Siste forsøk

Petra1

Betatt av forumet
Har ett forsøk igjen offentlig, og lurer på om det er vanlig å snakke med legen før forsøket og eventuelt hva som kan spørres om?

Kommer uansett til å hørre om meir utredning og spørre litt ut fra de første forsøkene. Føler det er ting som er blitt gjort som jeg ikke helt skjønner. De har sikker en god forklaring og grunn til att de er sånn men kjenner jeg trenger litt svar!

Er det noe mer utredning en vanlig sjekk på klinikken som kan gjøres ? Har sjekket for tette eggledere og.

Nå ble jeg nysgjerrig. Jeg har ikke noe svar på dine spørsmål, men hva er det de har gjort som du stusser på?

Jeg har prøvd sånne timer for hvert forsøk, både fersk og frys, men ikke kommet noen vei. Null mer hjelp og få, selv om jeg virkelig har prøvd å få. Men kan hende du har ett lettere sykehus å prate med.
Jeg har ikke gitt opp enda, så skal prøve så godt jeg kan på onsdag igjen.

Jeg skal i gang med mitt siste igjen over sommeren. Og har mange spørsmål jeg også.

Fikk først time hos legen for samtale om hva som kunne gjøre annerledes, før siste forsøk. Så om du lurer på noe, krev å få en samtale. Omså bare for å snakke med legen om hva du selv kan forvente. Normalt sett så er de greie om man har kommet så langt som til siste forsøket.

Jeg har prøvd sånne timer for hvert forsøk, både fersk og frys, men ikke kommet noen vei. Null mer hjelp og få, selv om jeg virkelig har prøvd å få. Men kan hende du har ett lettere sykehus å prate med.
Jeg har ikke gitt opp enda, så skal prøve så godt jeg kan på onsdag igjen.

Jeg skal i gang med mitt siste igjen over sommeren. Og har mange spørsmål jeg også.

Hva spør du om når du har hatt samtalene og før de siste du skal ha etter sommeren ? Møter du opp på sjukehuset eller tar du det over tlf ?

Hva spør du om når du har hatt samtalene og før de siste du skal ha etter sommeren ? Møter du opp på sjukehuset eller tar du det over tlf ?
Alltid fått time på Riksen. Har en på onsdag, men denne gangen var det de som ringte og sa jeg måtte komme.
De andre to ba jeg pent om støtte medisiner, men fikk ikke noe. Bare beskjed om at de ikke trodde på sånt.
Så vet ikke om det blir noe bedre denne gangen.

Nå ble jeg nysgjerrig. Jeg har ikke noe svar på dine spørsmål, men hva er det de har gjort som du stusser på?

Att jeg ble satt på samme medisin begge forsøka når første forsøk ble mislykket.. hvorfor de bare ble sett inn 1 egg når de var flere som overlevde, men som ikke kunne fryses.. jeg gikk 5 dager fra kontroll til uttak, uten ny kontroll..tolker det som litt sjangsespill på hvordan det skal gå, slimhinna var under 6mm med uttak. Er noen av tingene hvertfall.

Fikk først time hos legen for samtale om hva som kunne gjøre annerledes, før siste forsøk. Så om du lurer på noe, krev å få en samtale. Omså bare for å snakke med legen om hva du selv kan forvente. Normalt sett så er de greie om man har kommet så langt som til siste forsøket.

Ja må det. Kan være godt med en samtale om alt før en går ut i siste forsøket ja:happy:

Alltid fått time på Riksen. Har en på onsdag, men denne gangen var det de som ringte og sa jeg måtte komme.
De andre to ba jeg pent om støtte medisiner, men fikk ikke noe. Bare beskjed om at de ikke trodde på sånt.
Så vet ikke om det blir noe bedre denne gangen.

Hva slags støttemedisin som kan hjelpe ?? Kjedelig når du føler att du ikke blir hørt..

Hva slags støttemedisin som kan hjelpe ?? Kjedelig når du føler att du ikke blir hørt..
Jeg ønska å teste Prednisolon, selv om det ikke er bra. Det setter ned immunforsvaret. Jeg sliter med en del autoimmune sykdommer og kunne veldig, veldig tenke meg å teste det. Men får ikke lov, enda jeg har spurt flere ganger.
Villig til å prøve mye på veien. Etter 12 år som prøver.

