Siste års studenter her?

happymum89

Betatt av forumet
Jeg går siste året på en bachelor og er gravid... Termin 20.desember. Noen andre i samme situasjon? Hva gjør dere angående penger? Prøver dere få jobbet opp 6 mnd?
Råd mottas med takk!:) fra andre også selvsagt :)
Er endel stressa med å få meg jobb, men redd jeg skal bli dårlig! Var kjempedårlig nesten hele svangerskapet med siste barnet mitt... Men driver å søker jobber da.
Har søkt meg inn på ett årsstudium fra høsten da så jeg iallfall skal få stipend. Men ikke så mye leve på i måneden det heller med stort huslån, bil og to barn!

Jeg er i samme båt, men jeg jobber deltid da. Så har uansett jobbet mer enn 6 av 10 mnd. selv om ikke alt blir fulltid. Søker jobber for harde livet..

Jeg har ikke søkt meg inn på skole. Tenker det ordner seg uansett... Selv om det blir trangt. Vurderer å evt. la gubben ta ut mer pappaperm. Men ikke satt meg helt inn i reglene enda.

Sent from my iPhone using BV Forum

Forrige gang levde jeg på foreldre penger fra lånekassen. Var ikke stort, men gikk såvidt rundt. Måtte spare inn på det vi kunne. Fikk også engangsbeløp av nav. Det var på rundt 38k. Vet ikke hva den ligger på nå:-/

27.12.14
02.06.10

Jeg går også siste året og søker jobb for harde livet :) Har søkt skole til høsten for sikkerhets skyld :) Vi sliter heldigvis ikke med økonomi, men hadde jo vært greit med litt ekstra :) Pappaen her jobber turnus og har fri halve året, men er uansett dumt at han ikke får tatt ut pappaperm om jeg ikke har jobbet nok.. Nå har jeg jobbet litt som vikar så håper jeg greier å få til 6/10 mnder :)

Jeg tok et halvt år fri med minsten her, så skulle egentlig vært ferdig nå. Holder på med bach.oppgaven, men utsatte 1.semester på 3.året til året etter, så skal ta det til høsten nå istedenfor i fjor. Så jeg søker meg også inn på et årstudium som jeg søker stipend for slik at jeg er sikret stipend etter jul også.. !

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3

Men når man går ut i permisjon i november så blir fortsatt november regnet som en av de seks månedene man må ha jobbet? Man får jo lønn for november..?

Back
Topp