Sitter her og gråter....

HvitLin

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Fikk nettopp mld av legen min... hun skriver at jeg har en bakterie i underlivet som kan gi komplikasjoner under graviditet :( ikke skriver hun hva det er... bare at jeg må hente ut resept på amoxillin i morgen...

Problemet er at hun gir meg en antibiotika som IKKE penicillin allergikere skal ha!! Jeg føler meg utrolig utrygg hos denne legen!! Uff... jeg er så redd for å gjøre noe galt, få i meg noe galt...

Sent from my LG-P880 using BV Forum mobile app

Håpløs behandling av legen din da, når sånt dukker opp forventer jeg at man som gravid blir tatt inn og forklart skikkelig hva dette dreier seg om..
Og hvertfall når du og blir usikker om medisinen du har fått er riktig for deg med tanke på allergi!
Burde du skiftet fastlege kanskje? Dette er jo en av de personene du virkelig skal kunne stole på, veldig viktig å kunne ha tillit til sin lege!

Håper du har fått sove i natt, kan tenke meg sånt godt kan ødelegge for det..
Håper og du får tak i legen din raskt i dag for svar og avklaring, sånn her skal det jo ikke være ;)

Frustrerende at hun bare sender ut en melding uten videre forklaring.. Håper du får snakket med legen i dag og avklart det. Om du føler deg utrygg på henne skal du heller bytte fastlege - er kjempeviktig å være fornøyd med legen sin.

Ring henne og krev en forklaring. Mulig hun kun har sendt melding på grunn av taushetsplikten, og ikke kunne si så mye da i frykt for at andre kan lese den.
Hun vil nok bare ditt beste tror jeg. :-)
God bedring!

Da troppet jeg opp på legekontoret i dag, litt fortvilet kan man si! Jeg fortalte at jeg ikke synes noe om å få slike mld på kveldstid, uten å kunne kontakte lege for å få mer grundig svar.

Sekretærene som jobber der er svært hyggelige, så de forstod meg godt. (De så nok at jeg var litt lei meg)
De fortalte meg at jeg hadde GBS, dette er i seg selv en uheldig tilstand men jeg er kjent med prosedyren da jeg hadde dette med Isak.

Så fortalte jeg legesekretæren at jeg hadde fått resept på noe som er så nært beslektet med Penicillin at det frarådes oss allergikere å ta dette. Så da får jeg ny resept i dag, på Furadatin. Dette vet jeg at både baby og jeg tåler :)

Da satser jeg bare på at det IKKE blir noen komplikasjoner foreløpig. Er jo så glad i den lille jenta mi :)

Jeg skal også bytte lege i kveld, til en utrolig dyktig og omsorgsfull mann :) Så det ordner seg helt sikkert :)

Så bra det ordnet seg!!! Makan til usensitiv lege!!! God bedring da ihvertfall :)

Godt du fikk ordnet det!! Magefølelsen kan være uvurderelig altså!!! Kjemperart å sende en sånn melding og ikke mer info eller noe... God bedring :)

Back
Topp