Siste ordinære UL i dag

Enitsirhc

Forelsket i forumet
Hadde siste ordinære UL i dag,dvs. den man har rundt uke 32-33. Spurte samboer om det var greit jeg spurte om mamma ville være med,siden hun har vært sjuk og trengte en liten oppmuntring. Det var helt i orden for han,og jeg vet at mamma ble veldig glad for en sånn oppmuntring. Så i dag har vi vært og sett på snuppa,som har helt perfekte mål,god hjerterytme,masse hår og som elsker å kose med armen sin. Hun ligger nå rundt 2020g i vekt,og hun regnet med at prinsessa vil være rundt 3600g ved fullgått tid. Og nå fikk vi vite at hun kunne se kjønnsleppene tydelig også,så nå var det ingen tvil for denne jordmora.

Det er så deilig å vite at alt er som det skal være,nå kan jeg roe meg ned igjen med dette og bare slappe av og nyte den siste tiden emoticon

Så herlig å se nurket :-) Men siste ordinære ul? Er vel bare en ul som er ordinær og den er mellom uke 18-22 ca. 

Jeg skal også på ul imorra, men det er med min forhistorie at jeg ønsket flere ultralyder enn den ene ordinære og har fått innvilget det. 

Kanskje bare 1 som er ordinær,jeg fikk bare beskjed om at det var den vanlige siste sjekken jeg skulle på.Så regnet med at det var vanlig for alle,men kan hende jeg har fått litt flere pga. at jeg lå i grenseland for diabetes og pga hjertefeilene til meg og samboer. Fint å se at hun ikke er for stor hvertfall,for da betyr det at jeg har gjort noe riktig i forhold til at jeg har klart å holde diabetesen borte også under svangerskapet. Er jo en veldig god stund siden verdiene mine var kritisk høye,så her er vi kjempe fornøyde nå:)

Jeg var også på min siste UL igår, her er det vanlig at man får en i uke 18, så en i uke 32.. Snuppa vår var 2286 gram, og fikk film på dvd av hele ultralyden, pluss bilder.. Også for 100 spenn!

Var kjempe moro med en liten "titt" føre ho kommer ut.. Gir litt mer motivasjon når man mest sansynligvis blir sengeliggende resten av svangerskapet.. :P

Her er det også vanlig med ultralyd i uke 32, visstnok. Det var ikke det sist jeg var gravid. Den er i hovedsak for å sjekke morkakens plassering, fikk jeg beskjed om. Vi er uansett på ultralyd hver fjerde uke, på grunn av min helse, så på fredag skal jeg inn på nytt.
Så koselig det må ha vært for mammaen din å få være med, en liten snikhilsen på barnebarnet.

Jeg hadde også siste UL i går, var der for å få vekstestimering. Da var han på 2017 gr, noe som visst nok var +12%. Tenkte at det kanskje var veldig mye over, men det ser jo ut til at flere har ca samme mål :)

Jeg hadde også siste UL i går, var der for å få vekstestimering. Da var han på 2017 gr, noe som visst nok var +12%. Tenkte at det kanskje var veldig mye over, men det ser jo ut til at flere har ca samme mål :)
Visstnok regnes det som normal variasjon i fødselsvekt så lenge det ikke går over 16% i pluss eller minus. =)

Visstnok regnes det som normal variasjon i fødselsvekt så lenge det ikke går over 16% i pluss eller minus. =)

Okei. Da trenger jeg ikke å bekymre meg for veldig stort barn på bakgrunn av de målene da :) Sist gang fikk jeg en jente på 2875 noen dager på overtid, blir nok endel større enn det da.

Her i grenland er det normalt med to UL. En rundt 18 og en rundt 32. Men det er jo den rundt uke 18 som er den ordinære. Men jeg tenker også på den i uke 32 som ordinær. Man er like fritt til å si ja til den som den i uke 18.

Så koslig for dere å høre at alt er bra med lille jenta! Og ikke minst få 100% bekreftet at det er jente! :D Skal selv på UL neste uke. Var litt sen med å sende ut henvendelsen. Utrolig dumt av oss, for nå får ikke sambo vært med! Men da blir søstern med ;)

Ja,deilig med endelig bekreftelse.Men har allikevel vasket opp litt blått tøy etter største fetter,sånn i tilfelle det skulle bli en gutt. Og de klærne kan jo ei jente bruke også,så det er ikke krise. Hun her ligger rundt 6% over nå,så det er veldig deilig å vite at det er bra med henne. Skal til jordmor her i Sandefjord igjen til uka,så da blir det vel kanskje en siste UL der også.Føler jeg blir godt fulgt opp hvertfall,og det er utrolig deilig. Og det var en kjempe stolt bestemor som var med meg på UL,pappa takket meg veldig for at jeg spurte henne om å bli med.

Utrolig koslig av deg å ta med moren din da! :)
Misunder dem som har et godt forhold til moren sin! Men unner absolutt alle det!!!! :)

Heldige dere som får en ekstra titt:) Her er det ikke vanlig med UL i uke 32.. Men jeg har veldig høyt sf-mål (ligger godt over det normale feltet), så sist jeg var hos jordmor mente hun jeg burde få en ekstra UL rundt uke 33-35 (dvs 11. desember-1.januar) om det holdt seg så høyt, og om det plutselig synker blir jeg nok sendt på UL likevel for å se om det er noe galt.. Gleder meg veldig til å se lillejenta igjen, og håper den ultralyden blir i godt tid før jul i tilfelle så vi slipper å stresse oss på en dagstur til sykehuset rett innpå jula.. (er minst 2 timer kjøring hver vei)

Back
Topp