Siste leieboer

Trinity85

Glad i forumet
Junibollene 2023
Lager en dagbok for å holde litt orden i sysakene. Og fordi jeg er veldig spent på tiden fremover.
Vi har to barn. Sistemann er halvannet år blitt, og nå har vi lyst å prøve å få siste medlem i flokken.
Hadde konisering i fjor. De klarte ikke få med alt, så dette må gjøres igjen. Og da må jeg være ferdig med å få barn. Kjenner bare bittelitt på presset!

Jeg har kobberspiral, så denne skal da ut i nærmeste fremtid.

Syklusdag: 3

Så spennende! Forstår at du kjenner på litt press. Vi skal begynne å prøve på nr 3 i slutten av mars/begynnelsen av april. Bli spennende å følge deg.

Lykke til! Hvor lang tid brukte du sist på å bli gravid?

Så spennende! Forstår at du kjenner på litt press. Vi skal begynne å prøve på nr 3 i slutten av mars/begynnelsen av april. Bli spennende å følge deg.

Lykke til! Hvor lang tid brukte du sist på å bli gravid?
Jeg brukte ikke noe lang tid, faktisk. Men hadde to spontanaborter før den satt. Etter den siste spontanaborten ble jeg gravid mnd etter. Alt skjedde på under et år. Så har vært heldig med å bli gravid raskt.
Hva med deg? Masse lykke til du også!

Jeg brukte ikke noe lang tid, faktisk. Men hadde to spontanaborter før den satt. Etter den siste spontanaborten ble jeg gravid mnd etter. Alt skjedde på under et år. Så har vært heldig med å bli gravid raskt.
Hva med deg? Masse lykke til du også!
Så leit med to spontanaborter. Håper dere slipper det nå!

Ble gravid på første eller andre prøveperiode med begge to. Så er veldig spent nå! Takk for det :love017

Time til uttak av spiral er bestilt!

Og det er gøy og litt skummelt på samme tid. Det er noe rart som skjer i hode og kropp når man bestemmer seg for å prøve å bli gravid. Alt endres i tankegangen. Og det hentes automatisk frem minner om sist graviditet, fødsel og nyfødtperioden.
Men vil ruller opp ermene og kjører i gang! Håper vi får det til, og at alt går som det skal. Ingenting er jo garantert.
Føler det skal være én til i familien vår, og nå som vi setter i gang så føles det veldig rett.

Er usikker på hvordan det er når man tar ut spiral. Kommer mensen som vanlig, eller har man bortfallsblødning slik som ved p-piller. Jeg får lese meg litt opp snart. Nedtelling mot fjerning av spiral, hvertfall!

Syklusdag: 15

Så spennende med uttak av spiral, jeg skal til fastlegen på mandag og håper han vil fjerne min. Hadde helst sett at det var en gynekolog, men da er det så lang ventetid eller veldig dyrt.

Når har du fått time til uttak?

Jeg leste at du vil få en bortfallsblødning og mensen slik som med spiral, hvis du har hatt mensen.

Så spennende med uttak av spiral, jeg skal til fastlegen på mandag og håper han vil fjerne min. Hadde helst sett at det var en gynekolog, men da er det så lang ventetid eller veldig dyrt.

Når har du fått time til uttak?

Jeg leste at du vil få en bortfallsblødning og mensen slik som med spiral, hvis du har hatt mensen.
Det gjør han sikkert, da! Jeg har ikke time før i midten av februar.
Jeg leste meg frem til det, jeg også. Har sånn ca regelmessig menstruasjon nå med spiral. Blør veldig mye med den i. Håper jeg kun rekker én mens før jeg blir gravid:joyful: Er lov å være håpefull!
Skal du teste etter eggløsning?
Jeg kjenner/kjente kroppens signaler godt, så tenker å se an om jeg orker å teste.

Det gjør han sikkert, da! Jeg har ikke time før i midten av februar.
Jeg leste meg frem til det, jeg også. Har sånn ca regelmessig menstruasjon nå med spiral. Blør veldig mye med den i. Håper jeg kun rekker én mens før jeg blir gravid:joyful: Er lov å være håpefull!
Skal du teste etter eggløsning?
Jeg kjenner/kjente kroppens signaler godt, så tenker å se an om jeg orker å teste.
Ikke så lenge til det, jeg angrer kanskje litt på at jeg fjerner den nå. Vi ønsker oss barn første halvår 2026.

Kjipt med mye blødning. Jeg er litt heldigere men lite blødning nå, men det kan vare i alt fra 6-8 dager.

Krysser fingrene for dere! Absolutt lov p være håpefull!

Litt usikker, får se. Jeg har også begynt å kjenne kroppens signaler, så kanskje jeg dropper det. Er litt stress, gjorde det litt med lillebror.

Ikke så lenge til det, jeg angrer kanskje litt på at jeg fjerner den nå. Vi ønsker oss barn første halvår 2026.

