Sitte oppe

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Er det ikke når babu er rundt 6 mnd at de kan så smått begynne å sitte litt i babystol (tripptrapp o.l)? Hva med vogn, når bytter dere ut dypvogna med sportsvogn de kan sitte i?

Sportsvogn har vi bytta til for lenge siden, siden han er så stor. Og så hadde det ikke gått å trille noe sted i våken tilstand hvis han ikke får sitte litt oppe. Han er ikke sterk nok i ryggen til å sitte i tripp trapp enda, så venter litt med det. Men kan sitte litt i ikea-stol med pute rundt. Men for det meste sitter han i vippestol under måltider. Venter til jeg ser at han kan sitte selv på gulvet før jeg bynner ordentlig med stol :)

er ikke anbefalt å sette opp babyen i høystol osv før ungen klarer å sette seg opp selv.

VI setter henne i stol når hun skal få mat, men hun sitter veldig fint med støtte da,  føler at det er helt greit

Prøver å vente med å sette henne i høystol til hun kan sette seg opp selv. Vi har vippestol, og også Newborn-settet til Tripp-trappen, så det går bra til spising :)

Vi bruker vognbagen, og hun begynner å bli litt utålmodig av å ligge i vogna når hun er våken. Men på Simo-vogna er det en plate man kan sette opp for sittestilling i bagen. Jeg setter den noen ganger med bøylen bakover og ikke i hakket sitt. Da blir det den stillingen de har i bilsete og vippestol.

Man kan også bygge opp ryggen med dyna :)

Babyen vår har villet sitte oppe å se siden han var 3-4 mnd så da hadde vi han sittende stilling på fanget littegran å det elsket han, så her sitter han fint i tripp trapp stol uten støtte nå, og sportsvogna la han fort elsk på når han klarte å sitte å se litt.
Jeg syns det er greit å la babyen sitte litt så lenge di syns det er greit selv og ikke viser ubehag. Det har gått veldig fint her.

Miriamsmams skrev:
VI setter henne i stol når hun skal få mat, men hun sitter veldig fint med støtte da,  føler at det er helt greit

Signerer denne. Lillen vår sitter ganske fint selv, men har vel ikke helt skjønt å holde balansen i alle tilgeller. Han har lenge suttet opp i fanget på oss og sitter uansett ikke så lenge i stolen at jeg føler at det skulle gjøre så mye.

Jeg vil tro det er veldig individuelt, min datter som er 7 mnd`er sitter enda ikke selv, så hun ligger i en stol når hun får mat, hun synes også enda at det er ok med bagdelen på vognen, så det blir nok slik en stund til her :-)

Min lille på straks 6mnd godtar ikke å ligge noe særlig lengre, kaver seg til vi tar han i hendene så reiser han seg opp og vil sitte og se, reiser seg opp på beina også når vi holder han i hendene...han er ganske sterk i ryggen så her har vi begynt med tripp trapp men har et lite håndkle rundt ham for at det skal være bedre sittekomfort for han. Bagdelen forsvant for ca 2uker siden (savner den, hvor ble min lille baby av?!:p) vi har han liggende i sportsdelen men hender han blir utolmodig og vil opp å se, da får han det men sitter ikke rett opp, beint i ryggen..han ligge sitter slik at han får med seg hva som skjer samtidig som han ligger. Han setter seg også opp i vognen,holder seg i støtten forran og åler seg opp i sittende...

Så tror dette er veldig individuelt fra baby til baby..:)

Min lille på straks 6mnd godtar ikke å ligge noe særlig lengre, kaver seg til vi tar han i hendene så reiser han seg opp og vil sitte og se, reiser seg opp på beina også når vi holder han i hendene...han er ganske sterk i ryggen så her har vi begynt med tripp trapp men har et lite håndkle rundt ham for at det skal være bedre sittekomfort for han. Bagdelen forsvant for ca 2uker siden (savner den, hvor ble min lille baby av?!:p) vi har han liggende i sportsdelen men hender han blir utolmodig og vil opp å se, da får han det men sitter ikke rett opp, beint i ryggen..han ligge sitter slik at han får med seg hva som skjer samtidig som han ligger. Han setter seg også opp i vognen,holder seg i støtten forran og åler seg opp i sittende...

Back
Topp