sitter her å gråter

nnugni

Glad i forumet
nå har akkurat jobben ringt , sure som bare det . mener at jeg ikke har ringt for å si at jeg er dårlig og at jeg må ha sykemeld , punkt en jer har ringt ingen svarer. punkt to legen ville ikke gi meg en sykemld men fikk en erklæring på at jeg var kvalm , den har foresten jobben fått .
fikk meg en legetime til en annen lege på tirsdag morgen og skal til jobben for en samtale kl ti også på tirsdag så nå gruer jeg meg veldig
er så sliten og lei av å hvere kvalm har en masse hormoner og så ringer de og knuser meg

veit ikke om jeg har så lyst til å jobbe der noe mere har et engansjemang frem til juni men akkurat nå skulle jeg heller hvert arb løs å fått dag penger er redd jeg ikke får permisjons penger ............
kvalmen blir jo ikke akkurat noe bedere med så masse tanker og uro i kroppen håper jeg blir sykemld
emoticon 

hei:) På en måte forstår jeg at jobben er irritert hvis du ikke har sagt fra at du ikke kommer, det plikter vi som arbeidstakere.. Dersom du har ringt og de ikke har tatt tlf, kunne du feks sendt melding til sjefen eller en kollega om at du har prøvd å ringe, og at du ikke kommer på jobb.. Har du ikke noen tlfnr kunne du reist innom jobb og gitt beskjed, og om formen din er for dårlig til det, kunne kanskje barnefaren eller noen andre som står deg nær reist innom med beskjed.. Jeg har full forståelse for at jobben er sint, du har jo brutt reglene med å ikke si i fra.. Når det kommer til at du ikke har fått sykmelding pga kvalmen, må du ikke gi deg, det har du rett på.. Er man så dÅrlig at man ikke greier gå på jobb er det en av dine rettigheter som norsk statsborger å få sykmelding.. En annen ting er at jobben kanskje ikke er Pliktig til å betale deg sykepenger, det avhenger litt av hvor lenge du har vært ansatt.. Jeg håper du klarer se dette fra jobben sin side og at du ikke lar deg knekke:) vel du har gjort en feil med å ikke si i fra, men nå må du helle stå litt på og få ryddet opp i dette.. Sykemeldingen har du rett på, den kan og dateres bakover i tid, så det må du ikke gi deg. Be sjefen om unnskyldning og børst dette av deg.. Det er ikke bra for barnet Om du er stressa så håper det ordner seg:) Lykke til:)

Du skal ha sykemelding. du må bare forlange det når du er på ny legetime.
Du må ha sykemelding fra første dag du har vært borte fra jobb.
Du får bare forklare på jobben at du trodde legen visste hva han drev med, noe han tydeligvis ikke har gjort.

Lykke til

Ulvinna skrev:
Opp med hodet,det ordner seg nok. Tenk på babyen,den blir påirket av stemningen du er i,og forsøk å gled deg over at du er gravid,og skal snart ha ett lite nurk emoticon
Du vet hva du har rett på og ikke,men prøv å se lyst på livet(selv om det ikke alltid er enkelt),så skal du se det ordner seg.
Klem og lykke til emoticon

takk gode ord hjelper på

Back
Topp