Siste time hos jordmor, stripping?

strikkemy

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Marsboerne 2023
Noen som har hatt sin siste time hos jordmor? Snakket dere om evt stripping og sjekket hun hvor moden du var?:-) Har siste time i dag og termin i morgen og er så usikker på om jeg skal «be» om stripping.

Jeg hadde siste time i går.. Hun sjekket modning.. Hadde jeg vært moden kunne hun strippet sa hun ;)

Med første så fødte jeg til termin så da hadde jeg ikke hatt siste timen enda. Men med nr 2 så hadde jeg bare en vanlig time siste gangen, ingen sjekk eller stripping. Er det vanlig?

Jeg har bare fått stripping ved overtidskontroller ved sykehuset. Har skjønt det som veldig ulikt fra jordmor til jordmor. Hun jeg hadde (nå går jeg bare til lege) var bare opptatt av å skravle følte jeg. Å faktisk undersøke noe var ikke hennes sterke side...

Oppdatering: Jordmor nevnte verken stripping eller å sjekke meg nedentil så jeg tok det ikke opp, har fått time på sykehuset om akkurat en uke for sjekk. Blir spennende om jeg føder før det hehe :)

Min jordmor nevnte ikke noe om det.. Jeg ba selv om å få sjekket modning og om evt muligheten for stripping.. Så det er nok ikke vanlig praksis før man kommer på sykehuset :)

Min jordmor nevnte ikke noe om det.. Jeg ba selv om å få sjekket modning og om evt muligheten for stripping.. Så det er nok ikke vanlig praksis før man kommer på sykehuset :)

Nei det kan hende :) Jeg kunne selvfølgelig spurt henne, men siden jeg var så usikker i utgangspunktet på om jeg ønsket stripping eller ikke så spurte jeg vel ikke fordi jeg innerst inne kanskje ikke ønsker det enda hehe!

Best om alt setter i gang uten påvirkning tenker jeg :) Men man blir jo litt desp nå på slutten:joyful:

Best om alt setter i gang uten påvirkning tenker jeg :) Men man blir jo litt desp nå på slutten:joyful:

Ja det var det jeg konkluderte med, har jo ikke termin før i morgen så jeg har jo enda noen dager igjen å vente før man trenger å gjøre noe :-) Men ja, frykter jeg blir en av de som prøver alle kjerringrådene til slutt hahahha

Jeg ble strippet i dag på 39+4, men det var fordi jeg hadde modning/åpning. Med de andre to ble jeg ikke strippet før på/over termin. Såvidt jeg har skjønt er det verken mulig eller vits i å strippe før man er moden :)

Det er når jordmor, stapper fingrene oppi der og tøyer deg for å se om de kan få større åpning eller kan trigge noe slik at fødselen går i gang.
Tøying og stripping er to ulike ting. Stripping er å løsne litt på hinnene.

Er stripping vanlig ifm igangsetting? Eller piller de ikke oppi der og holder seg kun til standard ballong og påfølgende tabletter?

Jeg har to meget raske og ukompliserte fødsler bak meg, så legen på Ahus mente at dette ville gå fort på torsdag når jeg denne gang blir igangsatt. Men ja, fort når de først fått det til å begynne å skje noe. Har liten lyst å ligge hjemme med en ballong i et døgn før det blir action. Stripper de og tøyer når de først «er der» i tillegg? Noen som har erfaring? :)

Er stripping vanlig ifm igangsetting? Eller piller de ikke oppi der og holder seg kun til standard ballong og påfølgende tabletter?

Jeg har to meget raske og ukompliserte fødsler bak meg, så legen på Ahus mente at dette ville gå fort på torsdag når jeg denne gang blir igangsatt. Men ja, fort når de først fått det til å begynne å skje noe. Har liten lyst å ligge hjemme med en ballong i et døgn før det blir action. Stripper de og tøyer når de først «er der» i tillegg? Noen som har erfaring? :)
Jeg ble strippet på overtidskontroll på sykehuset med begge de to eldste. Håpet var at det alene skulle sette igang fødsel før igangstarting. Det gjorde det med begge. Nr 2 ble født 40 minutter før igangsettingstimen:-)

Back
Topp