Sitter babyen selv?

Papillon

Elsker forumet
Ja, tittelen sier vel sitt. Snuppa vår er i overkant av sju mndr og er langt ifra i stand til å sette seg opp selv ennå. Jeg vurderer likevel å ta med høystol på hytta, så hun kan sitte sammen med oss til måltidene. Det blir litt trangt om plassen og gulvet er vanskelig å holde rent, så jeg tror ikke hun kan kravle omkring så mye der som hun kan hjemme. Så langt har vi ikke satt henne opp, men det begynner vel å bli på tide at hun får sitte ved bordet sammen med oss andre når vi spiser?

her har ida sitti ved bordet helt siden hun ble født nesten, men vi har bloom stol. å den har liggestilling. snudde den til sitte stilling når hu var 5 mnd ca. da ville hun bare opp og sitte. hun setter seg ikke opp selv men hvis jeg setter henne på gulvet sitter hun ganske lenge selv. 

Lillegutt her sitter heller ikke selv, men vi har også kjøpt med oss en barnestol fra Ikea som vi har tenkt at han skal sitte i og spise i påska.

Vi har latt han sitte noen minutter i barnestol ved middagen også, vi, fra han var 6 måneder. (Spurte helsesøster først, og hun mente at det var greit i små porsjoner og med tilsyn.)

Lille gutt på 7 mnd kan ikke sitte selv. Fysio anbefalte oss og ikke sette han i stol før han kan sitte selv

Knøttet sitter heller ikke selv enda, men har ved noen få anledninger fått sitte en stund i høystol i forbindelse med måltider hos svigers. Hjemme sitter han i newborn setet på tripp trappen, men det er ikke noe særlig når han skal ha mat ettersom han blir så tilbakelent, så vurderer å bytte til bøyle og rygg etter påske.

Hun begynte for snart 2 uker siden å sette seg opp med strak rygg på gulvet, og hun sitter nå stødig og holder på med leker med begge hendene :) Å sette henne i stol ved kjøkkenbordet er hun enda for svak i ryggen til, hun blir litt sakkosekk enda av det - så hun sitter i vippestolen når vi spiser, om hun ikke krabber rundt på gulvet heller da :)

Vesla vår sitter seg opp selv. Først kom hun seg opp i sittende men kom seg ikke der ifra. Det gikk en dag så fikk hun dreisen på det.
Nå har vi byttet ut newbornsetet på tripptrapp stolen med bøyle. Oi så tiden går, hvor ble det av den lille babyen da? :)

Jennie har satt seg opp en mnd's tid nå :) Men vi begynte å bruke tripptrappen 10-15 min for dagen da hun var 5 mnd.. 

Venter og venter her vi.... nå har snuppen blitt 8 mnd og to uker og virker ut som det er laaaaangt igjen til noe sitting her...
Er lei av at alle gir seg helt over for hvor pirkete jeg er med og ikke bruke høystol ennå...kan selvfølegelig sette han oppi der, men det er jo feil, han sitter jo ikke ennå... alle på barselgruppa har satt babyen i flere mnd allerede, men man kan se at ryggraden står i bue...

Min er litt over 8mnd, men han kan ikke sette seg opp selv. Han sitter stødig på gulvet og i tripp-trappstol, men passer på at han ikke sitter for lenge om gangen.

Milje skrev:
Venter og venter her vi.... nå har snuppen blitt 8 mnd og to uker og virker ut som det er laaaaangt igjen til noe sitting her...
Er lei av at alle gir seg helt over for hvor pirkete jeg er med og ikke bruke høystol ennå...kan selvfølegelig sette han oppi der, men det er jo feil, han sitter jo ikke ennå... alle på barselgruppa har satt babyen i flere mnd allerede, men man kan se at ryggraden står i bue...

Synes du er flink til å vente, jeg. Du gjør bare det alle vi andre burde ha gjort, men ikke helt har tålmodighet til.

Småen her sitter ikke selv, men for en måneds tid siden tok vi i bruk IKEA-stolen til mating. Før det fikk han mat i vippestolen, men det ble etterhvert komplett umulig; når han sitter der slår han ut armene mot kanten og kaster seg foort framover mot "magebeltet" og han får alltid melk før fast føde. Det går som det må gå, sprutgulp over alt og helt umulig å få i gutten mat. Det ble mye bedre når vi begynte med IKEA-stolen. Før påske pakket vi et håndkle + stolputa godt rundt ham, men etterhvert satt han bedre så vi droppet håndkleet. Stolen ble satt igjen på hytta til påske, så vi kjøpte tripptrappstol til å ha hjemme og den sitter han mye bedre i.

Så min vurdering er at det er bedre å få i gutten mat sittende i en stol når han ligger resten av dagen (nei, han sitter svæææært sjelden i vogna, kanskje en halvtime i uka, han foretrekker å ligge) selv om han ikke har satt seg opp selv eller sitter alene på gulvet, enn å slite enda mer med å få i ham mat.

min satt i badestol når han badet og i høystol under enkelte måltid siden han var 6 1/2-7mnd. nå setter han seg opp selv så nå nekter vi å ligge stille 

Back
Topp