Siste innspurt!

sjanetta_sunrise

Forelsket i forumet
Ja allerede er det blitt født flere julibarn.det er en spennende tid for oss dette damer :D

Er 39+0 idag.
Jeg er 4. Gangs fødende, men ble alikevel skikkelig lurt her for 2 dager siden.
Etter sex kom det modningsrier i 3 timer, som ble regelmessige med 7 min imellom og varighet på 40 sek. Begynte å måtte puste meg igjennom noen av de siste, før det hele dabbet av igjen! :mad:

Har vært hos jordmor i ettertid, og fått konstantert 3 cm åpning og godt moden. Så neste gang det begynner håper jeg det er the real thing:D

Hvordan er den siste vente tiden for dere?
Tenk, at uansett hvordan vi vrir og vender på det, så sitter vi med små babyer i armene snart alle sammen❤
 
Så kjekt du merker noe:) 38 uker i morgen, og merker ikke noe utenom voldsome stikkinger :) så ventetiden er lang og tung, men samtidig forsvinner dagene:D
 
Fikk rier (trodde jeg) tirsdags ettermiddag. Kjempe vonde, 2 min mellom rom og varte i ca 30 sek. Dro på sykehuset, bare 1 cm åpning. Var vist maserier pga de varte så lite av gangen. Hadde det hele kvelden/natta, kjempe vondt. Lurer på åssen the real thing er da altså... så dabba d litt av igår ! De vurderte å ta vannet for å hjelpe meg litt på vei, men siden d var 1 uke til termin, og kroppen var ikke helt klar, så gjorde de ikke det. Dabba enda mer av inatt, så nå drar jeg hjem har litt små rier av og til, de er ikke så vonde. Rare greier det her.. Noen hatt det sånn før ?
 
38+5
Jeg har begynt å få en del modningstegn nå, endelig, sist begynte det før (ca uke 36-37).
Nå begynte det samtidig som fullmånen og at jeg begynte med modningsakupunktur, bringebærbladkapsler og å spise ananas, så hvem vet hva som påvirker, eller om det ville skjedd uansett ;)
Det er en bittersøt følelse i alle fall, for deilig er det jo ikke. Men er godt å kjenne at kroppen forbereder seg :) om en uke er jeg klar, da er mamma på plass som barnevakt, så da kan lille bare komme :)

Det gledes! :)
 
Jeg kjenner helt ærlig ikke sånn kjempe mye. Litt murringer tirsdags kveld, 5-6 kynner i går kveld...

Drømmer om å føde før, men blir nok overtid.

Er 38+4 i dag.
 
Drømmer også om å få føde å bare få det overstått... Tanken på å være hjemme alene med junior på 2 år i to uker rett før fødsel gir meg lyst til å gråte uavbrutt i en liten evighet. Er så dårlig... Har konstant murringer kynnere, er kvalm, kaster opp, all mat smaker dritt, vondt i ryggen å får ikke puste skikkelig. Ligger bare strekk ut og orker ingenting... Blir skikkelig lei meg av hele greia... Dumme hormoner bidrar ikke.... 32 dager igjen... Føles som 3200 dager.
 
Spennende.
Her har det vært litt murringer/kynnere som kommer som rielignende vodnter, men de tar seg aldri opp... Og er noen dager siden sist. Har veldig nedpress nå da, håper det betyr han nærmer seg utgangen ;-)
Har bekkenvondt men syns faktisk jeg er i bedre form enn da jeg gikk med mini. Så er positiv til at fødselen skal gå raskere. Da ville jeg bare ligge, nå er jeg mer giret på å røre meg for å hjelpe kidden nedover.
 
Fikk rier (trodde jeg) tirsdags ettermiddag. Kjempe vonde, 2 min mellom rom og varte i ca 30 sek. Dro på sykehuset, bare 1 cm åpning. Var vist maserier pga de varte så lite av gangen. Hadde det hele kvelden/natta, kjempe vondt. Lurer på åssen the real thing er da altså... så dabba d litt av igår ! De vurderte å ta vannet for å hjelpe meg litt på vei, men siden d var 1 uke til termin, og kroppen var ikke helt klar, så gjorde de ikke det. Dabba enda mer av inatt, så nå drar jeg hjem har litt små rier av og til, de er ikke så vonde. Rare greier det her.. Noen hatt det sånn før ?
Huff. Er slitsomt når det er slik.gikk slik en to uker før med 3. Mann.ikke konstant.men det begynte hver natt før det dabbet av igjen:mad: fikk jordmor til å strippe meg en uke før termin siden jeg var så sliten, og da startet det ordentlig.kanskje jordmor kan gjøre det for deg også?
 
6 dager igjen og jeg er så utrolig lei!!! Bronkitthosten har endelig Gitt seg på natten så jeg sover bedre. Ellers hatt litt løs mage, men ingen tegn på fødsel... Og jeg er blitt strippet to ganger allerede..... Ungen vil ikke ut før hun skal, helt klart...
I tillegg sliter jeg med bekken, så jeg savner å føle meg i form!
Og jeg begynner å bli veldig nysgjerrig :D
 
Jeg er 37+0 i dag og førstegangs.

For 2 dager siden begynte jeg med kynnere og murringer etter sex. Har skjedd en gang før og da ga det seg etter 30 min ca. Denne gangen varte det fra ca kl 21 - 02, murringer begynte bak i korsryggen og endte til slutt nederste i magen. Jeg begynte å ta tiden og de varte ca 1 min (!) med 7 min mellomrom. Jeg tenkte "herregud det kan ikke stemme, jeg har vel ikke rier nå?!" Slo tanken fra meg og klarte etterhvert å sovne. Har ikke kjent noe mer av det siden. Hadde sex igjen istad og nå murrer det bittelitt, men langt ifra som for 2 dager siden .
Ringte føden i går og hun mente jeg kunne ta det med ro, var muligens modning. Skal til jordmor i morgen så får høre med henne også om hva hun mener om saken. Håper jo han kommer litt før ☺️
Har dere noen erfaring med dette?
Og er det farlig å ha sex om man har litt åpning?
 
Jeg er 37+0 i dag og førstegangs.

For 2 dager siden begynte jeg med kynnere og murringer etter sex. Har skjedd en gang før og da ga det seg etter 30 min ca. Denne gangen varte det fra ca kl 21 - 02, murringer begynte bak i korsryggen og endte til slutt nederste i magen. Jeg begynte å ta tiden og de varte ca 1 min (!) med 7 min mellomrom. Jeg tenkte "herregud det kan ikke stemme, jeg har vel ikke rier nå?!" Slo tanken fra meg og klarte etterhvert å sovne. Har ikke kjent noe mer av det siden. Hadde sex igjen istad og nå murrer det bittelitt, men langt ifra som for 2 dager siden .
Ringte føden i går og hun mente jeg kunne ta det med ro, var muligens modning. Skal til jordmor i morgen så får høre med henne også om hva hun mener om saken. Håper jo han kommer litt før ☺️
Har dere noen erfaring med dette?
Og er det farlig å ha sex om man har litt åpning?
Får alltid modningsrier etter sex nå, og i de 3 andre svangerskapene også. Mange som starter fødsel etter sex, mens andre igjen kun får disse modningsriene.men det modnes jo hvertfall, og kan gå fortere når fødselen først starter:)
Er ikke farlig.bare pass på at du ikke blir så sliten at du ikke har energi til selve fødselen:)
 
:D
Får alltid modningsrier etter sex nå, og i de 3 andre svangerskapene også. Mange som starter fødsel etter sex, mens andre igjen kun får disse modningsriene.men det modnes jo hvertfall, og kan gå fortere når fødselen først starter:)
Er ikke farlig.bare pass på at du ikke blir så sliten at du ikke har energi til selve fødselen:)
Tusen takk for svar :happy: vet liksom ikke helt hva jeg skal kjenne etter. Får ikke noe beskjed av jordmor heller på ting, som leie eller om hodet er festet.
Det må jeg få vite nå ellers blir det vel ny UL hvis hun ikke vet hvor han ligger?
Får heller ikke noe innskrivningsavtale med sykehuset. I tillegg fant de ut for 1 uke siden at jeg måtte begynne på 100 mg jern om dagen pga lav blodprosent. Skulle vært tatt blodprøver på det for flere uker siden. Kjenner jeg er litt overgitt. :sorry:
Beklager om det ble mye syting nå, men er godt å få det ut. Gleder meg bare til ting setter i gang, kjempe fint med en sånn tråd som dette så jeg blir litt klokere på hva jeg skal se etter :D
 
Med førstemann startet det etter sex og da ble det 3cm og 24 timer etterpå var det full rulle og pressrier.
 
Back
Topp