Sjalu når andre blir gravid...

M

Mama4

Guest
Ja jeg blir så sjalu/ misunnelig når andre nær meg blir gravid. Har 4 barn selv, så jeg forstår ikke hvorfor jeg føler slik. Nå skal 2 familiemedlemmer ha baby, og jeg føler jeg også må bli gravid igjen. Flere som har det slik?
 
Ja. Eller, ikke sjalu. Jeg unner jo andre å få barn, ikke noe om det. Men jeg blir veldig lett babysyk, og smitteeffekten er stor. :knegg:
 
Jeg ble hvertfall misunnelig da vi drev med prøving og andre annonserte graviditet, og kan faktisk kjenne at jeg blir litt babysyk nå også. Selv om vi absolutt IKKE skal ha flere :p
 
Har du tenkt på hvorfor du blir sjalu? Er det all oppmerksomheten de rundt deg får? Er det den delen du vil ha? Eller ønsker du deg en baby til?
 
Nei, blir ikke sjalu akkurat, for det er jo ikke mitt barn de får hvis du skjønner :p men kjenner av og til det rasler litt i eggestokkene. Ikke så mye akkurat nå da som eldste bare er 10 mnd, men før henne å spesielt under prøveperioden kjente jeg ekstra på det at «nå må jeg skynde meg å bli gravid».
 
Vi skulle gjerne hatt 2, men det er ikke mulig. Så kan være følsesmessig krevende når nær familie/venner får barn. Men det går ikke utover gleden jeg føler på deres vegne :)
 
Back
Topp