Jeg ønska å teste Prednisolon, selv om det ikke er bra. Det setter ned immunforsvaret. Jeg sliter med en del autoimmune sykdommer og kunne veldig, veldig tenke meg å teste det. Men får ikke lov, enda jeg har spurt flere ganger.
Villig til å prøve mye på veien. Etter 12 år som prøver.

Ja det skjønner jeg, har de gitt noen grunn til att du ikke får lov ?
12år ja..kjenner at etter bare 2 år så er jeg villig til å gå ganske langt for å få dette til så kan ikke førestille meg hvordan du har det en gang.

Ja det skjønner jeg, har de gitt noen grunn til att du ikke får lov ?
12år ja..kjenner at etter bare 2 år så er jeg villig til å gå ganske langt for å få dette til så kan ikke førestille meg hvordan du har det en gang.
De hadde opplevd mer dårlige erfaringer enn bra der sa de. Og at det ikke var dokumentert at det hjalp.
Så de ville absolutt ikke prøve.

Vært 12 lange og jævlige år, for å si det mildt...

De hadde opplevd mer dårlige erfaringer enn bra der sa de. Og at det ikke var dokumentert at det hjalp.
Så de ville absolutt ikke prøve.

Vært 12 lange og jævlige år, for å si det mildt...

Ikke tenkt på å bytte klinikk ? Visst du går offentlig så er det vel lov å velge mellom de forskjellig sykehusene ?

Ikke tenkt på å bytte klinikk ? Visst du går offentlig så er det vel lov å velge mellom de forskjellig sykehusene ?
Blir så lang reisevei. Så tar siste forsøket der også. Så slipper jeg å havne bakerst i ny kø igjen.

Jeg ba også om en slik samtale etter et negativt ferskforsøk og to negative frys. Årsaken var at jeg med endometriose følte det var rart at de valgte å sette meg på styrt syklus og progynova når østrogen er det som får endo til å utvikle seg. Jeg hadde kjent på mye forverring av smerter i buken siden oppstart IVF og spurte derfor også om ikke jeg kunne få ta en laproskopi og endometriose-sanering før vi brukte de siste fryseforsøkene.

Spurte i tillegg om støttemedisin (albyl-e og prednisolon) da endo er tett opp mot en autoimmun sykdom og jeg vet dette brukes i utlandet og privat i Norge. Fikk medhold på de to første argumentene så opererte bort endoen og fikk to fryseforsøk i naturlig syklus etter det men støttemedlemmer var helt uaktuelt på riksen. Ble gravid men endte med tidlig SA, kom i det minste litt nærmere. Neste ferskforsøk ble jeg også gravid og tok amerikansk baby-aspirin (samme virkestoff som albyl-e) på eget insj. Er nå i uke 36 med en liten gutt Vil egentlig ikke anbefale å ta saken i egne hender som jeg gjorde da man må skjule noe som helsepersonell rundt deg burde vite om, men skjønner at man kan bli desperat nok til å bare gjøre det til slutt..

Jeg er i Porsgrunn. Hatt fire egguttak (ett avbrutt) hatt fem negative innsett (tre blasto) og nå leste jeg meg opp og kom med forslag selv. Skal på prednisolon, HCG-støtte, styrt syklus (da vi bare har hatt innsett i naturlig. De tar utvidede blodprøver (gen-test).. anbefaler å spørre om spesifikke behandlingmåter som du har lest deg opp på selv :)

Jeg er i Porsgrunn. Hatt fire egguttak (ett avbrutt) hatt fem negative innsett (tre blasto) og nå leste jeg meg opp og kom med forslag selv. Skal på prednisolon, HCG-støtte, styrt syklus (da vi bare har hatt innsett i naturlig. De tar utvidede blodprøver (gen-test).. anbefaler å spørre om spesifikke behandlingmåter som du har lest deg opp på selv :)

Så bra Bringebærpudding❤️Når skal du igang igjen? Over sommeren?❤️

Så bra Bringebærpudding❤️Når skal du igang igjen? Over sommeren?❤️
Starten av august. Giftet oss på lørdag, så nå håper jeg det er vårt tur snart ❤️

Back
Topp