du får gode nyheter i morgen, og at du da klarer å slappe av og nyte det <3

Det er nok dessverre slik at man kun tenker statistisk når man sier slikt, at oddsen for 2 sa/ma på rad er jo ikke så stor. Hver for seg har det ikke noe å si, men noen opplever jo å miste flere ganger, kjipt som det er. Man må bare slappe av og tenke at statistisk så er det større sjangse for at det går bra, og de fleste svangerskap gjør det jo det. :)

Det er nok dessverre slik at man kun tenker statistisk når man sier slikt, at oddsen for 2 sa/ma på rad er jo ikke så stor. Hver for seg har det ikke noe å si, men noen opplever jo å miste flere ganger, kjipt som det er. Man må bare slappe av og tenke at statistisk så er det større sjangse for at det går bra, og de fleste svangerskap gjør det jo det. :)

Ja, det er så sant.

Uff, jeg gruer meg til UL i morgen :s

Back
Topp