SINT

x1xiza

Glad i forumet
var til ny vurdering ang. brystreduksjon idag! og no gidd eg ikkje meir! får ulike konklusjoner kvar gang![:@] Eg MÅTTE velge mellom opperasjon eller å prøve å bli gravid!!
eg har fått besjed tidligere at eg burde fått tatt ein sånn opperasjon før eg vart gravid! [:@] frustrerende!! og han sa eg var 15 kg for tung!![:(] han var så opptatt av ideal vekta..at eg vart nesten flau[&o] Så eg har bestemt meg for å ikkje ta opperasjonen ( min mann er glad for det hehe[:D] ) for ønske om barn går foran alt! Så no er det full kur, og trening, skal klare å slanke meg no, men 15 kg nei, dei kan han dra langt til helvete med!
Så ønsk meg lykke til då [:D]

ikke hør på den dumme legen[:D]
tanta mi skulle gjøre det samme som deg,å hver gang hun kom til ny konsultasjon ble hun sendt hjem skuffa å lei seg....di mente hun måtte slanke seg mer.men hun klart ikke slanke seg mer,fra livet og ned var hun jo en stilk på slutten,mens brystene ble værende.

det ble ingen operasjon,å hun må leve med dårlig rygg,men hun prøver å trimme seg så godt det går for ikke å bli større igjen i allefall.

så dette klarer du fint iza,tenk på den kommende babyen,så skal du se du blir fin i formen.lykke til.[:D]

takker[:D] ja håper det flytter inn ein baby i magen min i nær framtid[:)]

Iza, kjære deg.. Så fælt det må være med leger som behandler deg med så lite respekt!! Forstår godt at du blir sint!
Det finnes ikke andre leger i landet som driver med sånne ting, da? Man har jo rett til å velge sykehus, så da har man vel rett til å velge lege også?

Lykke til med baby-prøvingen.. ikke la deg presse til å slankes mer, du har en flott figur (har sett bilder, så det vet jeg!) og du har en mye riktigere BMI enn meg og mange andre, så jeg håper du kan få bli mamma snart og få tankene over på noe annet enn de slemme legene som plager deg..

Håper også at brystene dine ikke blir for stor belastning for ryggen din, kansje det finnes hjelp å få til å trene ryggen sterk nok til å bære dem med stolthet?[8|] - vet ikke, men håper det[:)]

Finnes så mange teite leger atte!!!!

LYKKE TIL MED PRØVINGEN!

hei [:)]
du må ikke høre på den teite legen. uff [:@] blir sint når jeg hører om sånne leger.
men lykke lykke til med prøvingen da [:)]

TAKK fiorelina!! det var snillt sagt [:D] KLEM TIL ALLE SAMMEN HER!!

Hei på deg Iza=)

Mange teite leger her i verden du....det er mange som ikke skulle vært det i hele tatt.Men jeg håper virkelig at du får en liten innflytter snart[;)]Men var det sånn at du må gå på slankekur nå før du blir gravid eller var det etterpå?Får du operasjon etter et svangerskap da? jeg håper det for din del,for du ønsker vel kanskje det sterkt?!det er kjedelig hvis man sliter med ryggplager pga det da....

Mine beste lykkeønskninger får du hvertfall[;)] Go'klem

tusen takk alle sammen [:)] joda eg har ønsket denne opperasjonen lenge, men aldri så sterkt at eg vil utsette prøvinga med å bli gravid[:)] har problem med rygg og nakke, men var noken her som sa eg eg kanskje heller burde trene musklene i ryggen og bære brystene med stolthet[:)] ingen dum ide[;)] problemet mitt er så alt for lav sjølvtillit[:(] sku ønske eg kunne vera førnøgd sånn som eg er, men eg skal klare å gå ned 5 kg no først iallefall[:)]

Hei, Iza! Jeg har BMI på litt over 17, men har ingen voldsom selvtillit av den grunn!! det viktigste du kan gjøre er å bli glad i deg selv- akkurat sånn som du er!!! Det er det som gir selvtillit, ikke resultatet på vekta eller speilbildet!! Lykke til med prøvinga [:D]
PS: det er ikke så morsomt når minste damestørrelse er for stor heller....

du har heilt rett..[&o] blir alt for lett fokusert på overvekt..min søster er veldig slank, og ho ville heller hatt former som meg seier ho[&o] ikkje lett det der..

