Sinte barn og hva de kan finne på å si.

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Ja, Teodor ble skikkelig sur på meg her en dag. 
Jeg kjeftet ikke på han, men sa ifra at han måtte bli flinkere til å gå på do før han begynner å tisse i trusa. 
Kjempesinna ble han!
Han sa:
"Jeg vil ikke bo her mer!
Jeg skal flytte!
Til *gatenavnet* nummer femti...TO! (vi bor i 59...)
OG det er SKIKKELIG LANGT!!"
Og han ble ikke noe blidere da mora stod og gapskrattet...
"IKKE LE AV MEG!!!"
Uffameg, ikke lett å la vær og le altså.. 
Jeg fortalte det til mormora hans i går, og hun spurte han hvorfor han hadde lyst til å flytte. Da sa han:
"Jeg har jo sagt til mamma at det bor en diger krokodille bak senga mi!"
Men så lo han da, kanskje han så humoren i det likevel, et par dager etter utbruddet

Fortell gjerne om sinte barn dere og! ;)
 
Så morsom han er da, men sikkert ikke noe gøy å bli ledd av i en så alvorlig stund :)

Amelia var litt sinna på faren sin for to dager siden, og sa at hun skulle kaste han i søplekassa, for han var bare søppel når han var sinna på henne :)

Ellers har hun egentlig ikke det store temperamentet heldigvis :)
 
Uff nei, jeg hadde ikke likt at mannen gapskrattet av meg om jeg var oppriktig sinna :-p heldigvis er Teodor veldig sjelden sinna, dog veldig morsom når han først blir det :)
 
Så herlig!
Og så blir jeg ganske imponert over at han vet hvilket nummer han bor i. Det aner ikke Alma. Hun påstår faktisk at vi bor et annet sted enn der vi bor (samme sted som barnehagen ligger). Og hun teller fortsatt "tjueti, tjueelleve", osv. 

Gleder meg til slike morsomme samtaler som sikkert kommer framover! :) Det jeg imidlertid merker nå med Alma, er at hun er mye mer samarbeidsvillig og ikke så sta lenger. Hun hører mye lettere på "fornuft", og det er så herlig. Mamma mente at hun kanskje har fått større selvtillit fordi hun merker at hun mestrer flere ting, og at hun er mindre frustrert enn før. Kan det være noe i det, mon tro? Deilig er det i hvert fall:)
 
Hahaha, ikke lett å ikke le da nei.Jeg er også imponert over at han kan adressen og at han kan så høye tall. :)

Tror ikke Felix har sagt noe morsomt i sinne egentlig, men han han fortalte meg her en dag at han var drittlei av å ikke få lov til noe. Dessverre vet jeg godt hvem som glapp det uttrykket for noen uker siden, og sitter igjen med litt dårlig samvittighet... Blir spennende å høre når lillesøster begynner å sette ord på utbruddene sine, hun har litt mer temperament enn storebror. 


 
Han kan ikke telle så langt altså.. Bare vært veldig opptatt av adressen vår, og jeg ble overrasket over at han på en måte har skjønt at femtini var et tall i den sammenhengen o dermed sa femtito! Han har også uttalt at han "ikke vil ha den derre babyen likevel!" når han har vært sinna, fordi han vil ja sengen for seg selv. Han mener nemlig at småsøskenet skal sove med han.. Jeg tror han er litt ekstra lei om dagen fordi pappan er endel borte. For to uker siden, og denne, har han øvelse men sover hjemme. Så da ser Teodor han tidlig morgen før han reiser og da har han som regel dårlig tid. Han er ikke hjemme før etter leggetid.. Teo klarte å si at han var sur og lei fordi han ikke fikk si natta til pappa i dag :( så da tok vi ferdig stellet, tok med dyna i sofaen og jeg lovet han at han skulle ligge der til pappa kom hjem og kunne bære han opp. Han ble så glad! Og sovnet med en gang :-) deilig at han begynner og sette mer ord på ting, synes jeg!
 
Så rørende at han savner pappaen sånn og godtok å bli båret opp.. Så fint at du kom på det forslaget! 
He, he, han blir nok en super storebror. Jeg ønsker meg nr. 3, jeg, nå.. Men mannen min har en annen mening. 
Barn er så herlige! Teodor er virkelig en skjønn gutt, kan tenke meg pappaen syntes det var koselig at han ventet på ham i sofaen? Vi foreldre vet nok ikke hvor stor betydning vi har..
 
Pappan ble veldig glad han, for at Teodor savner han og klarer å vise det på den måten han gjør. 
Teodor insisterte også på å gå ned i stuen sammen med han i morges og det var helt uaktuelt at jeg skulle kle på han først, han skulle gå naken ned i stua med alle klærne i armene og pappan måtte pent kle på han før han dro =) 
Jeg hoppet i dusjen i mellomtiden, og Teodor var så glad da jeg kom ned, for da hadde han fått benket seg i sofaen med litt barne-tv på morgenkvisten =) 
Vi betyr utrolig mye for disse barna, og selvom man på en måte vet det er det noe helt annet å få det bekreftet på slike måter, det er helt herlig!
 
hehe så moro :) Linus klarer ikke si så mye, men her en da jeg og pappaen lekesloss så begynte pappaen å "gråte". Linus kom bort mot meg med verdens sinteste øyne, og sa høyt og bestemt: MAMMA, ROMMET!! og peika på soverommet vårt. så gikk han å åpna soverommsdøra og sto i døråpningen til jeg hadde gått inn. da smalt han døra igjen, gikk til pappaen og "børsta" hendene og sa "sånn" :P da lo sambo godt :P
 
Hehe, så søt han er :-)
 
Back
Topp