Sitter litt fast...

Baby Dust

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Beskriv likheter og ulikheter mellom den barnekulturen dagens barn møter, og den barnekulturen du husker fra din egen barndom.

Hva kan være årsak til likheter og ulikheter i barnekulturen?

Hva kan du bidra med for at barnekulturen kan blomstre i barnehage, skole og SFO?

Der er oppgava mi, men jeg sitter liksom litt fast jeg, skal skrive 2-3 sider om dette, men jeg er så dårlig til å formulere...

Noen som har tips til hva jeg kan skrive?

Hmmm..det jeg og vennene  lekte med var vel; Playmo,microbiler,dukker,barbie,care Bear,my little ponny,Hester(Hadde syyykt mye utstyr til sånne bittesmå hester), dinosaurer,alle disse forskjellige figurene å samle på i kinderegg, Lego..

Samla på servietter,klister,pog,basketball kort,fotball klister i sånn klisteralbum,klinkekuler,viskelær og såper..

Rollerblades og Jojo var jo veldig kult også da[:D]

Hihi,aner ikke jeg om dette var til hjelp? Eller om du tenkte på når vi var enda mindre?

Av disse typisk barnekulturlekene husker jeg:
Gjemsel
Boksen går
Høl i hatten
Stiv heks
Harn
Sjuern (tennisball vi gjorde triks med mot veggen)
Stein (vi kasta en viss mengde steiner i triks rundt hånda)
Kaffegrut
Ta den ring
Fløy en liten blåfugl
Tyven Tyven
Klappesanger eks: Det kom to piker
Hoppe tau/strikk

Er sikker på at jeg hadde flere i hodet når jeg begynte, men kom på noen andre på veien, så da ble noe glemt. Håper dette var til hjelp, også kommer kanskje andre på noe annet.

dagens barn spiller pc , playstation . psp ...
hadde ikke akkurat det vi...
husker nintendoen kom , men kan ikke akkurat sammenlignes..

Barn var mye mer ute for 20 år siden! Uansett vær.. Ingen var inne å spilte tv-spill dagen lang!
Jeg elsket å leke med duplo, og var masse ute! Husker at vi fikk Nintendo64, da var vi vel ca 14 og 11 år gamle! Kanskje litt yngre..

Heldiggris!! For en drømmeoppgave [:D]

Sitter å skriver masteroppgave om barns deltakelse i egen sak.. Ikke lett å få 100 sider [:D]

ORIGINAL: mammamilla

Sitter å skriver masteroppgave om barns deltakelse i egen sak.. Ikke lett å få 100 sider [:D]

KØDDER DU ?? 100 SIDER ??? HÆ ? WHAAAAAAAAAT?

ORIGINAL: mammabenti

ORIGINAL: mammamilla

KØDDER DU ?? 100 SIDER ??? HÆ ? WHAAAAAAAAAT?

Bacheloroppgaven var på 50, men da var vi 3 stk. LITT lettere [:D]

nå sitter jeg fast med den oppgaven også!!!

flere som vil hjelpè?????

Back
Topp