Siste touch:)

Hel1

Glad i forumet
Mailykke <3
Mangler nå noen siste innkjøp, men ingen viktige.
Det som gjenstår nå er vasking og koking av flasker/smokker og pakking av den berømte bagen.. Når gjorde/tenker dere å gjøre det? Er 36+2 idag.. Bør jeg tenke på det snart? :)

----------------------------------

Storebror: 12.11.2010❤️
Lillesøster ventes 16.05.2014

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg pakket baggen i går og holder på med siste klesvask nå :-) 35+2

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg er 38+0 og la det siste i bagen i går...

Hva med vasking og sterilisering da?;)

Jeg har tenkt til å vente med sterilisering av flasker og smokker, til jeg har sett ann amming og sugenehov! Kan jo hende hun ikke trenger det! Men har jo i bakhold:-)

Jeg hadde storrengjøring på babyrom og forøvrig i huset generelt i går. Mangler bare to vinduer på rommet til babyen.
Alt av klær, håndklær osv til baby er også klart nå:) To uker til termin på lørdag, så jeg føler at nå må det meste må vært klart. Orker ikke begynne å stresse med dette når vi har hendene fulle, da skal fokuset være 100% på henne og oss❤️
Liker å ha alt på stell, blir vel hektisk nok når hun kommer.

38+0. Har alt klart, men ikke pakket ned. Koke smokken ja. Takk for at du skrev det!

Tanken på å koke smokker og flasker har ikke streifet meg en gang. Fødebaggen tar jeg når det starter:) Stelleveska mi er ikke ferdig, så stresser ikke. Må ha noe å gjøre når det starter:D

Med første hadde vi ikke smokk med på føden. Jordmødrene var helt imot det på grunn av sugeteknikk på puppen. Men min baby hadde konstant sugebehov fra første stund. Bare å ha noe i munnen, ikke for mat. Mannen snek seg inn med en smokk og spurte jordmødrene om det var noen vannkoker han kunne låne. Smugkokte smokken på pauserommet dems. :-P haha. Åh, hun gamle jordmora hevet øyenbrynene da hun så vi hadde kjøpt smokk. Hahaha. Men amming gikk fint det ;-)

Jeg har vasket tøy og gulpefiller som ligger klart i komoden :-) sammen med ammeinnlegg, salve såpe osv :-) vsket sengetøyet her im dagen og gjør de vel helt klart til uka ;-) må sette sammen sengehimmelen til vuggen og baby kurven og. De er fremdeles Uåpnet ;-) men jeg vill vaske litt mere her ig der først :-) de her stå på dagene :-) vi bygger reir :-P kommer ann på formen og. Baggen må jeg få pakket ;-) men bruker jo det tøyet jeg må ha med ( passer ikke annet ) så her går mine klær i vaskemaskin hverdag :-D

Med første hadde vi ikke smokk med på føden. Jordmødrene var helt imot det på grunn av sugeteknikk på puppen. Men min baby hadde konstant sugebehov fra første stund. Bare å ha noe i munnen, ikke for mat. Mannen snek seg inn med en smokk og spurte jordmødrene om det var noen vannkoker han kunne låne. Smugkokte smokken på pauserommet dems. :-P haha. Åh, hun gamle jordmora hevet øyenbrynene da hun så vi hadde kjøpt smokk. Hahaha. Men amming gikk fint det ;-)

Jeg hadde heller ikke med smokk til storebror. Men hadde hadde ekstremt suttebehov. Jeg fikk ikke sove de 2 første døgna.. Her så maste alle på meg inkl jordmødrene, at jeg skulle gi han smokk. Men jeg nekta.. Men slutt måtte jeg gi meg på det og gi han en smokk sånn at jeg fikk hvilt meg..

Så tror jeg tar med en denne gangen, just in case:p

Her skal smokke med, ferdig kokt. Forrige tok ikke smokk , og brukte meg i nærmere et år. Så ny unge, nytt forsøk :)

Ellers har jeg nå vasket ut av stellekommoden og begynt å legge på plass nyvaskede babyklær. Har en ladning i maskinen nå, så når det er på plass skal jeg telle over hva jeg har og hva jeg trenger å kjøpe.

Fødebyen har jeg ikke tenkt på engang enda, men skal til Trondheim i konfirmasjon 1. Mai helga, så tenkte å pakke den når jeg kommer hjem derifra, da er jeg i uke 37/38.

Her er veldig lite klart. Sist gang pakket jeg bagen da jeg var rundt uke 34/35, er nå 35 + 2, men skal pakke den i løpet av påsken. Det samme med koking av smokk og flasker da jeg ikke skal amme. Koker nok nå i påsken. Smokk skal med på sykehuset.
Ellers så burde vi ha flytta om på noen kommoder, lagt klar stellematta, tatt ned vugga og redd opp seng, vugge og vogn...men vi tar det etterhvert. ;-)

Her er fødebagen pakket og klar, klær i str 50 og 56 er vasket og vuggen skal øyeblikk res. Smokk og slikt gidder jeg ikke å sterilisere ennå, de holder seg kun steril i 12-24 timer i en slukket steril boks, så ser ikke vits i å gjør det før rett før en trenger det da :P
Så nå er det vel mest venting på at de siste par ukene skal gå fort, ikke så lenge til mai nå ;)

Back
Topp