Sit-ups... nei nei, ja ja??

Marielly

Elsker forumet
Ja jenter, hva tror dere om sit-ups?
Er det en ting vi kan gjøre?[8|]

hmmmm, hvet ikke jeg??

noen andre med svar?

trur det, men har lest at det ikkje er så veldig bra egentlig..[&:]

Nei, fra ca 3-4 mnd på vei bør man ikke gjøre det. Årsaken er at magemusklene skiller seg.

Du kan gjøre skråsitups da, men du bør ikke bedrive noen 'hard styrkeøvelser' på magen..

Du kan ikke trene vanlige sittups noen gang i svangerskapet, men du kan trene skrå sittups så lenge du orker! [:D]

Hadde så inndelig håpet å kunne stramme opp litt fett før magen kom frem.. Ser for meg at man ser kjempe tykk ut når man har litt ekstra rundt magen før svangerskapet...

Noen med erfaring der? Som har litt mage og håndtak,(som gubben sier), hvordan blir egentlig magen utover  svangerskapet???

Det avhenger nok mye mer av hvor mye du legger på deg underveis, og hvordan det legger seg, enn hvorvidt du klarer å ta av en kilo eller to nå...

Men du kan jo stramme opp med skrå situps også... dessuten husker jeg at en av "gravid-trenings-programmene" mine hadde motsatte situps, du skulle sitte oppreist, og lene deg bakover så du kjenner det strammer, holde mens du teller til ti, og sette deg opp igjen. Det er nok like effektivt, knalltungt, og altså en gravid-øvelse. Står i "på vei" sammen med et par andre. Magemusker er nemlig kjekke å ha når ungen skal ut, så å trene dem er bra. Bare på rett måte.

Å trene magen er nemlig ikke forbudt selv om du er gravid, bare finne øvelser som ikke feilbelaster de musklene som altså skiller seg.

ORIGINAL: Lille spire februar

Ja jenter, hva tror dere om sit-ups?
Er det en ting vi kan gjøre?[8|]

Du kan trene magen som normalt fram til magemusklene begynner å dele seg. Etter det kan du fortsette å trene de tversgående og skrå magemusklene, bare ikke de rette.

kan trene de skrå magemuskelene når du er gravid.
det fikk no jeg beskjed om av treningsinstriktør på svett og blid (hun hadde vært gravid selv) =)

hehe, om du har litt håndtak glattes det fint ut i svangerskapet;D

Men om du har brukt og tren før e det ingen fare førr å fortsett no:)))

Back
Topp