Sitte

BilFrue

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sensommerskattene 2023
Mini har en stund dratt seg oppover og vil sitte på fanget.
Nå vil hun sitte hele tiden, i newbornsetet drar hun seg fremover, i fanget klikker hun om hun ikke får sitte.. og til og med i bilstolen prøver hun å sette seg opp. Blir illsint hvis hun ikke får sitte rett opp og ned. Føler det er så tidlig - noen andre som har det sånn?

Får skikkelig magemuskler hvertfall.. *ler*

Hs sa alt med måte, vil hun skal hun få lov litt.. men nå er det jo heeele tiden!

Sånn har alle mine vært☺️ Lille her drar seg opp over alt og vipper seg i full fart i vippestol og bilsete. Det heter jo fra gammelt av at barn ikke skal sitte før de kan sitte selv-men den regelen har jeg aldri kunnet følge☺️

Min begynte å gjøre sånn for tre uker siden. Heldigvis ikke så ille at hun blir sint hvis hun ikke får sitte. Men vanvittig nysgjerrig!!

Er jo ikke før de er seks måneder de har "lov" til å sitte i tripp trapp stol for eksempel, men så har du jo de som er veldig ivrige... Tror ikke det er skadelig så lenge barnet sitter frivillig. Hadde vørt fyfy dersom du hadde bygget opp med puter rundt for å støtte.

Har det akkurat likt her..
Gleder meg litt til hun kan sitte selv, så hun ikke blir så sint når hun ikke får det til/får lov :p

Mini har en stund dratt seg oppover og vil sitte på fanget.
Nå vil hun sitte hele tiden, i newbornsetet drar hun seg fremover, i fanget klikker hun om hun ikke får sitte.. og til og med i bilstolen prøver hun å sette seg opp. Blir illsint hvis hun ikke får sitte rett opp og ned. Føler det er så tidlig - noen andre som har det sånn?

Får skikkelig magemuskler hvertfall.. *ler*

Hs sa alt med måte, vil hun skal hun få lov litt.. men nå er det jo heeele tiden!

Helt likt her..hehe ;) her vil han ikke ligge på gulvet å leke lengre, skal bare opp opp opp! Så blir endel sutring når han må ligge litt for seg selv(han ser oss i nærheten hele tiden).
Han snur seg ikke rundt ennå, han gidder rett og slett ikke(for om me hjelper han litt med hånden hans, så klarer han det fint) men han vil bare ligge på magen, slik at han kan se alt, og så kommer han seg rundt i sirkel.

Lille her vil også bare sitte. Kan ikke ligge i fanget lenger, da prøver han bare å dra seg oppover. Men ligger ennå fint på rygg å koser seg i lekegrind eller på sofaen. Snur seg ikke, legger seg ikke på siden en gang... har visst god tid.

Ligge i fanget er en evighet siden var greit, enten opp på skuldra for å se, ligge på ryggen alene eller magen :) drar seg også veldig opp for å se, lar han gjøre det noen ganger om dagen. Snur seg ikke enda fra rygg til mage, men tror ikke det er så langt unna å klare det, men må bare catche det!

Godt å høre at det er normalt :-)

Takk for alle svar!

Ligge i fanget er bare OK hos meg eller pappa når hun er trøtt eller trenger kos. Ellers er det full fart hele dagen!!

Ganske langt derfra her i gården, gitt. Ikke antydning til verken å snu seg eller ønske om å sitte. Har mer enn nok med å holde hodet i mageleie, vi:D

Samme her, men han vil også STÅ hele tiden. Tar jeg ham i hendene så reiser han seg helt opp selv. Snur seg ikke fra rygg til mage, har akkurat begynt å ta etter leker, men vil absolutt heldst STÅ!

Back
Topp