Sitter her

neognurk

Gift med forumet
midt på natta mens alle andre sover[;)] Tok litt denne pakkingen, leggingen, kosingen med mannen og greier[:D]

Så...hvordan gikk det med oss...lelo har jo vært veldig flink til å oppdatere. Legene konkluderte med at i utviklingen (altså motorisk) ligger hun ca der hvor en 3-4mnd baby skal være. Men det er ikke henne skyld. Hun har vært så anspent at hun rett og slett har ikke klart noe annet. De få bevegelsene hun har gjort har vært helt tilfeldige. Det meste lå hun enten på magen eller ryggen uten å bevege seg stort. Lekene kastet hun fra seg og jeg trodde at de var kjedeleige, men sannheten er at hun har ikke klart å holde dem. Det at hun er så anspent gjør at hun ikke kan bæsje heller. Hele magen er stram. Og hun har ikke klart å sove. Stakkar stakkar snuppa mi.[:(]

Det vi må gjøre som lelo skrev er å bære henne riktig, kle på henne riktig, løfte og legge ned riktig. Alt skal læres på nytt som hun var en nyfødt baby. Vi må lære henne alle bevegelser fordi det hun skulle lære naturlig er forsynket på mange måneder. Bare på en uke på rehabiliterings senter har snuppa lært å tak tak i tærne sine, putte beina sine i munnen, legge sammen armene sine, holde leker. Neste vi må lære henne er å strekke ut armer (hun har holdt dem tett inntil seg i 8 mnd), snu seg på side, legge armer foran seg når hun ligger på magen. Vi må trene mange ganger om dagen. Men jeg gleder meg til å dra tilbake til rehabiliteringssenter, der vi skal være i en måned. Masse trening og oppfølging. [;)]

Jeg bare håper at fastlegen gir meg sykmelding slik at vi kan dra, ellers må jeg ta perm uten lønn, for i utgangspunktet jeg må tilbake til jobb. Men snuppa må bli bra først før jeg klarer å tenke jobb.[:-]

Først av alt så er det bare så utrolig godt og høre at dere endelig har blitt tatt på alvor!! Dette har jammen vært en lang og tøff kamp..[:(] og jeg vil bare gi deg all mulig ros, for du har vært så flink til å stå på for jenta di! [:)]

Det er jo kjempetrist og høre hvor vondt jenta di har hatt det [:(] det er jo det som er med disse små, de har ikke sjangs til å fortelle oss hva som er galt! Rehabiliteringen gir jo tydelige forbedringer da, håper det går like fort framover som det har gjort til nå etter at dere dro dit [:)]

Du må jo vel få sykemelding? Klart jenta di får foran alt!

Sender dere masse gode tanker og klemmer, cucurs! [:)]

så bra at alt dette ble oppdaget!! :) må være en god følelse å se at man har gjort en god jobb som mamma med å ikke gi seg :)) håper legene som har sett på henne her får seg en klapp i trynet? eller hva det nå heter...

goooood bedring :)

krysser fingre for at legen gir sykemelding. Godt å høre at ting sår bedre med snuppa di..

ORIGINAL: tigerbebis

Først av alt så er det bare så utrolig godt og høre at dere endelig har blitt tatt på alvor!! Dette har jammen vært en lang og tøff kamp..[:(] og jeg vil bare gi deg all mulig ros, for du har vært så flink til å stå på for jenta di! [:)]

Det er jo kjempetrist og høre hvor vondt jenta di har hatt det [:(] det er jo det som er med disse små, de har ikke sjangs til å fortelle oss hva som er galt! Rehabiliteringen gir jo tydelige forbedringer da, håper det går like fort framover som det har gjort til nå etter at dere dro dit [:)]

Kan ikke annet enn å sign denne...utrolig vondt i hjertet at jenta di har hatt så mye vondt..uff.. Stå på videre C,stoooor klem herifra også [;)]

Det er i allefall bra at nå vet dere hva det er, og hva som skal til!!

