Sjønner lite av tellinga!

Anja89

Betatt av forumet
Selv om dette er min andre graviditet!
Var mine fullgåtte 9 uker på fredag sov var,
Er det ikke da 10 uker på fredag som kommer?
Står nemli på bv at jeg er 9+5 idag, som betyr at jeg plutselih
Er 10uker på torsdag!?!? Håper noen kan hjelpe meg
Med denne tellinga ;)

Skjønner det ikke helt selv. Jeg vet når jeg fikk positiv eggløsningstest 6. august) og når vi hadde sex som gjorde meg gravid (også 6. august - han dro på sykehus 7. august, og er fremdeles der så her er det ingen andre muligheter). Nå vet jeg jo at ting kan overleve en stund inni der men... Da jeg regnet ut termin basert på befruktning 6.august, sa kalkulatoren her at termin var 1. mai.

Så dro jeg på UL mandag 23. september. Da målte de fosteret til 17 mm en gang, og 16,2 neste. Hvilket i alle tilfelle visstnok ville si at jeg var litt over 8 uker da. Så ble jeg opplyst om termindato 10. mai. Ni dager etter?! Da må jo eggløsningstesten ha slått ut ni dager før tida, og cellene må ha hatt med sovepose og campet utenfor livmora rekordlenge. Høres absurd ut.

Men så plottet jeg inn den nye termindatoen i mine personlige opplysninger her på babyverden da, og da stod det i min personlige info at jeg da var 7+3 eller noe. Legen hadde jo akkurat sagt 8/8+3'ish...

Hva er greia egentlig? Skjønner at babyen kan ha krøllaseg litt og egentlig er litt større enn målene, men hvorfor avviker uketellingen på babyverdens kalkulator fra den legen opererer med?

Selv om dette er min andre graviditet!
Var mine fullgåtte 9 uker på fredag sov var,
Er det ikke da 10 uker på fredag som kommer?
Står nemli på bv at jeg er 9+5 idag, som betyr at jeg plutselih
Er 10uker på torsdag!?!? Håper noen kan hjelpe meg
Med denne tellinga ;)
En annen ting: hæææ, hvordan kan det stå 9+5 på deg og 8+6 på meg om jeg har termin 10. mai og du 12.? Nå skjønner jeg enda mindre.

En annen ting: hæææ, hvordan kan det stå 9+5 på deg og 8+6 på meg om jeg har termin 10. mai og du 12.? Nå skjønner jeg enda mindre.
Sorry, har fått ny termin fra ul, 5mai:)

den terminkalkulatoren på app sier noe annet enn den de har på nettsiden sin.. jeg er kjempe forvirret selv. så jeg rett og slett telte! 8+4 i dag etter første dag i siste mens. termin er sånn ca 9.mai, og den blir vel det til oul. for jeg orker ikke prøve å finne utav det.

Forskjellige land og faktisk leger/terminkalkulatorer også opererer med forskjellig svangerskapslengde. Standar i Norge er 283 dager, eller 40+3. Noen regner 282 dager. Sverige og Danmark teller 280 dager eller 40 uker. Derfor blir det ofte krøll fra en terminkalkulator til en annen.

Jeg er 9+3 i dag, og har termin 5.mai...om det gjorde deg noe klokere? :P

sjekket terminkalkulatoren her på bv igjen, bare for gøy, det kom noe nytt denne gangen

Gratulerer! Din termindato er 10. mai 2014 og du er 8 uker og 6 dager gravid!

bli helt irritert på at den ikke gir meg samme hver gang. den har alltid gitt meg 9.mai før. men forskjellig på hvor mange uker og dager på vei.

Oi! Jeg ser at jeg kommer en dag videre på kvelden engang, i 20-21 tiden... Sånn at den kanskje hopper en dag videre fra det klokkeslettet appen ble registrert... At den ikke går en dag videre når kl blir 00:00. Kan det forklare saken? Tidligere i dag var jeg en dag lenger bak enn jeg er nå ;)

Men jeg har et annet spørsmål:
Hvordan kan jeg få beskjed hvis noen svarer på det jeg skriver her??

Takk!!

kanskje, det er jo veldig rart det også.. å hvorfor gjør det at terminen forskyves? jaja.. samma kan det være egentlig, for min del er det sikkert også endel kluss siden jeg har så himla kort sykluss, kanskje ikke terminkalkulatoren klarer helt å regne det ut... :-P

jeg tror du liksom må favorittsere denne tråden, eller noe..

Oi! Jeg ser at jeg kommer en dag videre på kvelden engang, i 20-21 tiden... Sånn at den kanskje hopper en dag videre fra det klokkeslettet appen ble registrert... At den ikke går en dag videre når kl blir 00:00. Kan det forklare saken? Tidligere i dag var jeg en dag lenger bak enn jeg er nå ;)

Men jeg har et annet spørsmål:
Hvordan kan jeg få beskjed hvis noen svarer på det jeg skriver her??

Takk!!
"Følg tråden" står øverst til høyre. Rett over overskriften lizzom

M
Jeg er 9+3 i dag, og har termin 5.mai...om det gjorde deg noe klokere? :P
Hvordan går det ann da? Var på ul, sa fikk jeg
Beskjed om at jeg var 7+6. Å det var på en torsdag, da blir mine
Fullgåtte uker hver fredag? Trodde jeg! At jeg
Er 9+5 idag! Å 10 uker på fredag? Har jo også termin 5.mai!
Eller er det slik at en uke i svangerskapet ikke er en uke i ukedagene
På en måte!?

Back
Topp