Siste lur for dagen?

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Når sover deres siste lur for dagen? Og når får de ikke sove mer før nattan.... og når legges de på kvelden?

Her soves det to ganger om dagen nå. Første lur er fra 10- 11/11.30, og neste lur er fra 14/14.30 - 15/15.30. Han legger seg klokken 19. Men det er store variasjoner på hvor lenge han sover hver dag, uten at jeg merker forskjell på leggingen.

Her er første hvil fra halv ti og da sover han til ellve-halv tolv. Neste hvil er fra rundt 14.30-15.30 og da sover han som regel til kl 17. Legges for natta mellom 19 og 19.30 og sover da som regel natta gjennom, av og til må vi inn å gi smokk eller flaske.

Jenta mi sover 3 ganger om dagen. Siste duppen om dagen er fra rundt 17 til 18. Om hun bruker veldig lang tid på å sovne, kan hun få sove til 18.30. Legger seg + - kl 21.

Snuppa sover som regel 2 ganger om dagen, kan hende hun dupper av en ekstra gang i bilen...
Første en times tid fra ca 10 tiden, og andre en times tid fra 14-15 tiden.
Legges ca 19-19.30 for natta, og er fortsatt oppe 3-4 ganger i løpet av natta for pupp:/
Men er vi borte, går det fint å legge senere og da merkes ikke det på rutinene på natta eller dagen etter...

Poden her sover 2-3 ganger per dag, og vanligvis sover han sisteduppen i 2-3-tiden. Er da opp til sovetid i 19/1930-tiden.

Fra morgenen av er han trøtt nesten med en gang han står opp, selv om han kan sove til 0830. Da kan han sove fra 10-12, men det blir oftest mer 1,5 t. 

2 dupper om dagen, siste duppen er mellom 14-16, får ikke sove lengre enn til kl.17.00. Legger seg rundt 19-20.00 :) Sover natten og opp mellom 06-08.00

Ganske store forskjeller her ja:)

Guttungen er våken mellom 06-07.
Sover første lur i ni/halv-ti tiden. Og neste i halv-to/to tiden.
Sover da til tre/halv fire. Og legger seg 18-tiden.

Storesøster som nærmer seg tre legger seg 18.30 så han får ikke legge seg senere enn det iallefall :). Men merket da han sovnet i bilen hjem på ettermiddagen ble hele leggingen krøllet til. Om han er våken fra 13-14 og til legging er han i seng til 17:45 egentlig. Når han i dag sov til kvart over tre/halv fire var han stuptrøtt 18 og jeg fikk han i seng til kvart over. Deilig at han sover 12 timer om nattan iallefall. Og håper at jeg har funnet rette tidspunkter nå :). 

Jeg kan ikke legge han senere iallefall, for han må opp i 07 tiden fast pga storesøster skal i barnehagen. Så da må det nesten bli sånn :). Han er jo stuptrøtt hehe. Sover nå normalt 15 timer i døgnet.

TonjeJenta skrev:
Ganske store forskjeller her ja:)

Guttungen er våken mellom 06-07.
Sover første lur i ni/halv-ti tiden. Og neste i halv-to/to tiden.
Sover da til tre/halv fire. Og legger seg 18-tiden.

Storesøster som nærmer seg tre legger seg 18.30 så han får ikke legge seg senere enn det iallefall :). Men merket da han sovnet i bilen hjem på ettermiddagen ble hele leggingen krøllet til. Om han er våken fra 13-14 og til legging er han i seng til 17:45 egentlig. Når han i dag sov til kvart over tre/halv fire var han stuptrøtt 18 og jeg fikk han i seng til kvart over. Deilig at han sover 12 timer om nattan iallefall. Og håper at jeg har funnet rette tidspunkter nå :). 

Jeg kan ikke legge han senere iallefall, for han må opp i 07 tiden fast pga storesøster skal i barnehagen. Så da må det nesten bli sånn :). Han er jo stuptrøtt hehe. Sover nå normalt 15 timer i døgnet.

Nesten  nøyaktid samme som mini her :) Eneste er at det sjelden blir tull med legging, selv om hun har siste dupp senere enn til 14. Men hvis hun har siste dupp veldig sent er hun sur fra hun våkner til hun legges for kvelden, så passer fint hvis hun får duppen fra 13 - 14.30 :)

cherine skrev:
Jenta mi sover 3 ganger om dagen. Siste duppen om dagen er fra rundt 17 til 18. Om hun bruker veldig lang tid på å sovne, kan hun få sove til 18.30. Legger seg + - kl 21.

Samme her :)

Sannheten skrev:

cherine skrev:

Samme her :)

Hvordan går det utover døgnet når de sover så sent på dagen og legger seg så sent?
Det nærmer jo seg barnehagetid tenker jeg her hjemme. Guttungen legger seg 18/18.30. 
Når tenker dere på å justere legging og sånn? 

Vi begynner smått med det nå fremover samtidig som han har begynt i barnehagen :) Jeg og sambo har jobber der vi begynner 11-12 begge to, så "passer" ikke å stå opp 05-07 tiden. Vi står opp rundt 09 alle sammen, lille er i barnehagen fra 11-15 ish og blir lagt rundt 20-21.

Her sover hun fra ca 9.30 til 11.30-12 og så sover hun for det meste fra 14-14.30 til 15-15.30. Hun får ikke sove etter kl 16, for det går utover leggingen og hun ligger seg kl 19:-) og sover til kl 8-8.30 med en amming i løpet av natten/morningen:-)

Her står vi opp mellom kl 6-7 som oftest. Legger seg ca 2t etter at han har stått opp, sover da 45-90min, samme  med 2 dupp som starter mellom 12.30-13.30. Bør helst ikke sove etter ca kl 15.00. Legger seg mellom kl 18.15 og 18.45.

Back
Topp