Sitter småtrollene selv enda?

Snickers

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Noen som sitter selv? Nærmer oss syv måneder, så tenker kanskje at sittebalansen begynner å bli brukbar for noen snart? Vet ikke når det er vanlig at de sitter selv, jeg, men her vælver hun om hun ikke har god støtte på alle sider:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Hun sitter selv når hun sitter foran oss og har god balanse. Men ikke helt selv :) er bare 6 mnd :)

Her sitte ho veldig bra sjølv. Både på golvet, i Tripp trappen og i vogna:-)

Ikke uten støtte på gulvet. Han sitter greit i tripptrappstolen og med litt støtte i vogna.

6 mnd han her, sitter ganske stødig selv på gulvet, men helt uti det blå så tipper han til en av sidene, så vi bruker puter rundt enda :)

Sent from my iPad using BV Forum

Han er avhengig av god støtte på alle sider enda:)

Klarer ikke å sitte selv her enda.. tror gjennomsnittlig er 8-9 mnd ;)

Men mellomste snuppa mi kunne sitte en liten stund fra hun var 4 mnd..haha.. og satt helt uten støtte når hun var 7 mnd..så er veldig forskjellig :)

mine har vært bra stødige når de var like gamle som mini er nå, men de var riktignok 2 kg større og hadde litt valker å støtte seg på sikkert.. hehe mini begynner å bli bra stabil men kan ikke gå i fra han, men får prøvesitte litt innimellom med oss rundt seg :)

Nå må jeg bare spørre her, fordi dette er motsatt av hva jeg har lest/fått beskjed om. Er det ikke sånn at de skal ikke sitte om de ikke kan sette seg opp selv? Kort tid i vippestol/newbornsete er en ting, men å sitte på gulv, etc skal ikke gjøres pga det er belastning for ryggen hvis de sitter før de får seg opp selv?
Jeg tør jo omtrent ikke la henne sitte, selvom hun fint kan, så her ligger vi mest mulig på magen.

Nå må jeg bare spørre her, fordi dette er motsatt av hva jeg har lest/fått beskjed om. Er det ikke sånn at de skal ikke sitte om de ikke kan sette seg opp selv? Kort tid i vippestol/newbornsete er en ting, men å sitte på gulv, etc skal ikke gjøres pga det er belastning for ryggen hvis de sitter før de får seg opp selv?
Jeg tør jo omtrent ikke la henne sitte, selvom hun fint kan, så her ligger vi mest mulig på magen.
Har hørt det jeg og, ikke husker jeg hvor. Selvfølgelig prøver vi å unngå å sitte, men i blant må det vel være greit. Nett som med gåstol og vippestol, alt med måte:-) Eller hva tenker du?

Hun sitter selv, men kan plutselig falle om hun snur seg etter meg/leke e.l, så kan ikke forlate henne helt enda :-)

Har hørt det jeg og, ikke husker jeg hvor. Selvfølgelig prøver vi å unngå å sitte, men i blant må det vel være greit. Nett som med gåstol og vippestol, alt med måte:) Eller hva tenker du?
Jo jeg tenker også alt med måte. Så hun sitter jo i newborn og vippestol i opptil femten min om jeg trenger litt avlastning for å få gjort noe. Men jeg bygger henne ikke opp så hun får sitte og leke, det kan hun gjøre på magen tenker jeg da. Jeg er så redd for at noe skal gå galt pga meg, hehe. HØNEmor:P

Det stemmer det. Fysioterapauten til C er forbauset over at folk fortsatt bruker puter og setter barna på gulvet (kjefter ikkw på noen over deres valg:p). Også fordi en del av utviklingen er å kjenne på selvfølelsen når de mestrer noe selv, som å sitte. :) da føler de seg mer selvstendig og blir tryggere på seg selv.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Det sa de på helsestasjonen til oss også.
Er tripp trappen og vippestolen her.
Har prøvd å la han sitte i ole brumm sofaen sin, da faller han til siden med engang:P Vi var nyskjerrig på hvor stødig han var;) Så det er en stund til han sitter her altså:D Han trives dessuten best på magen når han leker...

Det er nok sant som du sier.. de skal helst ikke sitte noe særlig før de klarer å komme seg opp i sittestilling selv ved å ligge ;) jeg lot de to eldste få sitte i små perioder når de faktisk kunne sitte (før dem klarte å sette seg opp).. men da var dem 7 og 8 mnd.. jeg ser at minste her er for liten og ustødig..så lar ikke han sitte på gulvet;) kun på fanget.. det kan gi belastning og skade for ryggen om det er for tidlig ;)

Jo jeg tenker også alt med måte. Så hun sitter jo i newborn og vippestol i opptil femten min om jeg trenger litt avlastning for å få gjort noe. Men jeg bygger henne ikke opp så hun får sitte og leke, det kan hun gjøre på magen tenker jeg da. Jeg er så redd for at noe skal gå galt pga meg, hehe. HØNEmor:P

Med minste så gjør jeg det samme som deg..bare at han får sitte lenger i vippestolen da.. siden den ikke bøyer og belaster ryggen noe særlig.. men selvfølgelig, alt med måte..og virker ungen sterk nok til å sitte selv på gulvet, så tror jeg det går bra i små perioder.. men da mest når de klarer å sitte uten å ha støtte rundt hele seg, for om dem må det så tyder det på at dem ikke er klar for det ;)

Snuppa får ikke sitte helt alene :) men hun bøyer seg fremover og da sitter hun nesten alene på fanget :)

Er ikke i nærheten av å sitte selv her i alle fall, ikke har han interesse av det heller - liker best å rulle rundt på gulvet.
Øver med han litt i stol i ca. 5 min til dagen. Mest fordi han er på god vei ut av newbornsetet, og vi må ha et alternativ til hvor han kan sitte under mating. Lar han ikke sitte på gulvet, da hadde han bare tippet over uansett :P

Når han sitter i vippestolen så klarer han riktignok å dra seg selv opp i sittende stilling da, så den er jo livsfarlig å bruke nå. Kan ikke gå fra han i den :P

Hun sitter ganske bra her :) men ikke skikkelig enda.. hu bikker ofte over :P

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Er ikke i nærheten av å sitte selv her i alle fall, ikke har han interesse av det heller - liker best å rulle rundt på gulvet.
Øver med han litt i stol i ca. 5 min til dagen. Mest fordi han er på god vei ut av newbornsetet, og vi må ha et alternativ til hvor han kan sitte under mating. Lar han ikke sitte på gulvet, da hadde han bare tippet over uansett :P

Når han sitter i vippestolen så klarer han riktignok å dra seg selv opp i sittende stilling da, så den er jo livsfarlig å bruke nå. Kan ikke gå fra han i den :P
Hvilken vippestol har du? :)

Back
Topp