Sitter her og leser..

Almyrida81

Forumet er livet
VIP
på nett om Auschwitz.. Og det er så grotesk historie at jeg kan liksom ikke fatte det.. I løpet av 5 år så tok de livet av 1,1 - 1,5 MILLIONER mennesker.. Ufattelig..! Og de første som blei ført i gasskammeret var kvinner, eldre og BARN.. Bare fordi de var jøder eller sigøyner o.l.. [&o] Utrolig historie som faktisk skjedde i en tid våre besteforeldre (mine iallefall) kunne huske og opplevde.. Så lenge siden, men likevel så nært på en måte..

Har tenkt masse på det i det siste jeg også. Jeg så Saras Nøkkel på onsdag, veldig sterk film. [:(]

Det er så rart dette med andre verdenskrig og leirene, det er nesten som en science fiction-film eller noe, det er så sinnsykt at det har skjedd at det går ikke ann å forstå det. Jeg har vært i Stutthof, og klarer enda ikke å begripe det.

Jeg har vært å sett i fangeleirene i Polen og Tyskland. Virkelig en opplevelse for livet [&o]

ORIGINAL: toneany

Har tenkt masse på det i det siste jeg også. Jeg så Saras Nøkkel på onsdag, veldig sterk film. [:(]

Det er så rart dette med andre verdenskrig og leirene, det er nesten som en science fiction-film eller noe, det er så sinnsykt at det har skjedd at det går ikke ann å forstå det. Jeg har vært i Stutthof, og klarer enda ikke å begripe det.

ååå er det film av den???? Jeg har lest boka... aner ikke om hjertet tåler å se det hele på film..[:(]

ORIGINAL: cleo_84

ORIGINAL: toneany

ååå er det film av den???? Jeg har lest boka... aner ikke om hjertet tåler å se det hele på film..[:(]

Jepp, er på kino rundtom nå. [:)]

Back
Topp