Sjalusi å utestengelse

Bondefruen

Forelsket i forumet
Etter at jeg ble gravid har jeg opplevd sjalusi å utestengelse fra mine kollegaer på jobb. En av de jeg jobber sammen med sliter med å bli gravid å det bli ikke godt imottatt da jeg ble gravid..
Dette er veldig mye av grunnen til at jeg gradvis ble mer og mer deprimert i sv.skapet å har gått med dårlig samvittighet for at jeg ble gravid.

Ingen av dem tar kontakt mer, å hun jeg hold mye sammen med både på jobb å i fritiden har blitt kjempebestiss med hun som ble sint på meg (hun som sliter).

Jeg vil ikke tilbake på jobb, det knyter seg i magen bare ved tanken...

Der er ikke noe hyggelig situasjon :( Sender masse klem! Sjefen min prøver allerede 6 år men hun var hyggelig mot meg. En annet jenta var veldig sjalu, hørte masse stygge komentarer fra henne helt fra starten. Hun har lyst på barn men mannen hennes har noe problemer med rus og hun er redd å bli alenemor.

Du skulle ikke få dårlig samvittighet fordi du er gravid og for baby! Det er en av beste ting i livet. Prøv å snakke med psykolog, kanskje det vil hjelpe deg å gå ut fra depresjon. Krysser fingere, lille blir i sentrum snart og alle sjalu folka kan sitte der og bli sjalu. Patetisk folka!

Jeg sjønner ikke hvorfor noen ikke kan være glad på andre sin vegne. Hun på jobb har jo et barn også, så det er jo ikke det at de ikke har barn :)

Jeg får hjelp, å snakker med psykolog en gang i uken. Det hjelper jo litt men skulle ønske alt var bra før baby kom... :( Er så redd for å ikke knytte meg til henne, det er allerede vanskelig å knytte seg til henne..

Er helt greit å være sjalu og kanskje ikke unne noen andre en glede man selv ønsker seg, men det er IKKE greit å vise det! Slike ting kan man få utløp for innenfor hjemnets fire vegger og legge fra seg når man drar på jobb. Man møter sin kollega med respekt syns jeg, slarving i krokene og stikkommentarer er ufint!

Er helt greit å være sjalu og kanskje ikke unne noen andre en glede man selv ønsker seg, men det er IKKE greit å vise det! Slike ting kan man få utløp for innenfor hjemnets fire vegger og legge fra seg når man drar på jobb. Man møter sin kollega med respekt syns jeg, slarving i krokene og stikkommentarer er ufint!

Helt enig i denne! Hvilke følelser som plutselig melder seg, kan en ikke hjelpe for, men å fryse ut noen og ødelegge dagen for andre, det er en aktiv handling som kan styres! Det du opplever er mobbing på arbeidsplassen og det er slett ikke greit!!! Dersom du orker det, så tror jeg du gjør klokt i å ta dette opp med arbeidsgiver også. Du skal ikke ha det slik på jobb. Jeg håper virkelig det ordner seg for deg. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du er gravid i alle fall. Det er en glede å bli gravid og vi burde alle være glad på den gravides vegne, og heller ha medfølelse for dem som ikke er så heldig. Håper det ordner seg for deg :)

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

off sånn skal det ikke være, hun burde heller være glad på dine vegne og legge sitt til siden. Håper virkelig det blir bedre.

Jeg har tatt det opp med arbeidsgiver, men de er gode venner så det gjør ting litt komplisert. Har ikke planer om å fortsette å jobbe der etter permisjon, for jeg føler ikke jeg hører hjemme der lengre.

Har snakket med arbeidstilsynet tidligere i sommer å har de i ryggen. Så når jeg sier opp skal jeg i møte med arb.tilsynet å dem på jobb. Spent på hva de har å si :)

Uff, så trist å ha det slik på jobb :( Synes det er smålig av dine kollegaer å oppføre seg sånn! De burde kunne legge sine egne følelser til side og glede seg med deg, i alle fall utad. Holder med deg i å finne ny jobb etter permisjonen, dersom situasjonen ikke bedrer seg.

Håper du klarer å legge alt dette til sides nå og bare nyte tida med babyen som snart kommer. Alt annet enn familien din er uvesentlig i tida som kommer! Lykke til videre :) Klem.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har tatt det opp med arbeidsgiver, men de er gode venner så det gjør ting litt komplisert. Har ikke planer om å fortsette å jobbe der etter permisjon, for jeg føler ikke jeg hører hjemme der lengre.

Har snakket med arbeidstilsynet tidligere i sommer å har de i ryggen. Så når jeg sier opp skal jeg i møte med arb.tilsynet å dem på jobb. Spent på hva de har å si :)

Ja det kompliserer jo situasjonen... Fytti det er kjipt å ikke trives på arbeidsplassen altså! Ikke vits å bruke energi på en jobb du ikke trives i. Håper du greier legge alt dette til side i permisjonen og bare nyte tiden som småbarnsmor :)

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Vet selv hvordan det er å være misunnelig på andre gravide. Fordi vi prøvde i lang tid med andre i magen nå og hatt en hard prosess frem dit. Men unner andre å bli gravide for det, Jeg har ALDRI vært frekk eller vist noe tegn til slik oppførsel! Det er ikke greit altså! Folk kan være så utrolige ekle!

Jeg skulle ønske at alle kunne bli gravide når de ønsker det, men slik er det jo desverre ikke :( Jeg syns det er skikkelig urettferdig at noen sliter med slikt å sto selv å grein som en unge da hun fortalte at de sliter.. :(

Jeg håper jeg klarer å legge alt til siden når babyen kommer, det er jo ikke h*n sin feil at h*n havnet i magen min :P

Jeg skulle ønske at alle kunne bli gravide når de ønsker det, men slik er det jo desverre ikke :( Jeg syns det er skikkelig urettferdig at noen sliter med slikt å sto selv å grein som en unge da hun fortalte at de sliter.. :(

Jeg håper jeg klarer å legge alt til siden når babyen kommer, det er jo ikke h*n sin feil at h*n havnet i magen min :P
Syns du skal nyte tiden jeg... Teit at andre mennesker skal gi deg skyldfølelse. Ja håpe du klarer å legge det til side, for du fortjener jo dette like mye. Å gå å være deprimert over andre som ødelegger din glede i svangerskapet er jo ikke greit stakkars :( derfor må folk lære seg å lukke munnen!

:( så forferdelig trist at hun ikke klarer og glede seg på dine vegne! Det er greit at hun sliter, jeg har selv en venninne som sliter noe voldsomt.. Og jeg hadde litt "vondt" for og fortelle det fordi jeg syns synd på de, og vi ble bare e plutselig gravid! Men gudhjelpes så kjekt det var at hun kunne glede seg sammen med meg! :) Syns synd på dere, og syns det er trist at det skal gå utover deg at hun sliter med og få barn! Kanskje du skal snakke med henne og si hva du føler/tenker.. Kanskje hun kan snu situasjonen og se på den på nytt!?! Hun kommer nok dessverre til og støte fra seg flere visst hun skal holde på på den måten! Du må ikke la dette ødelegge gleden av noe så stort!

Back
Topp