Bruker552mar
Forumet er livet
Siden så mange her inne hadde sterke meninger om sirkus, ble jeg litt nysjerrig [:)]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Lois Lane
er ikke overbegeistrer, men går for ungene sin skyld.
ORIGINAL: Renate_85
ORIGINAL: Lois Lane
er ikke overbegeistrer, men går for ungene sin skyld.
Ja for det er SÅ lurt å lære opp barna fra de er små til at sirkus er heeelt greit og at dyr er kun til underholdning for mennesker, samtidig som du støtter dyremishandling. [8|]
Ble selv tatt med på sirkus når jeg var liten,men likte det aldri. Vil si at jeg var en SÅÅÅ smart unge at jeg skjønte helt selv at dette ikke var riktig.[:D]
ORIGINAL: Sicily
ORIGINAL: Oktober07
om det forekommer dyremisshandling betyr ikke at alle gjør det....
Det er dyrt ja, men hva tror dere det koster å fore en elefant???? +at de som arbeider der får trolig bedre betalt nå i dag enn hva de gjore før... Ja det er dyrt, men det er sikkert dyrt å drive det også, spesielt når man tar vare på dyrene sine...
De sirkusene vi har her i Norge har holdt på i mange år, tror dere ikke dyrbeskyttelsen er klar over at det er sirkus i Norge????
Alt utvikler seg, det tror jeg også gjelder sirkus og dems behandling av dyr og dyrebeskyttelsen også...
De er meget klar over det og har kjempet i mot dem i mange, mange år. Men pga sånne som dere som betaler for å gå dit, vinner de ikke fram.
ORIGINAL: Nikki!
ORIGINAL: !lykkepillen©
Hvis sirkus dyr blir behandlet så dårlig som folk påstår, så tror jeg ikke de hadde gjort så mange triks som de gjør. Lett å se på dyr om de blir mishandlet eller ikke.
Tror nå heller det er dårlige forhold i enkelte andre land.
Sirkus er helt greit...
bra skrevet!
ORIGINAL: Sicily
Greia er at Dyrebeskyttelsen må få med seg politikere for å lage forbud mot sirkus.. De har ikke politimyndighet akkurat. Og når politikerne kun ser på det som mishandling hvis dyrene enten blir slått, ikke får mat eller blir åpenbart vanskjøttet på annen måte, ja så er det jo liksom ikke mishandling. Akkurat som dere andre her inne ser ut til å mene. Det er ikke mishandling at en 6 tonns elefant på nesten tre meter står inne i et telt som akkurat er stort nok til å dekke den hele dagen, går ut i manesjen og gjør triks som ikke er naturlig for den, og så står på transporttrailere i opptil to dager i slengen for å komme seg til et ignorant, men betalende publikum? Nehei.. Vet du hvordan elefanter blir temmet før de kommer til trenerne? De blir stengt inni et lite bur og slått med kjepper til de underkaster seg av utmattelse. Det er først etter det de blir kjøpt opp av sirkustrenere. Vet du hvorfor det er gjennomsnittlig tre alvorlige elefantulykker i året på sirkus fordi elefantene plutselig får nok og klikker? For ikke å snakke om alle de andre dyrene. Jeg har sett hvordan de behandler hestene sine, hundene, sjøløvene, og andre dyr. Det er ikke noe verdig liv for dem å bli brukt i sirkus. Uansett hvor snill treneren er.
ORIGINAL: airam83
ORIGINAL: Nikki!
Hvis sirkus dyr blir behandlet så dårlig som folk påstår, så tror jeg ikke de hadde gjort så mange triks som de gjør. Lett å se på dyr om de blir mishandlet eller ikke.
Tror nå heller det er dårlige forhold i enkelte andre land.
Sirkus er helt greit...
bra skrevet!
tror ikke de dyra har så forferdelig mye valg da..stå på to eller få en kjepp dryla over trynet,hva ville du ha valgt???
har sett skjulte opptak ifra baksiden av sirkus,og det er HELT utrolig hvor de pynter på alt i offentligheten for at det skal trekke mennesker.
Jeg har vært "bak kulissene" på et sirkus.. Aldri sett noe galt i hvordan de hverken behandler dyrene, eller holder dem jeg. Tviler på de pyntet på fasaden bare fordi jeg kom liksom.
Tror at det kommer VELDIG ann på hvem som fremstiller disse "faktaene" jeg. Er det en person som hater sirkus, så får helt sikkert den personen til å fremstille det hele som dyremishandling. Dagen etter kommer kanskje en som liker sirkus, og fremstiller AKKURAT samme sirkuset som om dyrene har det som en dans på roser. Selv tror jeg det er rimelig midt i mellom.