Sjalu søsken?

Susie_89

Flørter med forumet
Nåken andre med søsken? He ei på 2 år som he vårte ekstremt sutrette i de siste! Griner for alt, og har begynt å kaste leiker:/ prøver å gi ho både mammatid og pappatid, men sutrer uansett:/ nåken med erfaringer/tips?

Sent from my iPhone using BV Forum

Her har vi også en 2åring! Hun har tatt imot lillesøster bedre enn forventet;-) Men, hun er også sjalu! Hun har alltid vært pappa-jente, noe som er ganske fint, siden jeg full-ammer. Men hun gir meg noen blikk, som ikke kan beskrives nå, hun har begynt å slå meg og pappan, hun skriker, og prøver å hekketiden få oppmerksomhet! Dette er jo heldigvis veldig normalt:-p Vi prøver bare så godt vi kan og involvere henne i lillesøster, gi henne oppmerksomhet, pappan er flink å ta henne med ut og på morsomme ting i helgene. Jeg sitter "fastlåst" med amming! For lillesøster spiser fryktelig ofte. Men jeg henter i barnehagen, og gir henne masse oppmerksomhet hele tiden. Håper det går seg litt til med den ammingen snart, så jeg kan være med å gjøre gøyale ting og at pappan kan ta lillesøster litt mer:-)

Sist var eldste 2 år og helt lik.;) hørtes ut som en helt naturlig reaksjon og en måte å prøve å få oppmerksomhet :) har ingen tips annet enn at det går over:) nå leker di sammen og har masse glede av hverandre så det kan være en trøst når det står på!

Mine to første er akkurat to år imellom. Og der var det mye sjalusi, selvom han fikk mye oppmerksomhet og alenetid med både meg og pappaen. Har ikke mye råd å komme med, men det går over. Og i dag når de er 4 og 6 år leker de så fint sammen og er der for hverandre!

Ingen sjalusi foreløpig. Tror ikke det kommer. De er 4 og 5 år :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Litt godt å høre det er vanlig! Værst når vi er aleine og må amme, da kan storesøster rote og kaste leiker i trass;p men i går hadde vi heile dagen ute, bare vi 3, og ho var supergla heile dagen! Lillebror sov mesteparten av dagen i vogna og vi var på leikeplassen i monge tima!:) det er værst når vi er heime og inne merker eg!

Litt godt å høre det er vanlig! Værst når vi er aleine og må amme, da kan storesøster rote og kaste leiker i trass;p men i går hadde vi heile dagen ute, bare vi 3, og ho var supergla heile dagen! Lillebror sov mesteparten av dagen i vogna og vi var på leikeplassen i monge tima!:) det er værst når vi er heime og inne merker eg!

Da er du jo hendig som har sommerbarn og kan gå ut og lufte deg :) sist var i februar og på grunn av ekstrem kaldt vær, måtte vi være inne, ute var bare pes uansett, det kunne være ganske intenst :p

Oj ja, det hadde blitt litt mykje for oss!;) En heil dag inne er meir enn nokk for meg!;)

Back
Topp