Sitte inne hos barna til dem sovner

Siljeh91

Forelsket i forumet
Hvor mange av dere sitter inne hos babyen til han/hun har sovna?
Jeg gjør det, har ikke samvittighet til å la han ligge der alene. Synger for han også:)
 
Hvor mange av dere sitter inne hos babyen til han/hun har sovna?
Jeg gjør det, har ikke samvittighet til å la han ligge der alene. Synger for han også:)
Jeg må gjøre det, ellers står hun i senga og tuller eller skriker. Så her strykes det og synges til hun sovner hver kveld
 
Er litt fram og tilbake :) han er flink til å sovne, men trenger ofte 5-10 min prat med bamser ol, før jeg legger han til rette, putter i smokken og stryker litt på pannen.
 
Ja, matheo sover fortsatt i nestet sitt, men har nå begynt å snu seg oppi det og tulle så fælt:p brukte ca 40 min idag, men var nok litt overtrøtt. Kan sitte oppe å omtrent sovne i fanget, men når vi går ned på rommet så er han lys våken. De kveldene han er ekstra urolig/trøbbel med magen osv så vugger vi babynestet til han sovner <3
 
Nei. Jeg ammer, går inn på rommet hennes å bysser henne mens jeg synger to nattasanger, legger henne ned i senga å skrur på nattlampa. Så går jeg ut å hun sovner noen ganger med en gang, og noen ganger ligger hun å babbler litt å koser med bamsen sin i 5min før hun sovner.
 
Vi er på rommet til hun sovner. Det tar aldri lang tid, hun er alltid stuptrøtt. Synger en sang, holder litt i hånda, eller bare er der.
Kos og trygghet er viktig, og denne lille babytida går så fort :)
 
Vi gjør ikke. Jeg tar kveldsstell, så leser vi en bok sammen, deretter ammer jeg, før jeg legger henne i senga og synger en god natt sang eller to. Deretter skrus lyset av og jeg forlater rommet. Hun sovner som regel iløpet av 5min. Faren gjør nok enda litt kortere prosess når han legger, han tar kveldsstell, synger en sang og forlater rommet. Sovner like lett da.
 
Jeg er på rommet til han har sovnet :)

Rutinen vår er slik: spiser grøt, bader, ammer og kos i fanget før jeg legger han i senga. Sovner som regel på 5-10 minutter :) Må som regel gi smokke + legge han på plass et par ganger før han sovner :p
 
Matheo er så glad i å legge seg så er ikke behov for å være inne på rommet hans etter han er lagt ☺
 
Nei. Vi gjorde det, og kunne være på rommet i godt over en halvtime. Bestemte oss for å prøve uten at vi satt ved siden av, og da sovnet hun med en gang. Tror vi forstyrrer mer enn nødvendig med å sitte ved siden av. Noen kvelder kan det være mer styr. Da går vi inn, gir sutt, legger henne på siden og legger på dynen uten å snakke til henne.
 
Nei, vi er ikke der til han sovner. Han blir ofte mer urolig hvis han ser oss. Hvis han bruker tid på å sovne og klager litt, så går vi bare inn, gir smokk og kosekanin, og går ut igjen noen ganger til han sover.
 
Jeg er sammen med henne helt til hun sovner. Jeg har ikke lyst til og gå ifra henne når hun ligger våken. Skjønner ikke hvorfor man skal føle at man må unnskylde at man er sammen med babyen sin til de sovner? Noen ganger sovner hun i armene mine og andre ganger sovner hun i senga når jeg holder henne i hånda. Den største tryggheten en baby har er sin mor så jeg skal følge hjerte mitt istede for råd fra andre. Tror man fort blir farget av hva andre gjør og ikke gjør. Se på babyen din og vit det 100% sikkert at en baby blir IKKE bortskjemt av kjærlighet
 
Jeg er sammen med henne helt til hun sovner. Jeg har ikke lyst til og gå ifra henne når hun ligger våken. Skjønner ikke hvorfor man skal føle at man må unnskylde at man er sammen med babyen sin til de sovner? Noen ganger sovner hun i armene mine og andre ganger sovner hun i senga når jeg holder henne i hånda. Den største tryggheten en baby har er sin mor så jeg skal følge hjerte mitt istede for råd fra andre. Tror man fort blir farget av hva andre gjør og ikke gjør. Se på babyen din og vit det 100% sikkert at en baby blir IKKE bortskjemt av kjærlighet
Men hvorfor være der om babyen ikke har behov for det? En baby som ikke gråter eller klager har det da helt fint. Og det er da ingen her som har sagt noe på valget ditt :) så ingen unskyldning trengs! Vi alle gjør det vi mener er best for vårt barn
 
Jeg er sammen med henne helt til hun sovner. Jeg har ikke lyst til og gå ifra henne når hun ligger våken. Skjønner ikke hvorfor man skal føle at man må unnskylde at man er sammen med babyen sin til de sovner? Noen ganger sovner hun i armene mine og andre ganger sovner hun i senga når jeg holder henne i hånda. Den største tryggheten en baby har er sin mor så jeg skal følge hjerte mitt istede for råd fra andre. Tror man fort blir farget av hva andre gjør og ikke gjør. Se på babyen din og vit det 100% sikkert at en baby blir IKKE bortskjemt av kjærlighet
Ingen som må unnskylde for at de sitter sammen med babyen. Noen barn trenger det jo. Mens andre trenger det ikke. Jeg kan godt sitte sammen med henne til hun har sovnet, men hun bruker mye lenger tid på å sovne da og viser tydelig at hun er veldig opptatt av at jeg er der. Derfor passer det oss best å la henne sovne selv.
 
Har aldri gått fra henne så kan ikke svare på det;-) vil jo gjøre det etterhvert men ikke fordi noen andre mener jeg må det for hvis jeg ikke gjør det får jeg en bortskjemt baby som krever at jeg er der til enhver tid. Jeg kunne aldri prøvd noen skrikekur, for andre kan det være det rette men jeg ville aldri greid og gjort noe slikt og jeg ser heller ikke hva godt det skal gjøre for hverken barn eller foreldre. Men vi er alle ulike, og det er jo bra:)
 
Last edited:
Vi gjør det ikke. Synger og sier god natt og går ut. Nå må jeg som regel inn ingen til et par ganger og gi han smokken. Før måtte jeg inn 5-30 ganger før han sovnet.
 
Back
Topp