Sirkus...

ORIGINAL: MaritParit

Jeg går ikke på sirkus etter at jeg så "Slipp Jimmy fri"... Høhø
Neida, synes ikke noe særlig om det. Men vet ikke hvordan innstilling jeg har til det, når mitt kommende barn evt vil gå på sirkus. Husker jo selv at jeg synes det var spennende. Men kan jo være når den tid kommer at de har et etisk perfekt sirkus [;)]

ja,der har du f.eks et godt eksempel..for slik er det faktisk..hvis vi ser bort ifra at elefantene er pakka full av coke selvsagt[:)]

jaja,uansett på hvilket sirkus du har vært,så driver de folka på med stygge ting når du ikke har vært der,det kan jeg med hånden på hjerte fortelle deg.
som medlem av dyrebeskyttelsen har jeg sett,opplevd,lest og hørt fra sikre kilder mere enn jeg egentlig har godt av,så det nytter egentlig ikke hvor fint det var bak kulissene der hvor du var,for jeg tror ikke på det uansett.hører du sier at alt så fint ut,og da skal jeg jo ikke si at du lyver,men jeg tror ikke det er like bra når du ikke er der.

ORIGINAL: Lucky-Devil85

Måten dyrene blir behandlet på syns jeg er stygt!

Dem er DYR ikke utstillingsmodeller!
Jeg syns dem skal få være dyr - det er det dem er.

Signerer

Jeg var en gang med på et solidaritets- prosjekt hvor vi reiste rundt i Norge i en måned og hadde gateteater og samlet inn penger. Der hadde vi bl.a. med en russisk jente av Sirkus- familie, som hadde gått på Sirkusskole for å bli trapes. Det oppstod lange diskusjoner mellom henne og to vegetarianere om dyremishandling på sirkus. Dersom det hun fortalte stemmer, så kan vi trygt gå på norske sirkus. Det er strenge regler for dyrehold i Norge- OGSÅ på sirkus. Elefantene får forøvrig sovemedisin før reise, ikke verre enn å dope den nervøse bikkja på nyttårsaften, noe veterinærer anbefaler mange hundeeiere. Norske elefanter er født i fangenskap og tilpasset det livet de lever. De sirkusene jeg selv var på som barn, hadde god plass til dyrene på "campen". De var bare i bur under reise- og da var de nok neddopet slik jeg ble fortalt av denne russiske jenta. Det er ingen som mener det er mishandling å lære en hund å gjøre triks og det skal visst være unaturlig for en hest å løpe slik som på veddeløpsbaner. Jeg tror ikke det er stor forskjell på det de gjør med elefanter og det som gjøres med andre opptrente dyr.

Nå er det noe jeg har godt glipp av igjen [8D]

Har ikke noe imot sirkus: kun prisene som er for høye slik at det blir så veldig dyrt hvis hele familien skal sammen.

Back
Topp