det skal ikke være så lett å være kvinnfolk!!! Vi blir jo enda mer oppmerksomme på disse rare kroppene våre når vi driver med denne prøvinga [:D] Håper vi snart får leieboere begge to!! God natt [:)]

[:D]ja det håper eg og[:D] GOD NATT ALLE SAMMEN

hei iza! Jeg hadde en slik operasjon som du ønsker deg nå for noen år tilbake. Fikk en helt annen behandling enn det du har vært igjennom. Jeg oppsøkte fastlegen min og etter 6-7 mnd hadde jeg gjennomgått operasjonen, så det går ann om det er en trøst. Var på konsultasjonstime ved st.olavs men måtte dra utenlands for å få utført operasjonen så raskt. I norge var det en ventetid på opptil 5 år!
Det jeg egentlig ville si deg var at du skal være glad for at du har "valgt" å bli gravid før du tar en slik operasjon. Jeg er gravid nå, og mine fordeler har vokst seg tilbake til samme størrelse igjen, så jeg har nok gjennomgått en meget smertefull operasjon til ingen nytte. Vil nok neppe gjennomgå det en gang til dersom jeg ikke må. :)
Håper likevell at du får operasjon dersom du ønsker det, og at du snart blir mamma!
Lykke til med prøvingen :) :)

Lykke til med prøving og graviditet! [:)]
Hvis du ønsker det kan du jo ta en brystreduksjon senere (når du er ferdig med å få de barna dere vil ha).

Jeg er også litt stor rundt bysten. Veier 78 kilo og er 177cm høy, så jeg ligger i øverste sjiktet innenfor "normalvekt" i følge BMI, så jeg regnes ikke som overvektig. Men jeg har enormt store pupper til kroppen! Bruker nå 80F!! (Er E-cup til vanlig men brystene vokser nå som jeg er gravid, og jeg regner med jeg vil være over på G-cup ved fødsel/når jeg ammer - det ligger i slekta!) Jeg har faktisk hatt litt ryggproblemer i mange år pga. den tunge bysten.

Så snart jeg er ferdig med å få de barna vi vil ha og er ferdig med all amming kommer jeg til å bestille brystreduksjon og brystløft.

Takk [:)] eg er ikkje gravid enda[;)] og bruker 80f [&o] ,men no skal eg klare å slanke meg, full start i dag, stod opp og trente idag, og det skal eg gjera kvar morning no, og begynnt på eit slags renselseskur..min mann er kokk, og er flink med ernæringsråd [:D] Så no er det ingen bønn! skal ned 5 kg først..eg ligger for høgt på bmi...men har trent mykje turn og trampett så eg har ein del muskler, og har breie hofter, så bmi er kun ein liten peikepinn..[:)]
Gratulerer litt seint med den vesle i magen eg[:)]

"Godt" å høre at det er andre som sliter med dette problemet. Jeg er ikke overvektig (kan nok ta av 3 kilo uten at det er helsefarlig ja[;)]), men sliter med stooooooore bryster (det ligger også i min familie), og de ble ikke akkurat bedre av graviditeten og nå amming...

Jeg har også tenkt på brystreduksjon etter at jeg har fått de barna jeg ønsker. Har hørt at dette er en stor prosess, og at folk er sykemeldte i uker etterpå. Stemmer kanskje ikke det??? Sikkert flere måter å redusere på.

Trøsten kan jo være: jeg har hørt at vi med store bryster har det lettere med ammingen... om det stemmer eller ikke vet jeg ikke, men ammingen går foreløpig strålende her i huset[:D].

Lykke til alle sammen.

Jeg hadde akkurat samme problem som deg for noen år siden. Da ble jeg rådet til å vente til jeg fikk de barna jeg ville ha, men det hadde kun med amming å gjøre.

oki, og no har du barn? klarte du å slanke deg? vil du fortsatt ta opperasjonen? [:)]

Huff, det er så leitt når leger sier at folk skal slanke seg! I hvert fall dersom det ikke er snakk om farlig/sykelig overvekt, og det kan det jo ikke være!! Er selv overvektig/lubben, men har aldri hørt noen lege si at jeg må slanke meg. Skulle ønske vi alle kunne trives med kroppen vår... [:)] sier jeg, som selv har tenkt å ta et skikkelig kraft-tak til neste år! Vi kvinner er noen rare skapninger av og til... !!! [;)]
Lykke til da!

Back
Topp