Kjipt med mye blødning. Jeg er litt heldigere men lite blødning nå, men det kan vare i alt fra 6-8 dager.

Krysser fingrene for dere! Absolutt lov p være håpefull!

Litt usikker, får se. Jeg har også begynt å kjenne kroppens signaler, så kanskje jeg dropper det. Er litt stress, gjorde det litt med lillebror.
Takk for kryssing!

Kanskje dere begynner prøvingen litt tidligere. Da er du hvertfall klar. Kan jo ta litt tid også å bli gravid. Jeg har fått det for meg at det klaffer på første forsøk :joyful:
Men det vet man jo aldri..

Skal si at hodet er skrudd på til gravid-modus. Kjenner meg glad for at det snart er i gang. Har startet å ta folsyre. Passer litt bedre på kostholdet mitt, selv om det i grunn er ganske bra. Spiser litt mindre salt og sukker, spiser mer makrell i tomat og frukt. Litt flere grønnsaker. Redbull vanlig blir byttet ut med sukkerfri (kanskje fra imorgen av). Best jeg gjør litt endringer nå, for når jeg blir gravid så er det jo fanken meg bare tut og kjør og heihvordetgår :hilarious: Sist var det litervis med melk, mengder med is (mest for å dempe kvalmen), smør herfra til månen og frukt i lake. Hallo!

Takk for kryssing!

Kanskje dere begynner prøvingen litt tidligere. Da er du hvertfall klar. Kan jo ta litt tid også å bli gravid. Jeg har fått det for meg at det klaffer på første forsøk :joyful:
Men det vet man jo aldri..
Hehe, ja det kan jo hende. Vi får se...Absolutt! Blir spennende måneder for oss :joyful:

Skal si at hodet er skrudd på til gravid-modus. Kjenner meg glad for at det snart er i gang. Har startet å ta folsyre. Passer litt bedre på kostholdet mitt, selv om det i grunn er ganske bra. Spiser litt mindre salt og sukker, spiser mer makrell i tomat og frukt. Litt flere grønnsaker. Redbull vanlig blir byttet ut med sukkerfri (kanskje fra imorgen av). Best jeg gjør litt endringer nå, for når jeg blir gravid så er det jo fanken meg bare tut og kjør og heihvordetgår :hilarious: Sist var det litervis med melk, mengder med is (mest for å dempe kvalmen), smør herfra til månen og frukt i lake. Hallo!
Smart å begynne nå! Tenkte jeg skulle begynne i februar en gang siden vi skal vente med prøving.

Kjenner godt til det med tut og kjør og hei hvor det går med kostholdet som gravid :facepalm: denne gangen skal jeg gjøre mitt ytterste for å holde meg unna for mye søtt og digg. Får de om jeg klarer det

Smart å begynne nå! Tenkte jeg skulle begynne i februar en gang siden vi skal vente med prøving.

Kjenner godt til det med tut og kjør og hei hvor det går med kostholdet som gravid :facepalm: denne gangen skal jeg gjøre mitt ytterste for å holde meg unna for mye søtt og digg. Får de om jeg klarer det
Er lettere sagt enn gjort! Men alltid lov å prøve. Jeg har vært så mye dårlig i graviditetene, så da spiser jeg det som går an å få ned. Er ikke alltid så lett å tenke over kosthold da.

Hehe, ja absolutt! Med lillebror hadde jeg et lager med smågodt, potetgull, maiskaker og sjokolade i dashbordet i bilen, og altid noe salt/søtt i skuffen på kontoret :excited001for å unngå kvalme.

Denne gangen skal jeg forsøke å være litt flinkere, da jeg har lest at det kan være forebyggende for svangerskapskløe.

Hehe, ja absolutt! Med lillebror hadde jeg et lager med smågodt, potetgull, maiskaker og sjokolade i dashbordet i bilen, og altid noe salt/søtt i skuffen på kontoret :excited001for å unngå kvalme.

Denne gangen skal jeg forsøke å være litt flinkere, da jeg har lest at det kan være forebyggende for svangerskapskløe.
Hehe, samme som meg! Lurt å ha litt stash rundt omkring. Blir mye småspising med den der kvalmen. Er ikke så lett å la vær når det hjelper på. Men greit å ha i tankene å få slippe kløen. Den hadde jeg på slutten med førstemann. Fikk sår av all kløen.

Syklusdag 1.
Mensen er her. Tiden går fort her altså. Ikke så mye spennende å skrive om akkurat nå. Blir bare å vente til fruktbare dager og ventetid etter EL. Men føler meg igang iallefall med ny syklus. Halvannen uke til spiral blir tatt ut.

Syklusdag 16:

Litt stikk og krampe. Kjennes ut som eggløsning er rett rundt hjørnet.
Tenker den er her ila et par dager, så kan jeg starte dpo dager!

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp