Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Min jordmor nevnte ikke noe om det.. Jeg ba selv om å få sjekket modning og om evt muligheten for stripping.. Så det er nok ikke vanlig praksis før man kommer på sykehuset![]()

Best om alt setter i gang uten påvirkning tenker jegMen man blir jo litt desp nå på slutten
![]()
Hva er stripping ?![]()
Oi, såpass jaDet er når jordmor, stapper fingrene oppi der og tøyer deg for å se om de kan få større åpning eller kan trigge noe slik at fødselen går i gang.

Sikkert verdt det om fødselen kommer i gangOi, såpass ja![]()
Tøying og stripping er to ulike ting. Stripping er å løsne litt på hinnene.Det er når jordmor, stapper fingrene oppi der og tøyer deg for å se om de kan få større åpning eller kan trigge noe slik at fødselen går i gang.
Jeg ble strippet på overtidskontroll på sykehuset med begge de to eldste. Håpet var at det alene skulle sette igang fødsel før igangstarting. Det gjorde det med begge. Nr 2 ble født 40 minutter før igangsettingstimenEr stripping vanlig ifm igangsetting? Eller piller de ikke oppi der og holder seg kun til standard ballong og påfølgende tabletter?
Jeg har to meget raske og ukompliserte fødsler bak meg, så legen på Ahus mente at dette ville gå fort på torsdag når jeg denne gang blir igangsatt. Men ja, fort når de først fått det til å begynne å skje noe. Har liten lyst å ligge hjemme med en ballong i et døgn før det blir action. Stripper de og tøyer når de først «er der» i tillegg? Noen som har erfaring?![]()