sitter du i??

Jonathan`s mamma

Gift med forumet
sitter du i rullestol?? eller kjenner noen som gjør det som har små barn???

ingen??

Jeg har vært på forlesning av ei dame som satt i rullestol. Hun hadde cerebral Parese, men var helt normal i hodet.

Forlesningen var på den handicap messen (trur det var det).

Hun har sittet i rullestol hele livet da hun ble skadet under fødselen, men hun valgte å bli gravid, og følte seg uglesett pga av valget sitt. Hun fortalte om daglidagse problemer, om hvordan hun var, hva slags holdninger andre møtte henne med.

Syntes hun var en utrolig sterk person, som var veldig oppegående. Hun trengte hjelp til det meste da hun hadde problemer i forhold til hendene også.

Og man begynner å tenke mye da man får høre så dyktige og engasjerte mennesker snakke.

Jeg tenker ikke over om folk sitter i rullestol eller ei, men har jobbet med mennesker som sitter i rullestol, ene ungdommen hendte seg at vi lånte rullestolen til å gikk på byen med, så var vi flere liksom[;)] Det likte han veldig godt!!

sitter i rullestol selv og med to små barn står utfordringen i kø for og si det sånn[:)]  men hadde vert kjekt og kommet i kontakt med noen flere i samme situasjon

vi har et vennepar hvor han er lam og har vært det siden han var 17. de har tre barn, to tvillingjenter på seks år og en på 11 år, tror jeg! det har nok vært tøft, men det har gått knallbra situasjonen tatt i betraktning:) beundrer dem MAX! så er de også verdens herligste mennesker og han er en sånn mann man ikke tenker på at sitter i rullestol og man forventer at han reiser seg og henter melka i kjøleskapet når som helst da. fantastiske folk. hadde jeg hatt halvparten av hans stå-på-vilje så hadde jeg vært stolt av meg selv altså:)

[:)]

hun eldste som jeg er tante til har ryggmargsbrokk og sitter i rullestol

ingen her???

ingen

dytter

HALLO!!!

dytter for deg, snuppa[:)]
kanskje oppfordre til å ta kontakt med deg på pm.

Ikke noen jeg har kontakt med nå, men da jeg tok kveldsstudier gikk jeg sammen med ei knalltøff jente (eller dame, da) som hadde endt i rullestol etter siste svangerskap og fødsel grunnet skiveprolaps m.m.
Hun var bundet til seng eller rullestol, med ansvar for 4 barn under 9 år...
Kommunen tilbød henne hjemmehjelp en halvtime i uka, tror jeg det var, og mannen jobbet fulltid og mer enn det.
Nå, nesten ti år senere, kan hun gå uten krykker, men har hjelpehund, kan ikke sitte på en stol mer enn kanskje maks en time om gangen, og studerer altså ved siden av ansvaret for fire barn. [:)]
Utrolig tøff og kul, var hun - men som hun sa hadde eldste datteren måttet ta alt for mye ansvar for alderen, hun var ni år gammel og måtte smøre matpakker, kle på småsøsknene, følge dem til barneahagen osv. [&o]

dytter for deg[:)]

tusen takk, håper det er flere der ute som er i samme situasjon!!!  (eller håper ikke men hadde vert kjekt og slå av en prat) klems

dytt!!

mener at det skal være minst en til herinne....... så DYTT

dytt

Back
Topp