Krysser fingra for sykmelding!!

uff, stakkar liten!!
Så utrulig godt at det ENDELIG vart oppdaga og at ho allerede er begynt å utvikle seg masse!![:)]
Håper alt går bra for dikka framover, ønsker dere alt hell og lykke, det fortjener dere!!
Og må også få skryte av deg og tålmodigheten din, og kor flink du har vært å stått på for snuppa di, SUPERMAMMA!!![;)][:)]

Klem

Så godt at alt dette har blitt oppdaget!! På samme tid så er det orferdelig at dere måtte til Latvia for å finne ut av dette!

Dette med sykemelding blir kanskje ikke så lett, fordi etter regelverket så har du ikke krav på sykemelding siden det ikke er du som er syk. Om du ikke har en snill lege, som ikke er så nøye på å følge reglene.

I utgangspunktet så kunne dere ha fått pleiepenger pga sykt barn, men trygdekontoret krever ofte at søknaden blir skrevet på sykehuset.
Jeg har kjempet igjennom dette systemet mange ganger, men det kan være at det har blitt enklere de siste årene.

Håper du har en snill lege som forstår hvordan du har det. Og ikke minst hvordan du har hatt det, og hvor sliten du er etter alle disse mnd. Noe som burde være grunn nok til å få en sykemelding.

blir så glad av å lese at dere endelig får hjelp[:)] Sterk har du vært, helt utrolig!!! Bare vent, snart får hun til å "beskytte" seg mot alle guttene på barselgruppa også, så blir det ikke like skummelt[;)][:D] Matheo krabbet bort til en unge på babysangen, tok tak i ansiktet hans og bare dytta han så han ramlet bakover[&o][:-][:D] hehe! Så dere har litt av hvert å glede dere til[;)]
Men når dere er ferdig med rehab ol. så må du klage inn for pasientombudet, så kanskje du får dekt alle reiseutgifter og andre ting..?!
Sykmld må du få... kan du ikke få noen til å si du er deprimert eller noe?! Joda, det får du... Ellers får hun fastlegen med meg og gjøre... og ALLE her inne, tror jeg[:-]

ORIGINAL: karrol

så bra at alt dette ble oppdaget!! :) må være en god følelse å se at man har gjort en god jobb som mamma med å ikke gi seg :)) håper legene som har sett på henne her får seg en klapp i trynet? eller hva det nå heter...

goooood bedring :)

Signere!

Det er så deilig å se at dere får hjelp og at det går rette veien nå! [:)] 

Men jeg er ytterst sjokkert over at ingen dere har vært i kontakt med her i landet har klart å finne ut dette [&:] 

Masse lykke til videre til dere alle 3 [:)]

ORIGINAL: tigerbebis

Må bare signere alt dette [:)]
God klem til dere[:)]

Å stakkars lille snuppa di som har vært så plaget! Får helt vondt jeg[&o] Kan tenke meg dette må være fælt for dere foreldre også, selv om dere selvsagt har gjort alt dere trodde dere kunne gjøre.
Veldig godt å høre at hun har gjort så store fremskritt på så kort tid - dette kommer til å ordne seg og snart freser hun over gulvet skal du se[:D]
Klart legen må kunne gi deg sykmelding, er for ille om en skal være nødt å ta perm uten lønn i slike tilfeller som dette hvor den lille trenger så konkret og riktig oppfølging og trening.

Masse lykke til![:)]

Stakkar snuppa di...
Men bra det går riktig vei da...

Du har rett på sykemelding så lenge du må være med barne ditt som er syk.
Søskenbarne til mamma er sykemeldt nå pga at sønnen klarer være på skolen en dag max 1 time mens andre dager kan han være der i 4 timer. går sånn opp og ned..

Først av alt så er det bare så utrolig godt og høre at dere endelig har blitt tatt på alvor!! Dette har jammen vært en lang og tøff kamp.. og jeg vil bare gi deg all mulig ros, for du har vært så flink til å stå på for jenta di!

Det er jo kjempetrist og høre hvor vondt jenta di har hatt det det er jo det som er med disse små, de har ikke sjangs til å fortelle oss hva som er galt! Rehabiliteringen gir jo tydelige forbedringer da, håper det går like fort framover som det har gjort til nå etter at dere dro dit

Sender dere masse gode tanker og klemmer, cucurs!

Signerer dette, håper alt ordner seg for dere, masse lykke til[:D]

Back
Topp