Sirkus i magen

tingeling1990

Glad i forumet
Denne uka har det virkelig tatt seg opp med bevegelser i magen! Nå slår den lille salto og sparker/slår i alle vinkler! Har kjent en del både innvendig og utvending siden uke 19, men nå er det ofte og ikke minst hardere :D er så fantastisk å titte på magen at det dunker her og der og dirrer ved hvert spark<3 lurer på hvor forann morkaka ligger, for her kjenner jeg spark over alt egentlig:p fått noen spark på kamera også! er 23+3 idag :) flere som koser seg med å titte på magen og kjenner?:)

Jepp, er masse liv nå, såpass at jeg kan se bevegelsene i sidesynet :p veldig gøy foreløpig ;) blir verre senere. :p

Her spretter det og hopper over det hele. Noen ganger blir det litt for intenst, og jeg dulter tilbake med hånda og sier "slapp av 'a" :P
Kjenner definitivt at han blir sterkere og sterkere for hver uke som går.

Masse liv her også. Veldig gøy! Har også morkake foran og lurer fært på hvor den er. Siste uken har jeg også begynt å se det på utsiden. Begynner å le hver gang. Ser jo helt funky ut. Røvern min :love7

Denne uka har det virkelig tatt seg opp med bevegelser i magen! Nå slår den lille salto og sparker/slår i alle vinkler! Har kjent en del både innvendig og utvending siden uke 19, men nå er det ofte og ikke minst hardere :D er så fantastisk å titte på magen at det dunker her og der og dirrer ved hvert spark<3 lurer på hvor forann morkaka ligger, for her kjenner jeg spark over alt egentlig:p fått noen spark på kamera også! er 23+3 idag :) flere som koser seg med å titte på magen og kjenner?:)
Jeg skjønner selv ikke hvordan morkaken liksom skal sperre for sparkene, for jeg har i maange uker kjent spark og bevegelser ganske tydelig og de blir bare tydeligere for hver dag (22+2 nå og legen sa at morkaka lå foran, så det til og med) :p

Såå deilig med spark ❤️❤️

Kjenner mer og mer for hver dag og har også morkaka foran :) Sett det utenfor også, men han slutter selvfølgelig når vi prøver å kjenne :p

Dessuten så har man også i flere uker kunnet se spark og bevegelse fra utsiden av magen :) så det med at morkaka foran skal sperre så mye tror jeg er veldig veldig individuelt !

Dessuten så har man også i flere uker kunnet se spark og bevegelse fra utsiden av magen :) så det med at morkaka foran skal sperre så mye tror jeg er veldig veldig individuelt !
Er nok individuelt. Hos meg er det veldig tydelig hvor morkaka ligger, da alle bevegelser som kjennes skjer rundt morkaka. Det er akkurat som det er en sirkulær pute til høyre over navlen som er et slags blindpunkt. Rart å kjenne, i grunn, men veldig tydelig. Har begynt å kjenne skikkelige bevegelser denne uka. Er 22+4 og andregangsfødende. Hadde morkaka foran forrige gang også, og kjente det enda seinere da.

Tror det gjelder kun for de tidligste bevegelsene, at hvis de treffer der morkaka er så vil den absorbere støtet så man ikke kjenner noe. Når babyen vokser eller ligger på en annen måte kan den jo treffe rundt eller så hardt at det kjennes uansett. Jeg hadde morkaken foran sist, og kjente liv tidlig. Babyen lå i tverrleie i begynnelsen da, så kjente på sidene av magen og ikke på midten.

Tror det gjelder kun for de tidligste bevegelsene, at hvis de treffer der morkaka er så vil den absorbere støtet så man ikke kjenner noe. Når babyen vokser eller ligger på en annen måte kan den jo treffe rundt eller så hardt at det kjennes uansett. Jeg hadde morkaken foran sist, og kjente liv tidlig. Babyen lå i tverrleie i begynnelsen da, så kjente på sidene av magen og ikke på midten.
Ja, seinere i svangerskapet kjnner man det jo overalt. Men tror mange blir bekymret av at bevegelsene lar vente på seg. Jeg er lite sensitiv i tillegg til denne morkaka ligger foran, men man kjenner jo etterhvert uansett:-)

Back
Topp