SiV - Sykehuset Tønsberg erfaring

KapteinFie

Glad i forumet
♡Novemberhjerter 2025♡
Hei!
Vet det er en del tråder om dette, men de er ganske gamle og vil gjerne ha litt nyere erfaringer. Er det noen som har født på SiV den siste tiden som kan dele litt? Er førstegangsfødene så lurer egentlig litt på alt.

Hvordan var opplevelsen og jordmødrene? Hvordan var barsel - er rommene ok og mulighet for familierom? Kan far sove over? Hvordan er maten, og hvor ofte er det vanlig å bli værende som førstegangs? Osv osv. Tar i mot all info, og takk på forhånd :Heartpink :shy:

Jeg fødte der mai 2023, så vet ikke om du synes det er «nylig» nok :smiley-ashamed004

Synes jordmødrene var veldig flinke.
De lot meg være på et venteværelse for å se an progresjon, fremfor å sende meg hjem, tross for at de målte meg til 0cm åpning.

I retrospekt tenker jeg at de burde plusset to og to sammen da det stod i helsepapirene mine at jeg tidligere har konisert - (noe som kan skape arrvev og tregere åpningsfase) - jeg hadde veldig hyppige rier og store smerter, men fordi de målte meg til 0cm så ble det kun et privat venteværelse alene med samboer, uten smertelindring. Var der helt til jeg fikk pressetrang, og jeg måtte ringe på jordmor som da målte full åpning, og da var smertelindring for sent (for utenom lystgass). Men jeg kunne kanskje plusset to og to sammen selv, men så langt klarte jeg ikke tenke under smertene :hilarious:

Føderommene har eget badekar, og de har nå også fått sånn «stjernehimmel-prosjektor» man kan låne, samt høyttalere om man ønsker å sette på musikk/lyder.

Vi fikk familierom, var der i tre netter. God nok mat, og godt nok tilbud til frokost, synes jeg. Flinke barnepleiere som hjalp til med amming og legge baby til brystet. Sengene er ukomfortable, som på de fleste sykehus. Anbefaler å ta med egen pute :shy:

Anbefaler deg å følge fodebarsel_Siv på Instagram. Da kan du se litt på rommene og få litt inntrykk av hvordan det er der :D

Jeg ser frem til å føde der igjen :love7

Har fått mine 5 små der - i alle har jeg blitt veldig godt ivaretatt (med kun én barnepleier jeg ikke fikk så god kjemi med..)

10 av 10 fra meg :Heartred

Back
Topp